![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Sobota 22.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Etela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
28. novembra 2019
Ivan: Moderná a spoľahlivá verejná osobná doprava musí byť prioritou
Cestná premávka v Bratislave.
Zdieľať

Okrem definovania štandardov pre poskytovanie služieb verejnej osobnej dopravy, čo je nevyhnutnou podmienkou pre jej funkčnú integráciu, bude v budúcom roku potrebné zvážiť zvýšenie tarify, metodické riadenie verejných súťaží a prijatie noviel kľúčových zákonov.
"Verejnú osobnú dopravu – autobusovú i vlakovú – využíva každodenne množstvo ľudí na cestovanie do práce, škôl, k lekárom či na úrady. Práve potreby cestujúcich sa musia odraziť v pozornosti, ktorú majú verejnej doprave venovať aj centrálne štátne inštitúcie. Nehovoríme pritom o vlakoch IC alebo rýchlikoch. Tie odvezú maximálne tisíce ľudí denne. Musíme hovoriť v prvom rade o mestských a prímestských autobusoch, pretože tie využívajú milióny cestujúcich denne," zdôraznil Ivan.
Podľa jeho slov je pre funkčnú integráciu rôznych druhov verejnej dopravy nevyhnutnou podmienkou centrálne definovanie jednotných štandardov, a to hlavne pokiaľ ide o priemerný vek, výbavu, ekologické parametre, cenu za kilometer poskytovanej služby v mestskej a prímestskej doprave, informačné systémy na predaj cestovných lístkov a koordináciu dopravy, modernizáciu cestovných poriadkov vrátane ich prispôsobenia zmenenému životnému rytmu cestujúcich a technologickému pokroku vozového parku. Zároveň by sa centrálne inštitúcie mali venovať metodickému usmerneniu verejných súťaží na zabezpečenie služieb mestskej a prímestskej autobusovej dopravy.
Jednou z dôležitých tému pre verejnú dopravu bude, podľa názoru Ivana, aj diskusia o zvýšení tarify, teda cien cestovných lístkov. Nároky objednávateľov, ako aj cestujúcich stúpajú, čo si vyžaduje rozsiahle investície do dopravy vo verejnom záujme pre nasledujúce obdobie.
Okrem spolupráce s VÚC a mestami je však nevyhnutná podpora štátu v podobe viacerých nevyhnutných legislatívnych zmien. „Systém nie je udržateľný, ak sa prijímajú zákony, ktoré z neho berú ľudí aj peniaze," povedal Ivan. Na to, aby bolo možné personálne stabilizovať celé odvetvie verejnej dopravy na Slovensku, sú podľa jeho názoru potrebné v prvom rade novelizácia zákona o cestnej doprave a zákona o organizácii pracovného času v doprave, ale aj zmena Zákonníka práce a prípadné zníženie odvodov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR