|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. júla 2009
Jahnátek o záujme firmy Hyundai zatiaľ nevie
Minister hospodárstva Ľubomír Jahnátek zatiaľ nepočul o záujme automobilky Hyundai Motor India presunúť časť produkcie modelu i20 do jednej zo svojich výrobných prevádzok v Turecku, Českej republiky ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. júla (WEBNOVINY) - Minister hospodárstva Ľubomír Jahnátek zatiaľ nepočul o záujme automobilky Hyundai Motor India presunúť časť produkcie modelu i20 do jednej zo svojich výrobných prevádzok v Turecku, Českej republiky alebo na Slovensku. "Ja som zatiaľ o tejto požiadavke nebol informovaný. Ani osobne nie som s nikým v kontakte," povedal v pondelok pred novinármi minister Jahnátek.
O tom, že najväčší indický automobilový exportér Hyundai Motor India chce presunúť do konca roku 2010 časť produkcie modelu i20 informoval minulý týždeň indický denník The Economic Times s tým, že automobilka tak chce dostať produkciu automobilu bližšie k svojim veľkým európskym odberateľom ako sú Nemecko, Francúzsko, Taliansko a Veľká Británia. "Snažíme sa vytvoriť konkurenčnú cenu pre i20 a preto presunieme v budúcom roku časť jeho produkcie. Kým India zostane hlavným miestom produkcie tohto modelu, európske objednávky budú pokryté z nových produkčných kapacít," citoval The Economic Times šéfa Hyundai Motor India H. S. Lheema. Logistické náklady a dovozné clá totiž pridávajú 10 až 15 % k cene automobilov vyvážaných z Indie.
K rozhodnutiu spoločnosti mohol podľa The Economic Times prispieť aj takmer trojtýždňový štrajk pracovníkov továrne na juhu Indie v apríli a máji tohto roku, ktorý znížil produkciu automobilky o 5 % a donútil spoločnosť prehodnotiť svoje exportné zámery. Model i20 pritom okrem úspechu na domácom trhu, kde sa zatiaľ predalo 12 tis. kusov, žne úspechy aj na vývozných teritóriách. Hyundai Motor India totiž od uvedenia modelu v decembri minulého roka za hranicami Indie predala zhruba 60 tis. automobilov i20. Hyundai Motor India je pritom plne vlastnený juhokórejským koncernom Hyundai.
Automobilka Hyundai má pritom na Slovensku výrobné kapacity v žilinskom závode Kia Motors Slovakia patriaceho pod Kia Motors Corporation, ktorá je súčasťou automobilovej skupiny Hyundai-Kia Automotive Group. Kia Motors Slovakia je pritom prvým montážnym závodom juhokórejskej automobilky Kia Motors Corporation v Európe. Sériová výroba v ňom začala v decembri 2006. Automobilka Kia vyrobila v minulom roku vo svojom žilinskom závode vyše 201 tis. automobilov a dosiahla vlani tržby 2,228 mld. eur, čo predstavuje takmer 24-percentný nárast oproti roku 2007. Medziročne objem výroby spoločnosti stúpol o 38 %. Dve tretiny objednávok pre žilinskú automobilku boli zo západnej Európy, tretina z východnej Európy a z Ruska.
SITA
O tom, že najväčší indický automobilový exportér Hyundai Motor India chce presunúť do konca roku 2010 časť produkcie modelu i20 informoval minulý týždeň indický denník The Economic Times s tým, že automobilka tak chce dostať produkciu automobilu bližšie k svojim veľkým európskym odberateľom ako sú Nemecko, Francúzsko, Taliansko a Veľká Británia. "Snažíme sa vytvoriť konkurenčnú cenu pre i20 a preto presunieme v budúcom roku časť jeho produkcie. Kým India zostane hlavným miestom produkcie tohto modelu, európske objednávky budú pokryté z nových produkčných kapacít," citoval The Economic Times šéfa Hyundai Motor India H. S. Lheema. Logistické náklady a dovozné clá totiž pridávajú 10 až 15 % k cene automobilov vyvážaných z Indie.
K rozhodnutiu spoločnosti mohol podľa The Economic Times prispieť aj takmer trojtýždňový štrajk pracovníkov továrne na juhu Indie v apríli a máji tohto roku, ktorý znížil produkciu automobilky o 5 % a donútil spoločnosť prehodnotiť svoje exportné zámery. Model i20 pritom okrem úspechu na domácom trhu, kde sa zatiaľ predalo 12 tis. kusov, žne úspechy aj na vývozných teritóriách. Hyundai Motor India totiž od uvedenia modelu v decembri minulého roka za hranicami Indie predala zhruba 60 tis. automobilov i20. Hyundai Motor India je pritom plne vlastnený juhokórejským koncernom Hyundai.
Automobilka Hyundai má pritom na Slovensku výrobné kapacity v žilinskom závode Kia Motors Slovakia patriaceho pod Kia Motors Corporation, ktorá je súčasťou automobilovej skupiny Hyundai-Kia Automotive Group. Kia Motors Slovakia je pritom prvým montážnym závodom juhokórejskej automobilky Kia Motors Corporation v Európe. Sériová výroba v ňom začala v decembri 2006. Automobilka Kia vyrobila v minulom roku vo svojom žilinskom závode vyše 201 tis. automobilov a dosiahla vlani tržby 2,228 mld. eur, čo predstavuje takmer 24-percentný nárast oproti roku 2007. Medziročne objem výroby spoločnosti stúpol o 38 %. Dve tretiny objednávok pre žilinskú automobilku boli zo západnej Európy, tretina z východnej Európy a z Ruska.
SITA