|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. februára 2006
ISAP zvažuje právne kroky proti Malchárkovi
Konzorcium Independent Slovak Airport Partners (ISAP) zvažuje právne kroky voči ministrovi hospodárstva Jirkovi Malchárkovi za urážku a hanlivé vyjadrenia na adresu konzorcia zverejnené v denníku ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. februára (WN/SITA) - Konzorcium Independent Slovak Airport Partners (ISAP) zvažuje právne kroky voči ministrovi hospodárstva Jirkovi Malchárkovi za urážku a hanlivé vyjadrenia na adresu konzorcia zverejnené v denníku SME. "Minister označil konzorcium ISAP za klamárov, a to len pár dní pred rokovaním parlamentu a vlády. Podľa nás ide o diskrimináciu," povedal v piatok Johann Frank zo spoločnosti Airport Consulting Vienna, ktorá je jedným z členov konzorcia. Konzorcium preto žiada ministra o verejné ospravedlnenie za to, že vyhlásil ISAP za klamárov, čím zámerne diskreditoval členom konzorcia a jeho akcionárov. Minister sa v pre denník SME vyjadroval k tomu, či záväzná ponuka ISAP na bratislavské letisko bola v sume 8 mld. Sk. "Je to absolútne klamstvo. ISAP sa môže hanbiť za spôsob medializácie svojej ponuky. ISAP nedal ponuku, ktorú by bolo hodné posudzovať. ISAP ani nesplnil podmienky tendra," povedal Malchárek pre denník.
Konzorcium ISAP je aj naďalej presvedčené, že jeho ponuka v tendri na kúpu akcií slovenských letísk bola najvyššia a je sklamané reakciami vlády i jednotlivých ministrov na svoje sťažnosti. Preto sa rozhodlo tiež obrátiť na Európsku komisiu (EK) a Protimonopolný úrad SR. "Prvé oficiálne stretnutie s predstaviteľmi Európskej komisie sme mali vo štvrtok, kde som osobne predniesla žiadosť na posúdenie tendra," uviedla pre agentúru SITA Corinne Namblared-Bouverot, generálna riaditeľka infraštrukturálneho fondu GalaxyS, ktorý je ďalším členom konzorcia. EK by sa mala podľa nej zamerať na vyhodnotenie rizika vzniku monopolu pri spojení viedenského a bratislavského letiska a zhodnotiť, či to je v súlade s reguláciou EK. "Zároveň by mala komisia prehodnotiť rozhodnutia o výsledku privatizácie na základe doloženej diskriminácie a neoprávneného uprednostňovania vybraných uchádzačov o privatizáciu letísk, čo je podľa nás v rozpore s platnou legislatívou krajín Európskej únie," skonštatoval ďalej Frank.
Diskriminačné zaobchádzanie s ponukou konzorcia ISAP, vedie konzorcium podľa jej členov aj k tomu, aby sa obrátilo na Protimonopolný úrad SR (PMÚ). "Budeme kontaktovať Protimonopolný úrad SR, ktorý je pri rozhodovaní o možnej koncentrácii povinný zohľadniť aj ďalšie strany," uviedol Frank. ISAP podľa neho ponúkne úradu užitočné informácie na podporu vyhodnotenia monopolnej situácie a ponúkne aj svoje stanovisko. "Uvidíme, aký úspech dosiahneme. Každopádne však pre nás súťaž neskončila," zdôraznil Frank.
Predstavitelia konzorcia zároveň prezentovali, že v záujme jasného a spravodlivého hodnotenia privatizačného procesu by sa mal proces vrátiť do obdobia, kedy sa hodnotili záväzné ponuky. "Prehodnotenie ponúk by mala vykonať nezávislá komisia a hodnotiaca správa by sa mala prezentovať na verejnosti. Ak sa potom ukáže, že sme skončili ako tretí v poradí, odídeme. V súčasnosti je však problém v tom, ako máme odísť po nespravodlivom hodnotení našej ponuky," vysvetlil Frank. Podľa neho celý tender sprevádzali nejasnosti a kroky poradcu Meinl Bank poukazovali na to, že uprednostneným konzorciom bolo TwoOne.
Konzorcium ISAP skončilo v privatizačnom procese ako tretie v poradí, pričom ich hlavnou námietkou je skutočnosť, že poradca, komisia i minister nepochopili správne ich ponuku. "Tá neobsahovala podmienenú cenu, ale nepodmienenú cenu 8 mld. Sk za akcie bratislavského letiska," skonštatovala Namblared-Bouverot. Zároveň dodala, že spravodlivé nebolo ani to, že nepostúpili do tretieho kola. Ak by postúpili, boli by podľa nej pri predložení dodatočnej ceny agresívni. "To, že ostatné dve konzorcia predložili také vysoké dodatočné ceny znamená, že pôvodné ponuky našich konkurentov neboli seriózne," podčiarkla Namblared-Bouverot.
Najvhodnejším strategickým partnerom pre slovenské letiská je podľa rozhodnutia vlády z 1. februára konzorcium TwoOne, ktorá spája viedenské letisko, rakúsku Raiffeisen Zentralbank a private equity skupinu Penta. Konzorcium by za akcie letísk malo zaplatať vyše 11,4 mld. Sk. To či sa TwoOne stane naozaj víťazom závisí od toho, či do 15. augusta získa súhlasy kompetentných orgánov, ako je napríklad PMÚ.
FOTO:SITA
Súvisiace články:
Klub NBA Los Angeles Clippers Branda neudržali, odchádza do Philadelphie (10. 7. 2008)
Malchárek ohlásil vznik novej strany Nádej (22. 1. 2006)