|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. augusta 2011
Jazda: Morgan 4/4 Sport
Ak vám pri pohľade na toto auto preblesla hlavou myšlienka v zmysle: „Hmm, naozaj pekný veterán“, ani by ste neverili, ako ste vedľa. Pozor vážení, toto je úplne nové auto, ktoré si môžete ...
Zdieľať
BRATISLAVA 4. augusta (WEBNOVINY) - Ak vám pri pohľade na toto auto preblesla hlavou myšlienka v zmysle: „Hmm, naozaj pekný veterán“, ani by ste neverili, ako ste vedľa. Pozor vážení, toto je úplne nové auto, ktoré si môžete kúpiť v predajni. Vyberiete si jednu zo šiestich klasických pastelových farieb („British racing green“ nesmie chýbať) a auto je vaše. Čo je to teda ten Morgan zač? Pre koho je takéto auto určené a oplatí sa jeho kúpa?
Morgan je jeden z najstarších súkromných výrobcov automobilov na svete. História tejto automobilky siaha až do roku 1909, kedy v továrni v anglickom Malvern Linku začali s produkciou ručne vyrábaných vozidiel. Klasická britské roadstery značky Morgan sa stali veľmi rýchlo populárnymi. Zaujímavosťou je však skutočnosť, že v Morgane sa veľmi vývojom nezaoberali. Teda aspoň čo sa dizajnu týka. Morgany sú proste aj dnes tie najklasickejšie anglické športové autá a vyzerajú ako veterány, aj keď pod kapotou nájdete modernú techniku.
Morgan 4/4 Sport, na ktorom som mal možnosť jazdiť, bol prvýkrát predstavený ešte v roku 1936. Označenie 4/4 znamená štyri kolesá a štyri valce. V tom čase totiž Morgan vyrábal aj „trojkolku“, tak preto je v názve spomenutý aj zdanlivo samozrejmý počet kolies. Aj keď nové auto vyrobené v roku 2011 používa moderný 1,6-litrový motor z Fordu Focus, stále je verné klasickej koncepcii. Zabudnite na nejaké viacprvkové zavesenie kolies alebo iné moderné „vychytávky“. Podvozok Morganu 4/4 Sport je tvorený rebrinovým rámom v tvare „Z“ s piatimi priečkami a ramenami štvorcového profilu. Ručne vyrábaná karoséria je stále z jaseňového dreva! Samozrejme, drevo je napustené ochrannou látkou a pokryté hliníkovým plechom.
Interiér
Aj v prípade základnej verzie je štandardom kožené čalúnenie interiéru, či už čiernej, alebo hnedej farby. Palubná doska je lakovaná vo farbe karosérie. Podľa môjho názoru k tak klasickému autu neladí relatívne moderný kožou čalúnený volant. Za príplatok však môžete mať aj klasický z dreva a kovu. Vtedy už k dokonalému vzhľadu veterána nechýba novému Morganu vôbec nič.
Interiér je dvojmiestny. Sedíte takmer na zemi a dlhá kapota umožňuje spolujazdcovi úplne vystrieť nohy. Nemáte však k dispozícii žiaden batožinový priestor. Vzadu sa žiaden „kufor“ neotvára a jediné miesto, kde si môžete niečo odložiť, je za sedadlami. Ak je tam však zložená plátenná strecha, naozaj tam toho veľa neodložíte.
Motor
Na pohon slúži moderný 1,6-litrový štvorvalec od Fordu s výkonom 86 kW (116 k). Na auto s hmotnosťou 795 kg bohato postačí aj takýto na dnešné pomery skromný výkon. Nemusíte sa však báť, že by Morgan znel ako nový Ford Focus. Z motora máte takmer tak klasický pocit, ako z celého auta. Spotrebu som nemal čas vyskúšať, no výrobca udáva, že v meste toto auto spotrebuje 8,3 litra benzínu, mimo neho 4,9 litra a v kombinovanom cykle by teda mal Morgan 4/4 Sport spotrebovať 6,2 litra benzínu na 100 km.
Jazda
Ak by som mal nejako charakterizovať jazdu na tomto aute, v prvom rade musím povedať, že je to zážitok. Trochu mi to pripomínalo jazdu na motorke. V dnešných moderných kabrioletoch aj keď máte stiahnutú strechu, nie ste tak vtiahnutí do deja, ako pri jazde na tomto „klasikovi“. Od vetra vás chráni iba malé čelné sklo, bočné okná sú súčasťou strechy a tak to v kabíne dosť fúka. Doslova jazda s vetrom vo vlasoch.
No a čo samotné auto? Je to klasický športiak. Motor má zdravý zvuk a vďaka nízkej hmotnosti auta sa s rastúcimi otáčkami motora Morgan ženie dopredu s veľkým odhodlaním. Pochváliť musím aj mimoriadne presné radenie s krátkymi dráhami. Na nerovnostiach cítiť zastaranú konštrukciu auta a s ňou spojené krútenie sa otvorenej karosérie v zákrutách, no ku klasickému autu to proste patrí.
Resumé
Morgan 4/4 Sport je proste klasik. Nestane sa vám však, že auto nenaštartuje, alebo musíte riešiť problémy s hrdzou, či nefunkčnosťou tej ktorej súčiastky, čo pozná každý jeden majiteľ akéhokoľvek veteránu. Toto je proste nové auto – so zárukou od výrobcu a bez starostí. Ak teda túžite po veteránovi, no chcete iba bezstarostne jazdiť a nie každý víkend ležať pod autom v garáži, toto je dnes už iba jedna z mála možností. Jedinou nevýhodou je fakt, že na Slovensku nemáme zastúpenie tejto automobilky a ak by ste teda mali o auto záujem, musíte si ho ísť kúpiť do Rakúska, kde to máme najbližšie. Cena začína na úrovni 35 156 €. Viac sa dozviete na stránke www.morgan.at.
Technické údaje:
MotorTyp motora:zážihový, radovýValce / ventily:4 / 16Zdvihový objem (cm3):1595Najvyšší výkon (kW / ot./min.):86 / 6350Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):132 / 5750Prevádzkové vlastnostiMaximálna rýchlosť (km/h):-Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):-Spotreba - mesto/mimo/kombi (l/100 km):8,3 / 4,9 / 6,2Rozmery a hmotnostiBatožinový priestor (l):-Objem nádrže (l):-Pohotovostná hmotnosť:795Rozmer pneumatík:-Dĺžka (mm):3900Šírka (mm):1550Výška (mm):-Rázvor (mm):-
Morgan je jeden z najstarších súkromných výrobcov automobilov na svete. História tejto automobilky siaha až do roku 1909, kedy v továrni v anglickom Malvern Linku začali s produkciou ručne vyrábaných vozidiel. Klasická britské roadstery značky Morgan sa stali veľmi rýchlo populárnymi. Zaujímavosťou je však skutočnosť, že v Morgane sa veľmi vývojom nezaoberali. Teda aspoň čo sa dizajnu týka. Morgany sú proste aj dnes tie najklasickejšie anglické športové autá a vyzerajú ako veterány, aj keď pod kapotou nájdete modernú techniku.
Morgan 4/4 Sport, na ktorom som mal možnosť jazdiť, bol prvýkrát predstavený ešte v roku 1936. Označenie 4/4 znamená štyri kolesá a štyri valce. V tom čase totiž Morgan vyrábal aj „trojkolku“, tak preto je v názve spomenutý aj zdanlivo samozrejmý počet kolies. Aj keď nové auto vyrobené v roku 2011 používa moderný 1,6-litrový motor z Fordu Focus, stále je verné klasickej koncepcii. Zabudnite na nejaké viacprvkové zavesenie kolies alebo iné moderné „vychytávky“. Podvozok Morganu 4/4 Sport je tvorený rebrinovým rámom v tvare „Z“ s piatimi priečkami a ramenami štvorcového profilu. Ručne vyrábaná karoséria je stále z jaseňového dreva! Samozrejme, drevo je napustené ochrannou látkou a pokryté hliníkovým plechom.
Interiér
Aj v prípade základnej verzie je štandardom kožené čalúnenie interiéru, či už čiernej, alebo hnedej farby. Palubná doska je lakovaná vo farbe karosérie. Podľa môjho názoru k tak klasickému autu neladí relatívne moderný kožou čalúnený volant. Za príplatok však môžete mať aj klasický z dreva a kovu. Vtedy už k dokonalému vzhľadu veterána nechýba novému Morganu vôbec nič.
Interiér je dvojmiestny. Sedíte takmer na zemi a dlhá kapota umožňuje spolujazdcovi úplne vystrieť nohy. Nemáte však k dispozícii žiaden batožinový priestor. Vzadu sa žiaden „kufor“ neotvára a jediné miesto, kde si môžete niečo odložiť, je za sedadlami. Ak je tam však zložená plátenná strecha, naozaj tam toho veľa neodložíte.
Motor
Na pohon slúži moderný 1,6-litrový štvorvalec od Fordu s výkonom 86 kW (116 k). Na auto s hmotnosťou 795 kg bohato postačí aj takýto na dnešné pomery skromný výkon. Nemusíte sa však báť, že by Morgan znel ako nový Ford Focus. Z motora máte takmer tak klasický pocit, ako z celého auta. Spotrebu som nemal čas vyskúšať, no výrobca udáva, že v meste toto auto spotrebuje 8,3 litra benzínu, mimo neho 4,9 litra a v kombinovanom cykle by teda mal Morgan 4/4 Sport spotrebovať 6,2 litra benzínu na 100 km.
Jazda
Ak by som mal nejako charakterizovať jazdu na tomto aute, v prvom rade musím povedať, že je to zážitok. Trochu mi to pripomínalo jazdu na motorke. V dnešných moderných kabrioletoch aj keď máte stiahnutú strechu, nie ste tak vtiahnutí do deja, ako pri jazde na tomto „klasikovi“. Od vetra vás chráni iba malé čelné sklo, bočné okná sú súčasťou strechy a tak to v kabíne dosť fúka. Doslova jazda s vetrom vo vlasoch.
No a čo samotné auto? Je to klasický športiak. Motor má zdravý zvuk a vďaka nízkej hmotnosti auta sa s rastúcimi otáčkami motora Morgan ženie dopredu s veľkým odhodlaním. Pochváliť musím aj mimoriadne presné radenie s krátkymi dráhami. Na nerovnostiach cítiť zastaranú konštrukciu auta a s ňou spojené krútenie sa otvorenej karosérie v zákrutách, no ku klasickému autu to proste patrí.
Resumé
Morgan 4/4 Sport je proste klasik. Nestane sa vám však, že auto nenaštartuje, alebo musíte riešiť problémy s hrdzou, či nefunkčnosťou tej ktorej súčiastky, čo pozná každý jeden majiteľ akéhokoľvek veteránu. Toto je proste nové auto – so zárukou od výrobcu a bez starostí. Ak teda túžite po veteránovi, no chcete iba bezstarostne jazdiť a nie každý víkend ležať pod autom v garáži, toto je dnes už iba jedna z mála možností. Jedinou nevýhodou je fakt, že na Slovensku nemáme zastúpenie tejto automobilky a ak by ste teda mali o auto záujem, musíte si ho ísť kúpiť do Rakúska, kde to máme najbližšie. Cena začína na úrovni 35 156 €. Viac sa dozviete na stránke www.morgan.at.
Technické údaje:
MotorTyp motora:zážihový, radovýValce / ventily:4 / 16Zdvihový objem (cm3):1595Najvyšší výkon (kW / ot./min.):86 / 6350Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):132 / 5750Prevádzkové vlastnostiMaximálna rýchlosť (km/h):-Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):-Spotreba - mesto/mimo/kombi (l/100 km):8,3 / 4,9 / 6,2Rozmery a hmotnostiBatožinový priestor (l):-Objem nádrže (l):-Pohotovostná hmotnosť:795Rozmer pneumatík:-Dĺžka (mm):3900Šírka (mm):1550Výška (mm):-Rázvor (mm):-