|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. augusta 2010
IT: Polovica užívateľov využíva online nákupy
Tagy: online nákupy
Za ostatných 12 mesiacov využila možnosť nákupu alebo rezervácie niektorého z produktov cestovného ruchu cez internet polovica, 50,3 %, internetovej populácie. Takmer dve ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITA, AP BRATISLAVA 4. augusta (WEBNOVINY) - Za ostatných 12 mesiacov využila možnosť nákupu alebo rezervácie niektorého z produktov cestovného ruchu cez internet polovica, 50,3 %, internetovej populácie. Takmer dve tretiny z nej si cez internet nakupujú či rezervujú ubytovanie. Necelá polovica, 46,1 %, takýmto spôsobom zháňa cestovné lístky a dve pätiny, 42 %, letenky. Vyplýva to z prieskumu, ktorý vypracovala agentúra TNS SK na vzorke 1 182 respondentov.
Online nákup a rezerváciu zájazdov využíva 32,3 % a last minute zájazdov 24,7 % opýtaných. Všetky aktivity spojené s nákupom a rezerváciou produktov cestovného ruchu užívatelia internetu využívajú najmä na slovenských internetových stránkach. Za najväčšie výhody online nákupu a rezervácie respondenti označili predovšetkým pohodlný výber, úsporu času a možnosť porovnávania viacerých ponúk.
Internet používajú ľudia aj pri vyhľadávaní informácií z oblasti cestovania. Najviac, 94,5 % respondentov, vyhľadáva cestovné poriadky, 94,2 % informácie o počasí a 93,7 % mapy miest a štátov. Z výsledkov ďalej vyplýva, že viac ako štyri pätiny internetovej populácie vyhľadávajú turistické informácie o krajinách a informácie o ubytovaní. Ponuky cestovných kancelárií a kurzové lístky vyhľadávajú niekoľkokrát ročne dve tretiny užívateľov internetu. Relatívne najmenej respondentov vyhľadáva motoristické informácie, i tak však ich podiel dosahuje 56,2 %.
Nákup 24 hodín online - porovnávanie cien na internete
SITA
Online nákup a rezerváciu zájazdov využíva 32,3 % a last minute zájazdov 24,7 % opýtaných. Všetky aktivity spojené s nákupom a rezerváciou produktov cestovného ruchu užívatelia internetu využívajú najmä na slovenských internetových stránkach. Za najväčšie výhody online nákupu a rezervácie respondenti označili predovšetkým pohodlný výber, úsporu času a možnosť porovnávania viacerých ponúk.
Internet používajú ľudia aj pri vyhľadávaní informácií z oblasti cestovania. Najviac, 94,5 % respondentov, vyhľadáva cestovné poriadky, 94,2 % informácie o počasí a 93,7 % mapy miest a štátov. Z výsledkov ďalej vyplýva, že viac ako štyri pätiny internetovej populácie vyhľadávajú turistické informácie o krajinách a informácie o ubytovaní. Ponuky cestovných kancelárií a kurzové lístky vyhľadávajú niekoľkokrát ročne dve tretiny užívateľov internetu. Relatívne najmenej respondentov vyhľadáva motoristické informácie, i tak však ich podiel dosahuje 56,2 %.
Nákup 24 hodín online - porovnávanie cien na internete
SITA
Tagy: online nákupy