|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. apríla 2012
Ján Figeľ má výhrady k funkcii pre Ľubomíra Vážneho
Plánovaný post vicepremiéra pre poslanca a bývalého ministra dopravy Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) v novej vláde vníma odchádzajúci minister dopravy Ján Figeľ (KDH) ako umelé vytvorenie miesta člena ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. apríla (WEBNOVINY) - Plánovaný post vicepremiéra pre poslanca a bývalého ministra dopravy Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) v novej vláde vníma odchádzajúci minister dopravy Ján Figeľ (KDH) ako umelé vytvorenie miesta člena vlády.
Podľa neho tento zámer nemá žiaden efekt, skôr naopak, prebujnená štátna správa sa stane ešte prebujnenejšou. "V čase krízy je logické zoštíhľovať štátny aparát, nie ho rozširovať. Smer sa snaží vyhovieť záujmovým skupinám, tak hľadá niečo pre exministra Vážneho," povedal Figeľ pre agentúru SITA.
Projekty sa rozdelia
Líder Smeru a budúci premiér Robert Fico počíta s Vážnym vo svojej vláde vo funkcii podpredsedu, ktorý by mal zodpovedať najmä za prípravu veľkých dopravných a energetických projektov. Tie sú v súčasnosti v pôsobnosti ministerstiev dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja a hospodárstva.
Končiaci minister dopravy očakáva, že vytvorenie novej funkcie môže sťažiť prípravu a realizáciu projektov. "Určite áno, komplikácie môžu byť veľké. Namiesto toho, aby sa logicky spájali veci, ktoré spolu súvisia, tak Smer sa chystá umelo rozdeliť záležitosti, ktoré sú na seba naviazané. Aká je logika rozdelenia projektov? Niekde ho budú plánovať, inde ho budú pripravovať a úplne inde ho budú realizovať," upozorňuje Figeľ.
Výsledok bude podľa neho viac úradníkov, väčší nápor na štátny rozpočet, teda na peniaze občanov, a menej transparentnosti.
Vážny môže nastúpiť do troch mesiacov
Exminister dopravy v prvej Ficovej vláde si nemyslí, že to bude funkcia pre funkciu. "Veľké investičné projekty potrebujú koordináciu viacerých rezortov," tvrdí Vážny.
Na otázku, či vznik novej funkcie neskomplikuje prípravu dopravných a energetických projektov, odvetil, že to ešte treba doštylizovať v kompetenčnom zákone. "Mám nejakú predstavu, ale treba to doriešiť. Zmyslom takéhoto postu nie je skomplikovanie ale urýchlenie," uzavrel Vážny.
Kandidát na post vicepremiéra predpokladá, že do vlády by mohol prísť po zmene kompetenčného zákona, čo podľa neho môže trvať tri až štyri mesiace.
Z plánovaného postu vicepremiéra podľa poslanca vyplývajú dôležité úlohy krátkodobého a dlhodobého charakteru. "Krátkodobé úlohy sú najmä komplexná pomoc na urýchlené spustenie veľkých projektov, medzi ktoré patrí napríklad širokorozchodná trať, ale aj iných projektov energetického a dopravného charakteru z eurofondov a PPP. Z dlhodobých úloh je to najmä definovanie stratégie a smerovania, ktorým sa má Slovenská republika uberať v hospodárskej a ekonomickej oblasti," priblížil Vážny svoje predstavy vo funkcii v novej vláde.
Podľa neho tento zámer nemá žiaden efekt, skôr naopak, prebujnená štátna správa sa stane ešte prebujnenejšou. "V čase krízy je logické zoštíhľovať štátny aparát, nie ho rozširovať. Smer sa snaží vyhovieť záujmovým skupinám, tak hľadá niečo pre exministra Vážneho," povedal Figeľ pre agentúru SITA.
Projekty sa rozdelia
Líder Smeru a budúci premiér Robert Fico počíta s Vážnym vo svojej vláde vo funkcii podpredsedu, ktorý by mal zodpovedať najmä za prípravu veľkých dopravných a energetických projektov. Tie sú v súčasnosti v pôsobnosti ministerstiev dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja a hospodárstva.
Končiaci minister dopravy očakáva, že vytvorenie novej funkcie môže sťažiť prípravu a realizáciu projektov. "Určite áno, komplikácie môžu byť veľké. Namiesto toho, aby sa logicky spájali veci, ktoré spolu súvisia, tak Smer sa chystá umelo rozdeliť záležitosti, ktoré sú na seba naviazané. Aká je logika rozdelenia projektov? Niekde ho budú plánovať, inde ho budú pripravovať a úplne inde ho budú realizovať," upozorňuje Figeľ.
Výsledok bude podľa neho viac úradníkov, väčší nápor na štátny rozpočet, teda na peniaze občanov, a menej transparentnosti.
Vážny môže nastúpiť do troch mesiacov
Exminister dopravy v prvej Ficovej vláde si nemyslí, že to bude funkcia pre funkciu. "Veľké investičné projekty potrebujú koordináciu viacerých rezortov," tvrdí Vážny.
Na otázku, či vznik novej funkcie neskomplikuje prípravu dopravných a energetických projektov, odvetil, že to ešte treba doštylizovať v kompetenčnom zákone. "Mám nejakú predstavu, ale treba to doriešiť. Zmyslom takéhoto postu nie je skomplikovanie ale urýchlenie," uzavrel Vážny.
Kandidát na post vicepremiéra predpokladá, že do vlády by mohol prísť po zmene kompetenčného zákona, čo podľa neho môže trvať tri až štyri mesiace.
Z plánovaného postu vicepremiéra podľa poslanca vyplývajú dôležité úlohy krátkodobého a dlhodobého charakteru. "Krátkodobé úlohy sú najmä komplexná pomoc na urýchlené spustenie veľkých projektov, medzi ktoré patrí napríklad širokorozchodná trať, ale aj iných projektov energetického a dopravného charakteru z eurofondov a PPP. Z dlhodobých úloh je to najmä definovanie stratégie a smerovania, ktorým sa má Slovenská republika uberať v hospodárskej a ekonomickej oblasti," priblížil Vážny svoje predstavy vo funkcii v novej vláde.