|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. januára 2011
IVANČO: Česi sú v niektorých školských témach ďalej
V oblasti školstva Česká republika predbieha Slovensko vo viacerých témach. Povedal to štátny tajomník Jaroslav Ivančo (SDKÚ-DS) po dnešnom ...
Zdieľať
Jaroslav Ivančo (SDKÚ-DS)Foto: SITA/Martin MiklášBRATISLAVA 20. januára (WEBNOVINY) – V oblasti školstva Česká republika predbieha Slovensko vo viacerých témach. Povedal to štátny tajomník Jaroslav Ivančo (SDKÚ-DS) po dnešnom stretnutí s českými námestníkmi ministra školstva, mládeže a telovýchovy Ladislavom Němcom a Kryštofom Hajnom. Našich západných susedov chváli najmä za učebnicovú politiku. „V Česku bol v roku 2005 prijatý zákon o zmenách v obsahu vyučovania a rámcových školských programoch, ale až v roku 2009 boli školy povinné nabehnúť do tohto systému. U nás sa v roku 2008 udialo všetko naraz,“ vyhlásil Ivančo.
Pripomenul, že školy na Slovensku nabiehali na reformu od septembra, pričom učitelia si museli vytvoriť školské vzdelávacie programy na poslednú chvíľu počas prázdnin. Podľa Ivanča u nás narýchlo ušitá reforma vyústila do problémov s učebnicami. V septembri 2010, keď nabiehali na reformu tretie reformné ročníky, mali k dispozícii dokopy len tri reformné učebnice. „Keď sa začínalo učiť podľa rámcového vzdelávacieho programu v Česku, školy už mali nové učebnice,“ poznamenal český tajomník Němec. Dodal, že česká štátna školská inšpekcia hodnotí pri návštevách škôl percentuálne zastúpenie nových učebníc pri vyučovacom procese.
Rozdiel je aj v zabezpečovaní nových kníh. U nás ministerstvo osobitne kontrahuje autorov aj vydavateľstvá. V Česku vydavateľstvá zazmluvňujú autorov samé a produkujú učebnice priamo na trh. Ministerstvo knihy len schvaľuje, čo urýchľuje celý proces. Zatiaľ čo slovenským školám kupuje učebnice rezort, Česi posielajú peniaze na knihy riaditeľom v normatívoch. „Nemusia si za ne kúpiť učebnice, ale zákon im prikazuje zabezpečiť výučbu učebnicami,“ konštatoval Němec. Podľa námestníka Hajna však Slovensko napreduje v digitalizácii učebníc a elektronizácii výučby.
Českí a slovenskí partneri sa dnes stretli prvýkrát od nástupu nových vedení rezortov krajín. Témou bolo aj odborné vzdelávanie, v ktorom obidva štáty zaznamenávajú pokles záujmu. Týka sa to najmä stredných odborných škôl. Tajomníci rokovali aj o národnej sústave povolaní.
Pripomenul, že školy na Slovensku nabiehali na reformu od septembra, pričom učitelia si museli vytvoriť školské vzdelávacie programy na poslednú chvíľu počas prázdnin. Podľa Ivanča u nás narýchlo ušitá reforma vyústila do problémov s učebnicami. V septembri 2010, keď nabiehali na reformu tretie reformné ročníky, mali k dispozícii dokopy len tri reformné učebnice. „Keď sa začínalo učiť podľa rámcového vzdelávacieho programu v Česku, školy už mali nové učebnice,“ poznamenal český tajomník Němec. Dodal, že česká štátna školská inšpekcia hodnotí pri návštevách škôl percentuálne zastúpenie nových učebníc pri vyučovacom procese.
Rozdiel je aj v zabezpečovaní nových kníh. U nás ministerstvo osobitne kontrahuje autorov aj vydavateľstvá. V Česku vydavateľstvá zazmluvňujú autorov samé a produkujú učebnice priamo na trh. Ministerstvo knihy len schvaľuje, čo urýchľuje celý proces. Zatiaľ čo slovenským školám kupuje učebnice rezort, Česi posielajú peniaze na knihy riaditeľom v normatívoch. „Nemusia si za ne kúpiť učebnice, ale zákon im prikazuje zabezpečiť výučbu učebnicami,“ konštatoval Němec. Podľa námestníka Hajna však Slovensko napreduje v digitalizácii učebníc a elektronizácii výučby.
Českí a slovenskí partneri sa dnes stretli prvýkrát od nástupu nových vedení rezortov krajín. Témou bolo aj odborné vzdelávanie, v ktorom obidva štáty zaznamenávajú pokles záujmu. Týka sa to najmä stredných odborných škôl. Tajomníci rokovali aj o národnej sústave povolaní.