|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. novembra 2013
Investičné náklady na mýto na krajských cestách budú 2,6 mil. eur
Zavedenie mýta na cesty II. a III. triedy od januára budúceho roka, ktoré bude zatiaľ s nulovou sadzbou, si vyžiada investičné náklady 2,6 milióna eur.
Zdieľať
Bratislava 28. novembra (TASR) – Zavedenie mýta na cesty II. a III. triedy od januára budúceho roka, ktoré bude zatiaľ s nulovou sadzbou, si vyžiada investičné náklady 2,6 milióna eur.
Uviedol to dnes v Národnej rade (NR) SR minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) v rámci pravidelnej štvrtkovej Hodiny otázok.
Počiatek takto reagoval na otázku opozičného poslanca za KDH Pavla Zajaca, ktorý sa pýtal na náklady Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) spojené so zavedením mýta na tieto cesty.
"Ročné prevádzkové náklady sú vo výške 0,35 milióna eur," doplnil Počiatek. Zároveň budú s týmto opatrením spojené náklady aj na transakcie, a to v sume od 0,5 do 0,85 milióna eur. Ich výška je však rôzna a bude záležať od intenzity dopravy.
Náklady na tento monitoring ciest II. a III. triedy sú však podľa ministra len zlomkom tých nákladov, ktoré sú potrebné na údržby a opravy krajských komunikácií zničených nákladnými autami. "Len na úrovni vyšších územných celkov sa míňa zhruba 150 miliónov eur ročne na cesty, ktoré majú v správe," vyčíslil Počiatek.
Zároveň sa týmto monitoringom podľa jeho slov vytvára priestor na následné spoplatnenie niektorých úsekov ciest II. a III. triedy. "Samozrejme, podľa výberu a selekcie vyšších územných celkov a iba v prípade, že by mali záujem aj o výnos z tohto spoplatnenia," dodal.
Minister súčasne vyčíslil aj náklady, ktoré budú súvisieť so zavedením objektívnej zodpovednosti za mýtne prehrešky. To znamená, že od budúceho roka bude niesť zodpovednosť za mýtne priestupky aj majiteľ nákladného auta, nielen vodič. "Náklady súvisiace so zavedením inštitútu objektívnej zodpovednosti sú tvorené investičnými nákladmi vo výške jeden milión eur a ročnými prevádzkovými nákladmi tiež vo výške jeden milión eur," vymenoval Počiatek.
Zavedenie objektívnej zodpovednosti však podľa odhadu ministerstva prinesie NDS aj príjmy vo zvýšenom výbere mýta v odhadovanej sume 8 miliónov eur počas celkovej doby platnosti zmluvy s mýtnou firmou SkyToll.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek Foto: TASR/Michal Svítok
Uviedol to dnes v Národnej rade (NR) SR minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) v rámci pravidelnej štvrtkovej Hodiny otázok.
Počiatek takto reagoval na otázku opozičného poslanca za KDH Pavla Zajaca, ktorý sa pýtal na náklady Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) spojené so zavedením mýta na tieto cesty.
"Ročné prevádzkové náklady sú vo výške 0,35 milióna eur," doplnil Počiatek. Zároveň budú s týmto opatrením spojené náklady aj na transakcie, a to v sume od 0,5 do 0,85 milióna eur. Ich výška je však rôzna a bude záležať od intenzity dopravy.
Náklady na tento monitoring ciest II. a III. triedy sú však podľa ministra len zlomkom tých nákladov, ktoré sú potrebné na údržby a opravy krajských komunikácií zničených nákladnými autami. "Len na úrovni vyšších územných celkov sa míňa zhruba 150 miliónov eur ročne na cesty, ktoré majú v správe," vyčíslil Počiatek.
Zároveň sa týmto monitoringom podľa jeho slov vytvára priestor na následné spoplatnenie niektorých úsekov ciest II. a III. triedy. "Samozrejme, podľa výberu a selekcie vyšších územných celkov a iba v prípade, že by mali záujem aj o výnos z tohto spoplatnenia," dodal.
Minister súčasne vyčíslil aj náklady, ktoré budú súvisieť so zavedením objektívnej zodpovednosti za mýtne prehrešky. To znamená, že od budúceho roka bude niesť zodpovednosť za mýtne priestupky aj majiteľ nákladného auta, nielen vodič. "Náklady súvisiace so zavedením inštitútu objektívnej zodpovednosti sú tvorené investičnými nákladmi vo výške jeden milión eur a ročnými prevádzkovými nákladmi tiež vo výške jeden milión eur," vymenoval Počiatek.
Zavedenie objektívnej zodpovednosti však podľa odhadu ministerstva prinesie NDS aj príjmy vo zvýšenom výbere mýta v odhadovanej sume 8 miliónov eur počas celkovej doby platnosti zmluvy s mýtnou firmou SkyToll.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR