|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 3.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Oldrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. októbra 2013
J. POČIATEK: Diaľnica D3 je našou prioritou rovnako ako diaľnica D1
Základný kameň úseku diaľnice D3 od Svrčinovca po Skalité dnes v Skalitom slávnostne poklepal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.
Zdieľať
Skalité 30. októbra (TASR) – Základný kameň úseku diaľnice D3 od Svrčinovca po Skalité dnes v Skalitom slávnostne poklepal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.
Úsek dlhý 12,3 kilometra bude vodičom k dispozícii v polovici roka 2016.
„Diaľnica D3 je našou prioritou, takisto ako diaľnica D1. Tento úsek je najdôležitejší z pohľadu prepojenia na Poľskú republiku. Následne je v pláne a momentálne sa súťaží úsek Žilina – Strážov, Žilina – Brodno, čiže z južnej strany. V budúcom roku chceme začať súťaž na obchvat Čadce – Čadca-Bukov – Svrčinovec. A v ďalšom roku zvyšné tri úseky. Čiže, plán rozostavať všetky úseky diaľnice D3 do konca tohto volebného obdobia stále platí,“ povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.
Zdôraznil, že takmer polovica diaľničného úseku je na mostoch alebo v tuneli. „Tento úsek je veľmi náročný, pretože na 12 kilometroch bude 24 mostov a dva tunely. A je to jeden z najnáročnejších, ak nie najnáročnejší zo všetkých úsekov diaľnice, ktoré máme. Preto je možno logické, že sa s ním začína. I keď to vyplýva aj z toho, aká bola pripravenosť tohto úseku v porovnaní s inými,“ uviedol Počiatek.
Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš doplnil, že cena celého úseku je 330 miliónov eur, pričom sa počíta s financovaním z fondov Európskej únie a s príspevkom štátneho rozpočtu.
„Verím tomu, že sa Slovensko konečne dočká prepojenia diaľničnej siete na nášho ekonomicky najvýznamnejšieho suseda, a to je Poľská republika. Intenzity dopravy momentálne nie sú na úrovni, ktorú napríklad dosahujú diaľničné úseky okolo Bratislavy, z toho dôvodu je stavaný tento úsek len v polovičnom profile. Ale potenciál, ktorý vytvára, či už priemyselná zóna na poľskej strane, či už firmy v žilinskom VÚC, je veľký a bude naozaj využitý,“ skonštatoval Gajdoš.
Úsek diaľnice D3 stavia združenie firiem Váhostav-SK, Doprastav, Strabag a Metrostav. Generálny riaditeľ Váhostav-SK Ján Kato podotkol, že pri výstavbe mostov budú používať štyri technológie. „Bude to výsuvná skruž, mosty postavené pomocou tyčových prefabrikátov, oceľové mostovky spriahnuté železobetónovou doskou a bude tu použitá aj letmá betonáž. Najvyšší pilier pri týchto mostoch bude mať 77 metrov, čo je naozaj rarita v rámci slovenských stavieb,“ dodal Kato.
Hovorca spoločnosti Váhostav-SK Tomáš Halán doplnil, že počas zimných mesiacov sa bude detailne dopracovávať projektová dokumentácia. „Zároveň sa bude pripravovať stavenisko, stavebné dvory a prístupové cesty. No a reálne stavebníci začnú na tomto úseku stavať po skončení zimy. V zimných mesiacoch bude na stavbe pracovať približne 200 ľudí, v špičke, to znamená v letných mesiacoch, to bude do 500 zamestnancov všetkých štyroch spoločností,“ informoval Halán.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Slávnostné poklepanie základného kameňa. Na snímke generálny riaditeľ Váhostav-SK Ján Kato (vľavo), dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek (uprosted) a predseda Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Juraj Blanár. Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Úsek dlhý 12,3 kilometra bude vodičom k dispozícii v polovici roka 2016.
„Diaľnica D3 je našou prioritou, takisto ako diaľnica D1. Tento úsek je najdôležitejší z pohľadu prepojenia na Poľskú republiku. Následne je v pláne a momentálne sa súťaží úsek Žilina – Strážov, Žilina – Brodno, čiže z južnej strany. V budúcom roku chceme začať súťaž na obchvat Čadce – Čadca-Bukov – Svrčinovec. A v ďalšom roku zvyšné tri úseky. Čiže, plán rozostavať všetky úseky diaľnice D3 do konca tohto volebného obdobia stále platí,“ povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.
Zdôraznil, že takmer polovica diaľničného úseku je na mostoch alebo v tuneli. „Tento úsek je veľmi náročný, pretože na 12 kilometroch bude 24 mostov a dva tunely. A je to jeden z najnáročnejších, ak nie najnáročnejší zo všetkých úsekov diaľnice, ktoré máme. Preto je možno logické, že sa s ním začína. I keď to vyplýva aj z toho, aká bola pripravenosť tohto úseku v porovnaní s inými,“ uviedol Počiatek.
Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš doplnil, že cena celého úseku je 330 miliónov eur, pričom sa počíta s financovaním z fondov Európskej únie a s príspevkom štátneho rozpočtu.
„Verím tomu, že sa Slovensko konečne dočká prepojenia diaľničnej siete na nášho ekonomicky najvýznamnejšieho suseda, a to je Poľská republika. Intenzity dopravy momentálne nie sú na úrovni, ktorú napríklad dosahujú diaľničné úseky okolo Bratislavy, z toho dôvodu je stavaný tento úsek len v polovičnom profile. Ale potenciál, ktorý vytvára, či už priemyselná zóna na poľskej strane, či už firmy v žilinskom VÚC, je veľký a bude naozaj využitý,“ skonštatoval Gajdoš.
Úsek diaľnice D3 stavia združenie firiem Váhostav-SK, Doprastav, Strabag a Metrostav. Generálny riaditeľ Váhostav-SK Ján Kato podotkol, že pri výstavbe mostov budú používať štyri technológie. „Bude to výsuvná skruž, mosty postavené pomocou tyčových prefabrikátov, oceľové mostovky spriahnuté železobetónovou doskou a bude tu použitá aj letmá betonáž. Najvyšší pilier pri týchto mostoch bude mať 77 metrov, čo je naozaj rarita v rámci slovenských stavieb,“ dodal Kato.
Hovorca spoločnosti Váhostav-SK Tomáš Halán doplnil, že počas zimných mesiacov sa bude detailne dopracovávať projektová dokumentácia. „Zároveň sa bude pripravovať stavenisko, stavebné dvory a prístupové cesty. No a reálne stavebníci začnú na tomto úseku stavať po skončení zimy. V zimných mesiacoch bude na stavbe pracovať približne 200 ľudí, v špičke, to znamená v letných mesiacoch, to bude do 500 zamestnancov všetkých štyroch spoločností,“ informoval Halán.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR