|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. mája 2011
Jarkovský odmieta tvrdenia o blokovaní dostavby obchvatu
Diaľničný úsek pred Prešovom, ktorý odovzdala do užívania Národná diaľničná spoločnosť vlani v júni, slúži v neštandardnom režime. Z dôvodu, že nie sú ...
Zdieľať
Foto: Ilustračné foto SITAPREŠOV 20. mája (WEBNOVINY) – Diaľničný úsek pred Prešovom, ktorý odovzdala do užívania Národná diaľničná spoločnosť vlani v júni, slúži v neštandardnom režime. Z dôvodu, že nie sú vysporiadané pozemky s prešovským podnikateľom Petrom Jarkovským, na tomto úseku sú nainštalované semafory a značenie, ktoré spomaľuje dopravu. Patová situácia medzi podnikateľom a Národnou diaľničnou spoločnosťou brzdí dostavbu diaľničného privádzača na Prešov smerom od Popradu. Jarkovský ústami svojho právneho zástupcu Jána Garaja tvrdí, že on sa chce dohodnúť a odsúvanie problému bude stáť štát viac, ako žiada za svoje pozemky.
Ako vyhlásil na dnešnej tlačovej besede právny zástupca Petra Jarkovského Ján Garaj, jeho klient vlastní pod časťou diaľnice a priľahlom území pozemky o rozlohe zhruba 5 700 metrov štvorcových. Kúpil ich v roku 1993, kedy ešte nevedel, kadiaľ pôjde trasovanie diaľnice. Garaj v plnej miere odmieta tvrdenia o špekulatívnom správaní sa jeho klienta. Jarkovský tu mal zámer postaviť autosalón, na čo získal v roku 1998 územné rozhodnutie. Keďže pre výstavbu diaľnice svoj zámer nemôže realizovať, pozemok chce odpredať ako celok za 1,3 mil. €. Národná diaľničná spoločnosť však bola ochotná odkúpiť asi jednu tretinu pozemku. Doteraz sa podnikateľ s Národnou diaľničnou spoločnosťou nedohodol.
Podľa Garaja diaľnica bola otvorená narýchlo v núdzovom režime tesne pred voľbami v júni 2010. Národná diaľničná spoločnosť vtedy prijala „úsporné riešenie“, pričom jeho klient bol prezentovaný ako človek, ktorý brzdí výstavbu diaľničného privádzača a blokuje vstup do Prešova.
„Peter Jarkovský žiada o odkúpenie svojich pozemkov, pretože vyvlastniť jeho pozemky podľa platnej právnej úpravy nie je možne, nakoľko trvá stav, že má platné územné rozhodnutie z roku 1998 na autopredajňu, ktoré mu doposiaľ nikto nezrušil,“ uviedol právny zástupca. Jarkovský vyčíslil, že náklady štátu na toto tzv. úsporné riešenie vyšli daňových poplatníkov za zhruba rok na 1,5 mil. €. Ide o dopravné značenie, semafory, činnosť stavebného dozoru, poistné a zriadenie staveniska na mieste diaľničného privádzača. Údaje získal od Národnej diaľničnej spoločnosti, ktorá reagovala na jeho žiadosť o informáciu podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám. Údaje sú za obdobie od 1. decembra 2009 do 31. marca 2011.
Jarkovský upozorňuje, že pokiaľ štát, resp. Národná diaľničná spoločnosť okamžite nevysporiada jeho pozemky, najbližší možný termín na dostavbu diaľničného privádzača do Prešova je október 2012. Zdôvodňuje to tým, že NDS musí najprv vlastniť pozemky a až potom môže požiadať o stavebné povolenie na prekládku plynu. To musí stihnúť do začiatku vykurovacej sezóny. Pri nedodržaní tohto postupu sa celý priebeh posúva na začiatok roka 2012, čo bude znamenať ďalšie zbytočné náklady pre štát, upozorňuje Jarkovský.
Agentúra SITA požiadala o stanovisko Národnú diaľničnú spoločnosť.
Ako vyhlásil na dnešnej tlačovej besede právny zástupca Petra Jarkovského Ján Garaj, jeho klient vlastní pod časťou diaľnice a priľahlom území pozemky o rozlohe zhruba 5 700 metrov štvorcových. Kúpil ich v roku 1993, kedy ešte nevedel, kadiaľ pôjde trasovanie diaľnice. Garaj v plnej miere odmieta tvrdenia o špekulatívnom správaní sa jeho klienta. Jarkovský tu mal zámer postaviť autosalón, na čo získal v roku 1998 územné rozhodnutie. Keďže pre výstavbu diaľnice svoj zámer nemôže realizovať, pozemok chce odpredať ako celok za 1,3 mil. €. Národná diaľničná spoločnosť však bola ochotná odkúpiť asi jednu tretinu pozemku. Doteraz sa podnikateľ s Národnou diaľničnou spoločnosťou nedohodol.
Podľa Garaja diaľnica bola otvorená narýchlo v núdzovom režime tesne pred voľbami v júni 2010. Národná diaľničná spoločnosť vtedy prijala „úsporné riešenie“, pričom jeho klient bol prezentovaný ako človek, ktorý brzdí výstavbu diaľničného privádzača a blokuje vstup do Prešova.
„Peter Jarkovský žiada o odkúpenie svojich pozemkov, pretože vyvlastniť jeho pozemky podľa platnej právnej úpravy nie je možne, nakoľko trvá stav, že má platné územné rozhodnutie z roku 1998 na autopredajňu, ktoré mu doposiaľ nikto nezrušil,“ uviedol právny zástupca. Jarkovský vyčíslil, že náklady štátu na toto tzv. úsporné riešenie vyšli daňových poplatníkov za zhruba rok na 1,5 mil. €. Ide o dopravné značenie, semafory, činnosť stavebného dozoru, poistné a zriadenie staveniska na mieste diaľničného privádzača. Údaje získal od Národnej diaľničnej spoločnosti, ktorá reagovala na jeho žiadosť o informáciu podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám. Údaje sú za obdobie od 1. decembra 2009 do 31. marca 2011.
Jarkovský upozorňuje, že pokiaľ štát, resp. Národná diaľničná spoločnosť okamžite nevysporiada jeho pozemky, najbližší možný termín na dostavbu diaľničného privádzača do Prešova je október 2012. Zdôvodňuje to tým, že NDS musí najprv vlastniť pozemky a až potom môže požiadať o stavebné povolenie na prekládku plynu. To musí stihnúť do začiatku vykurovacej sezóny. Pri nedodržaní tohto postupu sa celý priebeh posúva na začiatok roka 2012, čo bude znamenať ďalšie zbytočné náklady pre štát, upozorňuje Jarkovský.
Agentúra SITA požiadala o stanovisko Národnú diaľničnú spoločnosť.