|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. januára 2013
Investorov brzdí infraštruktúra, doprava je v zlej nálade
Zle vybudovaná dopravná infraštruktúra na strednom a východnom Slovensku ešte stále predstavuje prekážku pre ďalšie investície. Pracovná skupina Doprava & Logistika pri ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. januára (WEBNOVINY) - Zle vybudovaná dopravná infraštruktúra na strednom a východnom Slovensku ešte stále predstavuje prekážku pre ďalšie investície.
Pracovná skupina Doprava & Logistika pri Slovensko-nemeckej obchodnej a priemyselnej komore (SNOPK) preto presadzuje dlhodobú stratégiu, ktorá je prispôsobená potrebám vnútroštátnej a medzinárodnej dopravy.
Podľa najnovších informácií ministerstva financií by sa výstavba infraštruktúry mala znovu oneskoriť. Komora však tvrdí, že najdôležitejšie projekty dopravnej infraštruktúry musia náležite plynulo napredovať. "Ďalšie oneskorenie si Slovensko nemôže dovoliť," uviedol v stanovisku predseda spomínanej pracovnej skupiny pri SNOPK John Bölts.
Zlú náladu v slovenskom hospodárstve pociťuje aj sektor dopravy a logistiky, ktorý je s vyše stotisíc zamestnancami jeho dôležitým pilierom. Toto odvetvie tak čaká zaťažkávajúca skúška. Ak tento rok poklesne odbyt v priemysle a obchode, podľa SNOPK stiahne so sebou aj dopravné podniky. Navyše stále ešte nie sú doriešené infraštruktúrne nedostatky krajiny.
"Po dobrom roku 2012 momentálne všetko nasvedčuje stratám", očakáva Bölts. Priemysel a obchod momentálne znižujú svoje kapacity, čo pre odvetvie dopravy a logistiky automaticky znamená menej zákaziek. Ak diskutovaný zákaz jazdy pre kamióny na cestách 2. a 3. triedy nadobudne od jesene platnosť, podľa komory sa budú musieť podniky navyše popasovať s vyššími nákladmi. "Pre niektoré malé a stredné firmy to môže znamenať koniec," upozornil Bölts.
SNOPK má záujem sa skontaktovať s ministerstvom dopravy a hľadať možnosti riešenia problémov odvetvia. Na medzinárodnej konferencii Doprava a logistika vlani na jeseň už nadviazali prvý dialóg, ktorý by komora rada zintenzívnila.
Slovensko-nemecká obchodná a priemyselná komora bola založená v roku 2005 v Bratislave ako fórum nemeckých a slovenských podnikov. Komora zastupuje záujmy 350 členských firiem, ktoré na Slovensku zamestnávajú 90 tis. pracovníkov a dosahujú obrat v hodnote 17 mld. eur. SNOPK patrí k celosvetovej sieti nemeckých zahraničných obchodných komôr.
Pracovná skupina Doprava & Logistika pri Slovensko-nemeckej obchodnej a priemyselnej komore (SNOPK) preto presadzuje dlhodobú stratégiu, ktorá je prispôsobená potrebám vnútroštátnej a medzinárodnej dopravy.
Podľa najnovších informácií ministerstva financií by sa výstavba infraštruktúry mala znovu oneskoriť. Komora však tvrdí, že najdôležitejšie projekty dopravnej infraštruktúry musia náležite plynulo napredovať. "Ďalšie oneskorenie si Slovensko nemôže dovoliť," uviedol v stanovisku predseda spomínanej pracovnej skupiny pri SNOPK John Bölts.
Zlú náladu v slovenskom hospodárstve pociťuje aj sektor dopravy a logistiky, ktorý je s vyše stotisíc zamestnancami jeho dôležitým pilierom. Toto odvetvie tak čaká zaťažkávajúca skúška. Ak tento rok poklesne odbyt v priemysle a obchode, podľa SNOPK stiahne so sebou aj dopravné podniky. Navyše stále ešte nie sú doriešené infraštruktúrne nedostatky krajiny.
"Po dobrom roku 2012 momentálne všetko nasvedčuje stratám", očakáva Bölts. Priemysel a obchod momentálne znižujú svoje kapacity, čo pre odvetvie dopravy a logistiky automaticky znamená menej zákaziek. Ak diskutovaný zákaz jazdy pre kamióny na cestách 2. a 3. triedy nadobudne od jesene platnosť, podľa komory sa budú musieť podniky navyše popasovať s vyššími nákladmi. "Pre niektoré malé a stredné firmy to môže znamenať koniec," upozornil Bölts.
SNOPK má záujem sa skontaktovať s ministerstvom dopravy a hľadať možnosti riešenia problémov odvetvia. Na medzinárodnej konferencii Doprava a logistika vlani na jeseň už nadviazali prvý dialóg, ktorý by komora rada zintenzívnila.
Slovensko-nemecká obchodná a priemyselná komora bola založená v roku 2005 v Bratislave ako fórum nemeckých a slovenských podnikov. Komora zastupuje záujmy 350 členských firiem, ktoré na Slovensku zamestnávajú 90 tis. pracovníkov a dosahujú obrat v hodnote 17 mld. eur. SNOPK patrí k celosvetovej sieti nemeckých zahraničných obchodných komôr.