Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

07. mája 2008

Istanbul Park výzvou pre konkurenciu Ferrari



Už bez monopostov so štartovými číslami 18 a 19 sa karavána seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 sťahuje pred víkendom do druhého európskeho dejiska ročníka 2008 - tureckého Istanbulu. Finančnými ...



Zdieľať
ISTANBUL 7. mája (WEBNOVINY) - Už bez monopostov so štartovými číslami 18 a 19 sa karavána seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 sťahuje pred víkendom do druhého európskeho dejiska ročníka 2008 - tureckého Istanbulu. Finančnými problémami sužovaný japonský tím Super Aguri v utorok s okamžitou platnosťou ukončil svoje účinkovanie v šampionáte a tureckí organizátori už v nedeľu nepustili technické zázemie stajne bývalého pilota Aguriho Suzukiho na okruh v Istanbul Parku, kde sa uskutoční piate podujatie tejto sezóny. "Prežíval som obrovské šťastie, že sa mi podaril zázrak a stal som sa majiteľom tímu. Teraz však musím spraviť ťažké rozhodnutie a odhlásiť sa. Splnil sa mi veľký sen, je však čas uzavrieť túto kapitolu. Boli sme súčasťou tohto kolotoča dva roky a štyri mesiace. Žiaľ, musím oznámiť, že dnešným dňom zastavujeme naše súťažné aktivity," informoval na tlačovej konferencii 47-ročný Suzuki, ktorý sa ako prvý Ázijčan dostal na stupne pre víťazov na podujatí F1, a to na domácej VC Japonska v roku 1990, keď finišoval na treťom mieste. V oklieštenom pretekárskom poli tak zostane 20 jazdcov, ktorí sa štvrtý raz postavia na štart VC Turecka na okruhu v Istanbul Parku. Tentoraz to nebude v augustovom termíne, ale v prvej tretine sezóny pred VC Monaka. Predchádzajúce tri ročníky sa stali korisťou dvoch mužov a obaja budú patriť k favoritom aj v nedeľu. Dvojica z Ferrari Felipe Massa (víťaz z rokov 2006 a 2007) a Kimi Räikkönen (víťaz z roku 2005, ešte vo farbách McLarenu) sa po slabšom austrálskom rozbehu dostáva do tempa, na okruhu Catalunya na VC Španielska zaznamenala druhé double sezóny a naznačila, že šampionát sa môže ľahko zmeniť na záležitosť červených vozidiel. "Vedieme v oboch šampionátoch, ale ešte nás čaká veľa práce, aby sme si vybojované pozície udržali. Moja terajšia situácia mi dodáva dôvod na optimizmus, ale stačí jeden zlý výsledok a sme tam, kde sme boli na začiatku. Cesta je ešte dlhá a všetci dobre vieme, že nie každý víkend bude taký, ako ten v Barcelone," triezvo hodnotí svoju perspektívu líder poradia jazdcov a obhajca titulu Räikkönen, ktorý má po štyroch pretekoch náskok 9 bodov pred svojím najväčším rivalom Lewisom Hamiltonom z McLarenu. Svoj tretí triumf v rade na mieste, kde sa stretáva európsky a ázijský kontinent, si môže pripísať jeho tímový kolega Massa. Ten už má v tejto sezóne na konte úspech z Bahrajnu, v poradí jazdcov mu však patrí až 4. priečka. Z konkurencie sa v najlepšom svetle javia McLaren a BMW, vzhľadom na bezchybný výkon Ferrari v Barcelone však budú musieť vyvinúť maximálne úsilie, aby sa VC Turecka nezredukovala na otázku, či vyhrá Räikkönen alebo Massa. McLaren navyše nastúpi s traumou technického zlyhania monopostu Heikkiho Kovalainena, ktorý však po nepríjemnej havárii z Barcelony dúfa, že sa bude môcť v Istanbule predstaviť. "Už sa nemôžem dočkať súťažného návratu za volant, záverečné slovo však bude patriť FIA, nie je to v mojich rukách," povedal fínsky pilot. Lewis Hamilton by jeho pomoc privítal, z druhého miesta by rád ukrojil z Räikkönenovho náskoku pár bodov. Vlani v Istanbul Parku finišoval až na piatom mieste, napriek tomu si trať podobne ako väčšina jazdcov pochvaľuje: "Je to fantastický okruh. Náročný, s ťažkou ôsmou zákrutou. Pre všetkých je veľkou výzvou. Už sa teším na preteky a dúfam, že vylepším svoje vlaňajšie umiestnenie. Verím, že to bude po boku Heikkiho a že urobíme pre tím dobrý výsledok. Už v Španielsku som mal dobrý pocit z nastavenia a vyváženia všetkých komponentov, čo môže byť v rýchlych tureckých zákrutách rozhodujúce," vyhlásil mladý Brit. Trať v Istanbul Parku je jedna z najrýchlejších v seriáli F1, ôsma zákruta patrí spolu s Eau Rouge v Spa a 130R v Suzuke medzi pilotmi k najobľúbenejším. Okruh sa nachádza v ázijskej časti mesta. Navrhol ho Nemec Hermann Tilke a výstavba stála 80 miliónov dolárov. Dĺžka okruhu v mierne kopcovitom teréne je 5,340 km, má 14 zákrut. Patrí medzi okruhy, na ktorých sa jazdí proti smeru hodinových ručičiek. V Istanbule nechýbajú veľké výbehové zóny, čím je trať jedna z najbezpečnejších v seriáli. Veľká cena Turecka: Okruh v Istanbul Parku Dĺžka jedného kola: 5,338 km Dĺžka pretekov: 309,356 km (58 kôl) Víťaz z roku 2007: Felipe Massa (Braz.) Ferrari Najrýchlejšie kolo: 1:24,770 min - Juan Pablo Montoya (2005) Predchádzajúci víťazi: 2007 Felipe Massa (Braz.) Ferrari 2006 Felipe Massa (Braz.) Ferrari 2005 Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren Poradie MS (po 4 z 18 pretekov): Jazdci: 1. Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari 29, 2. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 20, 3. Robert Kubica (Poľ.) BMW 19, 4. Felipe Massa (Braz.) 18, 5. Nick Heidfeld (Nem.) BMW 16, 6. Heikki Kovalainen (Fín.) McLaren 14, 7. Jarno Trulli (Tal.) Toyota 9, 8. Mark Webber (Austr.) Red Bull 8, 9. Nico Rosberg (Nem.) Williams 7, 10. Fernando Alonso (Šp.) Renault 6, 11. Kazuki Nakadžima (Jap.) Williams 5, 12. Jenson Button (V. Brit.) Honda 3, 12. Sebastien Bourdais (Fr.) Toro Rosso 2 Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 47, 2. BMW-Sauber 35, 3. McLaren-Mercedes 34, 4. Williams 12, 5. Toyota 9, 6. Red Bull 8, 7. Renault 6, 8. Honda 3, 9. Toro Rosso 2 SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
IMT Smile pokračujú v úspešnom turné
<< predchádzajúci článok
Britney Spears môže tráviť viac času so svojimi synmi