|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. januára 2014
J. HOLEČEK: Na Slovensku je priestor pre ďalšiu automobilku
Tri automobilky, ktoré pôsobia na Slovensku, vyrobili vlani takmer milión automobilov. Ak má automobilová výroba ďalej rásť, je potrebné, aby na Slovensko prišla štvrtá automobilka. Povedal v rozhovore ...
Zdieľať
Bratislava 11. januára(TASR) - Tri automobilky, ktoré pôsobia na Slovensku, vyrobili vlani takmer milión automobilov. Ak má automobilová výroba ďalej rásť, je potrebné, aby na Slovensko prišla štvrtá automobilka. Povedal v rozhovore pre TASR prezident Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR Jaroslav Holeček.
"Slovenské automobilky sa dostali na hranicu výrobných kapacít. Ak hovoríme o významnom zvýšení výroby automobilov na Slovensku, je potrebné, aby prišiel ďalší, štvrtý výrobca alebo jestvujúci výrobca musí významne investovať do rozšírenia svojich kapacít," zdôraznil Holeček.
Volkswagen, Kia Motors a PSA Peugeot Citroën majú svoje fabriky v západnej polovici Slovenska. Podľa Holečka je priestor pre nového výrobcu v oblastiach na východ od Banskej Bystrice a Žiliny. "Táto časť Slovenska má tradíciu strojárskej výroby, kedysi tam sídlili závody ťažkého strojárstva. V Košiciach máme veľmi dobrú technickú univerzitu, čo je dôležitý predpoklad, aby sa automobilový priemysel mohol etablovať aj v tomto regióne," dodal Holeček, ktorý však považuje za hlavný nedostatok tohto regiónu neexistujúce diaľničné prepojenie so západom krajiny.
Pre automobilky sú dôležití subdodávatelia a v súčasnosti sa až 80 % z nich nachádza v oblastiach po Žilinu a Banskú Bystricu. Prezident ZAP SR tvrdí, že pre modernú automobilovú výrobu je kľúčová rýchla doprava, predovšetkým po diaľniciach. "Dnes všetky logistické systémy fungujú na báze just-in-time a just-in-sequence. Subdodávatelia už nedodávajú iba komponenty, ale priamo moduly a systémy. Tie dodávajú v poradí, ako by mali ísť na výrobnej linke," vysvetlil.
V minulosti sa v súvislosti so Slovenskom hovorilo o výrobcoch ako BMW alebo MAN. Holeček nechcel konkretizovať, ktorá automobilka by mohla prísť na východ Slovenska. "O konkrétnej automobilke nemáme informácie. Samozrejme, stretávame sa na pôde nášho zväzu so zástupcami veľvyslanectiev, či podnikateľských skupín zo zahraničia, ktorí sa informujú o podmienkach podnikania na Slovensku a tie sú relatívne veľmi dobré," uzavrel Holeček.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Jaroslav Holeček Foto: TASR/Štefan Puškáš
"Slovenské automobilky sa dostali na hranicu výrobných kapacít. Ak hovoríme o významnom zvýšení výroby automobilov na Slovensku, je potrebné, aby prišiel ďalší, štvrtý výrobca alebo jestvujúci výrobca musí významne investovať do rozšírenia svojich kapacít," zdôraznil Holeček.
Volkswagen, Kia Motors a PSA Peugeot Citroën majú svoje fabriky v západnej polovici Slovenska. Podľa Holečka je priestor pre nového výrobcu v oblastiach na východ od Banskej Bystrice a Žiliny. "Táto časť Slovenska má tradíciu strojárskej výroby, kedysi tam sídlili závody ťažkého strojárstva. V Košiciach máme veľmi dobrú technickú univerzitu, čo je dôležitý predpoklad, aby sa automobilový priemysel mohol etablovať aj v tomto regióne," dodal Holeček, ktorý však považuje za hlavný nedostatok tohto regiónu neexistujúce diaľničné prepojenie so západom krajiny.
Pre automobilky sú dôležití subdodávatelia a v súčasnosti sa až 80 % z nich nachádza v oblastiach po Žilinu a Banskú Bystricu. Prezident ZAP SR tvrdí, že pre modernú automobilovú výrobu je kľúčová rýchla doprava, predovšetkým po diaľniciach. "Dnes všetky logistické systémy fungujú na báze just-in-time a just-in-sequence. Subdodávatelia už nedodávajú iba komponenty, ale priamo moduly a systémy. Tie dodávajú v poradí, ako by mali ísť na výrobnej linke," vysvetlil.
V minulosti sa v súvislosti so Slovenskom hovorilo o výrobcoch ako BMW alebo MAN. Holeček nechcel konkretizovať, ktorá automobilka by mohla prísť na východ Slovenska. "O konkrétnej automobilke nemáme informácie. Samozrejme, stretávame sa na pôde nášho zväzu so zástupcami veľvyslanectiev, či podnikateľských skupín zo zahraničia, ktorí sa informujú o podmienkach podnikania na Slovensku a tie sú relatívne veľmi dobré," uzavrel Holeček.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR