|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. júna 2015
J.POČIATEK:Prerazenie tunela Svrčinovec je ďalším míľnikom diaľnice D3
Prerazenie 420 metrov dlhého tunela Svrčinovec je dosiahnutím ďalšieho míľnika na stavbe úseku Svrčinovec - Skalité diaľnice D3, ktorá prepojí Slovensko ...
Zdieľať
Ján Počiatek Foto: TASR/Pavel Neubauer
Svrčinovec 23. júna (TASR) – Prerazenie 420 metrov dlhého tunela Svrčinovec je dosiahnutím ďalšieho míľnika na stavbe úseku Svrčinovec – Skalité diaľnice D3, ktorá prepojí Slovensko s Poľskom a rieši aj dopravné napojenie na Českú republiku. Dnes po prerazení tunela to povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek."Reálne sa posúvame k termínu dostavby, ktorý je plánovaný na koniec budúceho roka. Zároveň som veľmi rád, že sa už začala súťaž na nadväzujúci úsek Čadca - Bukov – Svrčinovec, ktorý pri prepojení s týmto úsekom zásadným spôsobom vyrieši celé prepojenie Slovenska s Poľskom a výrazným spôsobom odľahčí dopravnú situáciu v tomto regióne," uviedol Počiatek.
Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš doplnil, že z rozostavaných 8 tunelov razia po dnešnom dni už len sedem. "Úsek Svrčinovec – Skalité ide veľmi členitým územím. Má v sebe viac ako 25 mostov, jeden z nich bude najvyšším mostom na diaľničnej sieti s výškou viac ako 80 metrov. Naozaj sa nachádzame v náročnom území, ale zatiaľ sa zhotoviteľ dokázal vysporiadať so všetkými komplikáciami. Čo sa týka stavby, napreduje v očakávaných termínoch a harmonograme," dodal Gajdoš.
Vybudovanie úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SR/Poľsko, ako i celého diaľničného ťahu D3 bude mať podľa Gajdoša význam najmä z hľadiska tranzitnej medzištátnej dopravy, ktorá smeruje do Poľska. "Odľahčí sa tým oravský hraničný priechod Trstená s Poľskom, ako aj hraničný priechod Svrčinovec s Českom, kadiaľ prechádzajú vozidlá nad 7,5 tony smerujúce z Kysúc nielen do Českej, ale i Poľskej republiky. V mieste novovybudovanej križovatky Svrčinovec bude vyriešené prepojenie diaľnice a cesty I/11 vo všetkých dopravných smeroch, čím sa v tomto bode vytvorí možnosť prepojenia Poľska, Česka a Slovenska," doplnil generálny riaditeľ NDS.
Celý úsek diaľnice D3 skráti čas jazdy medzi Svrčinovcom a štátnou hranicou s Poľskou republikou oproti existujúcej ceste I/12 takmer o 10 minút. Diaľnica, ktorá povedie cez územie obcí Svrčinovec, Čierne a Skalité, zásadným spôsobom zníži súčasné negatívne vplyvy dopravy a výrazne zlepší životné podmienky obyvateľov obcí. Na úseku D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SR/Poľsko bude 29 mostných objektov v celkovej dĺžke 3782 metrov. Okrem tunela Svrčinovec je súčasťou úseku aj takmer 900 metrov dlhý tunel Poľana.
Cena za vybudovanie diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité je 329,8 milióna eur. Projekt bude financovaný v dvoch fázach z Kohézneho fondu. Prvá fáza z Operačného programu Doprava (2007 – 2013) a druhá fáza z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (2014 – 2020). Celková výška nenávratného finančného príspevku z Európskej únie je 272 miliónov eur. Výstavbu úseku zabezpečuje združenie Váhostav – SK, Doprastav, Strabag a Metrostav SK. Zmluvné ukončenie výstavby je naplánované pred koncom roka 2016.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR