|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. augusta 2009
IVO monitoruje digitálnu gramotnosť Slovákov
Už po tretí raz mapuje Inštitút pre verejné otázky (IVO) digitálnu gramotnosť na Slovensku. Prostredníctvom analyticko-monitorovacieho projektu chce zistiť, ako ďaleko sú Slováci na ceste k ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. augusta (WEBNOVINY) - Už po tretí raz mapuje Inštitút pre verejné otázky (IVO) digitálnu gramotnosť na Slovensku. Prostredníctvom analyticko-monitorovacieho projektu chce zistiť, ako ďaleko sú Slováci na ceste k úspešnej transformácii na informačnú spoločnosť a znalostnú ekonomiku. Skúma, ako sú rôzne vrstvy obyvateľstva pripravené na používanie moderných informačných a komunikačných technológií (IKT).
Okrem štandardného mapovania úrovne digitálnej zručnosti sa tento rok projekt zameriava najmä na znevýhodnené sociálne skupiny obyvateľstva – teda na tých, ktorí sú digitálne negramotní alebo disponujú nízkou úrovňou tejto gramotnosti. Zámerom je vytvoriť praktický návod, ktorý by zjednodušil a zefektívnil prípravu projektov v oblasti rozvoja digitálnej gramotnosti alebo zlepšovania prístupu k moderným IKT. Ide hlavne o zmenšovanie priepasti v spoločnosti. Jedným z výstupov projektu bude interaktívna mapa digitálnej gramotnosti, ktorá zadefinuje napríklad rizikové skupiny obyvateľstva z hľadiska digitálnej zručnosti.
V roku 2005 a 2007 poskytli výskumné údaje odpovede na otázky vnímania významu a miesta IKT v bežnom živote človeka či prístupu k nim a ich používaniu. Vyplynuli z nich aj informácie o vybavenosti domácností modernou technikou, adaptačných stratégiách obyvateľstva v súčasnosti a budúcnosti a údaje o úrovni digitálnej gramotnosti. Vďaka výskumu sa podarilo definovať digitálnu priepasť v spoločnosti a objasniť súvislosť medzi digitálnou gramotnosťou a trhom práce. Inštitút pre verejné otázky tiež skúmal vnímanie politickej zodpovednosti za rozvoj informačnej spoločnosti, postoje a využívanie elektronických služieb vo verejnej správe a využívanie informačných a komunikačných technológií ako prostriedku e-Demokracie.
Informácie poskytol Peter Pavilek z IVO.
SITA
Okrem štandardného mapovania úrovne digitálnej zručnosti sa tento rok projekt zameriava najmä na znevýhodnené sociálne skupiny obyvateľstva – teda na tých, ktorí sú digitálne negramotní alebo disponujú nízkou úrovňou tejto gramotnosti. Zámerom je vytvoriť praktický návod, ktorý by zjednodušil a zefektívnil prípravu projektov v oblasti rozvoja digitálnej gramotnosti alebo zlepšovania prístupu k moderným IKT. Ide hlavne o zmenšovanie priepasti v spoločnosti. Jedným z výstupov projektu bude interaktívna mapa digitálnej gramotnosti, ktorá zadefinuje napríklad rizikové skupiny obyvateľstva z hľadiska digitálnej zručnosti.
V roku 2005 a 2007 poskytli výskumné údaje odpovede na otázky vnímania významu a miesta IKT v bežnom živote človeka či prístupu k nim a ich používaniu. Vyplynuli z nich aj informácie o vybavenosti domácností modernou technikou, adaptačných stratégiách obyvateľstva v súčasnosti a budúcnosti a údaje o úrovni digitálnej gramotnosti. Vďaka výskumu sa podarilo definovať digitálnu priepasť v spoločnosti a objasniť súvislosť medzi digitálnou gramotnosťou a trhom práce. Inštitút pre verejné otázky tiež skúmal vnímanie politickej zodpovednosti za rozvoj informačnej spoločnosti, postoje a využívanie elektronických služieb vo verejnej správe a využívanie informačných a komunikačných technológií ako prostriedku e-Demokracie.
Informácie poskytol Peter Pavilek z IVO.
SITA