Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zo zahraničia

29. septembra 2005

Jamieho kampaň zabrala



Deti veľmi rýchlo podľahnú sladkostiam, hamburgerom a kolovým nápojom. Stačí ich pred ne položiť.



Zdieľať
  A to presne robia predajné automaty, v ktorých si na školách môžu kúpiť všetko, čo im hrdlo ráči, ale čo nie je vôbec zdravé.
Na týchto faktoch postavil svoju kampaň známy „šéfkuchár bez čapice“ Jamie Oliver. Už v marci odovzdal britskej vláde 271-tisíc podpisov ľudí, ktorí podporili jeho projekt Nakŕm ma lepšie (Feed Me Better!). Potom, čo ministerka školstva Ruth Kellyová sľúbila pre školy 280 miliónov libier na zlepšenie stravovania, Oliverova kampaň priniesla ďalšie ovocie. Obrazne aj doslovne.
Už od budúceho školského roka budú z automatov musieť zmiznúť všetky jedlá z vysokým obsahom tuku, soli či cukru. Mládež tak príde o cukríky, zemiakové lupienky a presladené nápoje, ktoré tak často tvoria ich obed. Vláda chce zároveň určiť základné štandardy stravovania, ktoré budú musieť školy dodržiavať. „Som presvedčená, že to, čo mládeži ponúkajú teraz, je škandalózne,“ tvrdí Oliverova spolupracovníčka Jane Clarková, špičková britská odborníčka na výživu. „Školy predsa nemôžu zarábať na predaji sladkostí a nápojov. Sú tu na to, aby sa o deti starali,“ pridáva sa aj jej kolega Joe Harvey. 

(am, BBC)


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Slovinsko buduje svoj ostrov
<< predchádzajúci článok
V skratke