|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. apríla 2016
Japonská spoločnosť Asahi kúpi európske značky Peroni a Grolsch
Pivovarnícka spoločnosť AB InBev súhlasila s ponukou japonskej firmy Asahi na prevzatie európskych značiek piva Grolsch a Peroni. Predaj značiek je súčasťou ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP Photo
Londýn/Brusel 19. apríla (TASR) - Pivovarnícka spoločnosť AB InBev súhlasila s ponukou japonskej firmy Asahi na prevzatie európskych značiek piva Grolsch a Peroni. Predaj značiek je súčasťou väčšieho projektu na prevzatie konkurenčnej pivovarníckej firmy SAB Miller. Informovali o tom agentúra Bloomberg a server BBC.AB InBev podľa Bloombergu prijal ponuku japonskej pivovarníckej firmy Asahi v hodnote 2,55 miliardy eur. Akvizícia zahrňuje aj britskú značku Meantime. Tá spolu so značkami Peroni a Grolsch patrí do portfólia spoločnosti SAB Miller. Tá prevzala Meantime minulý rok.
Predaj značiek by mal čiastočne riešiť požiadavky regulačných úradov v súvislosti s prevzatím firmy SABMiller spoločnosťou AB InBev. Pivovarnícke koncerny sa na akvizícii dohodli minulý rok a aby získali súhlas úradov, musia predať časť aktív.
Akvizícia spomínaných značiek bude pre japonskú Asahi najväčšou zahraničnou akvizíciou na trhu s pivom. Vďaka nej sa dostane na európsky trh s pivom, na ktorom zatiaľ nepôsobí. Zároveň tak zníži svoju závislosť od domáceho trhu, na ktorom dopyt po pive klesá v dôsledku znižujúceho sa počtu obyvateľov.
"Peroni aj Grolsch sú vynikajúce značky s dostatočne veľkým podielom na trhoch Talianska, Holandska a Británie," povedal pre Bloomberg analytik Duncan Fox. Ako dodal, akvizícia umožní firme Asahi distribuovať vlastné značky cez tieto siete na európsky trh a opačne, európske značky môže dodať na trh Japonska.
Čo sa týka akvizície firmy SAB Miller, ak sa ju podarí dokončiť, spojený koncern sa bude na celosvetovej produkcii s pivom podieľať takmer tretinou. Obe firmy zároveň predpokladajú, že po dokončení akvizície sa im ročne podarí znížiť náklady minimálne o 1,4 miliardy USD.
(1 EUR = 1,1306 USD)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR