|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. januára 2009
Jakeš mal na Dakare v záplave smoly aj kvapku šťastia
Slovenský motocyklový jazdec Ivan Jakeš spolu s kolegami z českého tímu KM-Racing využil jediný voľný deň v programe 30. ročníka Rely Dakar nielen na zmenšenie spánkového deficitu a mobilizáciu ...
Zdieľať
VALPARAISO 10. januára (WEBNOVINY) - Slovenský motocyklový jazdec Ivan Jakeš spolu s kolegami z českého tímu KM-Racing využil jediný voľný deň v programe 30. ročníka Rely Dakar nielen na zmenšenie spánkového deficitu a mobilizáciu fyzických i duševných síl, ale najmä na opravy súťažných motocyklov a automobilov. V čilskom bivaku na pacifickom pobreží boli v plnom nasadení predovšetkým mechanici, ktorí reparovali poškodenú a nebývalo trucujúcu techniku.
Problémy s ňou neobišli ani Jakeša a pretekársky osud jediného slovenského účastníka tohtoročného Dakaru v Argentíne a Čile visel na veľmi tenkej nitke najmä v 3. etape, keď 270 kilometrov pred jej cieľom vypovedal poslušnosť motor jeho špeciálu KTM. Nebyť nezištnej pomoci miestneho farmára, ktorý 35-ročného rodáka z Brezovej pod Bradlom doviezol aj s nepojazdnou motorkou do cieľovej stanice, Jakeš by na Dakare musel predčasne skončiť.
Slovenský jazdec tento fakt uviedol v rozhovore pre agentúru SITA. Podľa neho to bola mimoriadne zlá situácia a vtedy sa v duchu už niekoľkokrát lúčil s ambíciou odjazdiť celý program tohtoročného juhoamerického adrenalínového dobrodružstva. "V duchu som sa už lúčil s Dakarom a nebyť pomoci domácich, určite by som do cieľa 3. etapy nedošiel. Bola to mimoriadne vypätá situácia a nebyť šikovnosti a zručnosti Jána Hrehora a Michala Kroupu, ktorý v noci pred štvrtou etapou stihli vymeniť pokazený motor za náhradný, v týchto dňoch by som bol na Dakare už iba ako divák," konštatoval skúsený enduro jazdec, ktorý v 2. etape s obrovskou dávkou šťastia bez väčšieho škrabanca prežil aj pád v stokilometrovej rýchlosti. "Stalo sa mi to vo chvíli, keď som chcel obehnúť pretekára predo mnou. On tiež musel riešiť nejaký nečakaný problém s veľkou jamou a mňa vytlačil z trate. Našťastie, v poslednej chvíli som stihol strhnúť motorku do miest, kde neboli kamene. Navyše, v tom krkolomnom okamihu som sa nejako reflexívne alebo skôr zázračne dokázal poskladať do klbka, čo stlmilo môj pád a prežil som ho bez zranenia. Naozaj to bolo veľké šťastie v tej záplave smoly, ktorá nás všetkých na Dakare od prvej chvíle prenasleduje," priblížil dramatické okamihy Jakeš, ktorý pred dňom voľna bol na 92. mieste a na vedúceho Španiela Marca Comu mal odstup takmer 14 hodín. Jeho časové manko začalo rásť v už spomenutej 2. etape, keď pri páde odtrhol hadičku na palivovej nádrži a pri rýchlostnej skúške sa mu minul benzín, a najmä v nešťastnej 3. etape, keď v cieli dostal trojhodinovú penalizáciu za nedodržanie časového limitu.
"Žiaľ, také šťastie ako som mal pri páde ja, nemal už kolega Dušan Randýsek, ktorý po podobnom incidente skončil v nemocnici s dolámaným kolenom a pomliaždeným hrudníkom. Ale aby som bol presný, v Argentíne veľká smola neprenasleduje iba náš tím. Nedobrovoľných odstúpení z pretekov je najmä medzi motocyklistami veľmi veľa. Začali sme 230 motorkári a podľa posledných informácii takmer polovica z nich už dojazdila. Podmienky a najmä počasie na tohtoročnom Dakare sú veľmi ťažké. Predovšetkým púštne úseky s nepríjemným pieskom si vyžadujú absolútnu koncentráciu. Prvý týždeň sme dostali všetci riadne do tela. Je to tvrdá drina, ktorú mnohokrát nevydržia ani špičkové stroje," priznal Jakeš.
Tohtoročnú Rely Dakar v Argentíne a Čile výrazne poznačila aj nepriazeň počasia, pre ktorú museli organizátori skrátiť už dve zo siedmich etáp. Museli tiež odvolať rýchlostné skúšky pre kamióny na hraniciach spomenutých krajín, lebo jazda na čas týmito úsekmi by sa takmer určite skončila mnohými nebezpečnými haváriami. Zjazdy z priesmykov boli veľmi strmé a krajnice nedostatočne spevnené. Navyše, vytýčená trať bola zničená dažďom. Aj motocyklistom tento meraný úsek zredukovali zo 419 na 244 km.
"Všetci sme tieto opatrenia privítali, lebo sme aspoň mohli ušetriť sily a nezničiť si techniku," povedal Jakeš a pokračoval: "V týchto dňoch mám najväčšiu radosť z toho, že mechanici dokázali opraviť pokazený motor a počas voľného dňa ho stihli aj vymeniť. Takže opäť mám jeden motor v rezerve a znova môžem začať súťažiť. Doteraz som vymenený rezervný motor musel šetriť, lebo ak by sa pokazil aj ten, nemohol by som pokračovať. Preto som od štvrtej etapy išiel najmä na istotu a techniku som šetril, aby vydržala až do soboty. Som rád, že sa to podarilo a po veľmi ťažkom prvom týždni som ešte stále v akcii. Časy, ktoré som dosiahol, už nie sú na nejaké extra dobré umiestnenie, ale rozhodujúce je, že pokračujem. Dúfam, že to šťastie, ktoré som mal v 2. etape pri páde, mi vydrží aj zostávajúcich sedem dní. Mojim základným cieľom je prísť až do cieľa tohtoročného Dakaru. Dúfam, že sa mi to podarí," dodal Ivan Jakeš.
SITA
Slovenský jazdec tento fakt uviedol v rozhovore pre agentúru SITA. Podľa neho to bola mimoriadne zlá situácia a vtedy sa v duchu už niekoľkokrát lúčil s ambíciou odjazdiť celý program tohtoročného juhoamerického adrenalínového dobrodružstva. "V duchu som sa už lúčil s Dakarom a nebyť pomoci domácich, určite by som do cieľa 3. etapy nedošiel. Bola to mimoriadne vypätá situácia a nebyť šikovnosti a zručnosti Jána Hrehora a Michala Kroupu, ktorý v noci pred štvrtou etapou stihli vymeniť pokazený motor za náhradný, v týchto dňoch by som bol na Dakare už iba ako divák," konštatoval skúsený enduro jazdec, ktorý v 2. etape s obrovskou dávkou šťastia bez väčšieho škrabanca prežil aj pád v stokilometrovej rýchlosti. "Stalo sa mi to vo chvíli, keď som chcel obehnúť pretekára predo mnou. On tiež musel riešiť nejaký nečakaný problém s veľkou jamou a mňa vytlačil z trate. Našťastie, v poslednej chvíli som stihol strhnúť motorku do miest, kde neboli kamene. Navyše, v tom krkolomnom okamihu som sa nejako reflexívne alebo skôr zázračne dokázal poskladať do klbka, čo stlmilo môj pád a prežil som ho bez zranenia. Naozaj to bolo veľké šťastie v tej záplave smoly, ktorá nás všetkých na Dakare od prvej chvíle prenasleduje," priblížil dramatické okamihy Jakeš, ktorý pred dňom voľna bol na 92. mieste a na vedúceho Španiela Marca Comu mal odstup takmer 14 hodín. Jeho časové manko začalo rásť v už spomenutej 2. etape, keď pri páde odtrhol hadičku na palivovej nádrži a pri rýchlostnej skúške sa mu minul benzín, a najmä v nešťastnej 3. etape, keď v cieli dostal trojhodinovú penalizáciu za nedodržanie časového limitu.
"Žiaľ, také šťastie ako som mal pri páde ja, nemal už kolega Dušan Randýsek, ktorý po podobnom incidente skončil v nemocnici s dolámaným kolenom a pomliaždeným hrudníkom. Ale aby som bol presný, v Argentíne veľká smola neprenasleduje iba náš tím. Nedobrovoľných odstúpení z pretekov je najmä medzi motocyklistami veľmi veľa. Začali sme 230 motorkári a podľa posledných informácii takmer polovica z nich už dojazdila. Podmienky a najmä počasie na tohtoročnom Dakare sú veľmi ťažké. Predovšetkým púštne úseky s nepríjemným pieskom si vyžadujú absolútnu koncentráciu. Prvý týždeň sme dostali všetci riadne do tela. Je to tvrdá drina, ktorú mnohokrát nevydržia ani špičkové stroje," priznal Jakeš.
Tohtoročnú Rely Dakar v Argentíne a Čile výrazne poznačila aj nepriazeň počasia, pre ktorú museli organizátori skrátiť už dve zo siedmich etáp. Museli tiež odvolať rýchlostné skúšky pre kamióny na hraniciach spomenutých krajín, lebo jazda na čas týmito úsekmi by sa takmer určite skončila mnohými nebezpečnými haváriami. Zjazdy z priesmykov boli veľmi strmé a krajnice nedostatočne spevnené. Navyše, vytýčená trať bola zničená dažďom. Aj motocyklistom tento meraný úsek zredukovali zo 419 na 244 km.
"Všetci sme tieto opatrenia privítali, lebo sme aspoň mohli ušetriť sily a nezničiť si techniku," povedal Jakeš a pokračoval: "V týchto dňoch mám najväčšiu radosť z toho, že mechanici dokázali opraviť pokazený motor a počas voľného dňa ho stihli aj vymeniť. Takže opäť mám jeden motor v rezerve a znova môžem začať súťažiť. Doteraz som vymenený rezervný motor musel šetriť, lebo ak by sa pokazil aj ten, nemohol by som pokračovať. Preto som od štvrtej etapy išiel najmä na istotu a techniku som šetril, aby vydržala až do soboty. Som rád, že sa to podarilo a po veľmi ťažkom prvom týždni som ešte stále v akcii. Časy, ktoré som dosiahol, už nie sú na nejaké extra dobré umiestnenie, ale rozhodujúce je, že pokračujem. Dúfam, že to šťastie, ktoré som mal v 2. etape pri páde, mi vydrží aj zostávajúcich sedem dní. Mojim základným cieľom je prísť až do cieľa tohtoročného Dakaru. Dúfam, že sa mi to podarí," dodal Ivan Jakeš.
SITA