|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. júla 2015
J. DROBA: Rozhodovanie o billboardoch by malo byť na mestách a obciach
Na snímke poslanec NR SR Juraj Droba, archívne foto
Zdieľať
Na snímke poslanec NR SR Juraj Droba, archívne foto Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 31. júla (TASR) - Stanovenie jasných pravidiel o tom, kde budú billboardy, by malo byť výlučne na mestách a obciach a Národná rada SR by sa do tejto problematiky nemala miešať. Myslí si to poslanec NR SR Juraj Droba (SaS), ktorý sa k téme vyjadril vo svojom blogu.Na pôde parlamentu proti vonkajšej reklame bojovala najmä poslankyňa Renáta Zmajkovičová (Smer-SD). Najskôr sa jej návrhy o regulácii billboardov presadiť nepodarilo, v septembri 2014 však už uspela, keď spolu s Igorom Chomom (Smer-SD) presadili novelu stavebného zákona. Podľa tejto právnej normy reklamné stavby nemajú byť mimo obcí k diaľniciam, cestám pre motorové vozidlá a medzinárodným cestám I. triedy bližšie ako sto metrov. "Zmajkovičová už niekoľko rokov bojuje proti invázii billboardov. Neberiem jej to, ba čiastočne s ňou aj súhlasím. No jasné pravidlá by mali byť v plnej kompetencii miest a obcí," myslí si Droba.
Podľa jeho slov, ak nie je vonkajšou reklamou preukázateľne a závažným spôsobom ohrozená bezpečnosť a mravnosť, on ako poslanec dáva od billboardov ruky preč. "Nad svoj osobný vkus, ktorý sa na vizuálny smog pozerá veľmi kriticky, totiž staviam právo obcí rozhodovať samé o sebe, a tiež slobodu podnikania v medziach platných pravidiel," upozorňuje.
Poslanec verí, že časom bude učinené zadosť aj kritickej protibillboardovej estetike. "Vzájomným pôsobením ekonomických a urbanistických faktorov sa vytvorí tlak na samosprávy, aby vizuálny smog na uliciach výrazne znížili," myslí si Droba.
Droba ale nesúhlasí s názorom, že billboardy by nemali byť nástrojom politického dialógu a parlament by mal stanoviť pre politickú reklamu jasnejšie pravidlá. Napriek tomu, že sa oficiálna kampaň pred budúcoročnými parlamentnými voľbami ešte nezačala, krajina už je posiata pútačmi politických strán. Podľa Drobu sa však opozičné a mimoparlamentné strany dostanú do médií len sporadicky a billboardy sú pre ne nástrojom na vyváženie informačnej prevahy.
"Možno to znie niekomu čudne, ale právo na slobodu prejavu a slobodné šírenie informácií zahŕňa aj politické posolstvá vyjadrené v ktoromkoľvek čase, a to aj na nosičoch, akými sú billboardy. Ak k tomu pridám právo na podnikanie v oboroch, ktoré zákon neoznačuje za ilegálne, parlament nemá žiadny dôvod ustanoviť pre politickú reklamu v súvislosti s billboardmi jasnejšie pravidlá," dodal poslanec.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR