|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. mája 2013
Investície do reklamy vlani dosiahli takmer miliardu eur
Oficiálne výdavky do reklamy v roku 2012 dosiahli hodnotu 962 mil. eur. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to predstavuje nárast o 9,4 %. Ako ďalej vyplýva z monitoringu reklamných ...
Zdieľať
BRATISLAVA 21. mája (WEBNOVINY) - Oficiálne výdavky do reklamy v roku 2012 dosiahli hodnotu 962 mil. eur. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to predstavuje nárast o 9,4 %.
Ako ďalej vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, najväčším ťahúňom investícií bola s podielom 66 % televízna reklama.
Na túto formu propagácie inzerenti v minulom roku minuli 632,5 mil. eur, čím si televízie polepšili o 15,2 %.
Druhý najväčší podiel (17,5 %) na celkovom mediamixe mala so 168,7 mil. eur reklama v tlači. Avšak v medziročnom porovnaní zarobili noviny a časopisy o 2,7 % menej.
Z rastúcich výdavkov v roku 2012 profitovali rádiá. V roku 2012 si na príjmoch za odvysielanie reklamy polepšili o 5,8 % na 81,2 mil. eur. Ich podiel dosiahol 8,4 %.
Do vonkajšej reklamy zadávatelia investovali 75 mil. eur (podiel 7,8 %), čo bolo o 2,5 % menej než rok predtým. "Pozitívny vývoj zaznamenáva aj kinoreklama a aj keď jej podiel v reklamnom mediamixe nie je výrazný (0,4 %), je dôkazom záujmu zadávateľov o tento komunikačný kanál," uvádza TNS Slovakia. Potvrdzuje to aj 33,4-percentný rast výdavkov v tejto oblasti na 4,2 mil. eur.
V roku 2012 televízie odvysielali 4 780 hodín reklamy, čím sa objem predaného mediálneho priestoru zvýšil o 18,3 %. Rádiá podľa zistení TNS Slovakia odvysielali približne rovnaký objem reklamného času ako v roku 2011 (1 978 hodín). V tlači sa počet inzertných strán znížil o necelých 5 % na 49 318 tisíc.
Najviac peňazí, konkrétne 42,4 mil. eur vlani za reklamu zaplatil telekomunikačný operátor Slovak Telekom. S výdavkami vo výške 38,2 mil. eur ho nasledoval jeho konkurent Orange Slovensko. Telefónica Slovakia obsadila s 18 miliónmi piatu priečku. Medzi trojicu operátorov sa na tretie a štvrté miesto dostali rivali z chemického priemyslu Henkel (20,6 mil. eur) a Unilever (20,1 mil. eur).
Tak ako minulý rok, pozíciu v prvej desiatke si udržali aj spoločnosti Lidl, Slovenská sporiteľňa, Škoda Auto Slovensko a Nestlé. Ich výdavky sa pohybovali v intervale od 13,4 do 16,2 mil. eur. "Nováčikom v rebríčku TOP 10 je Poštová banka, ktorá medziročne zvýšila výdavky do reklamy o 60 percent," uvádza TNS Slovakia. Na desiatej priečke nahradila spoločnosť L'Oréal.
Ako ďalej vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, najväčším ťahúňom investícií bola s podielom 66 % televízna reklama.
Na túto formu propagácie inzerenti v minulom roku minuli 632,5 mil. eur, čím si televízie polepšili o 15,2 %.
Druhý najväčší podiel (17,5 %) na celkovom mediamixe mala so 168,7 mil. eur reklama v tlači. Avšak v medziročnom porovnaní zarobili noviny a časopisy o 2,7 % menej.
Z rastúcich výdavkov v roku 2012 profitovali rádiá. V roku 2012 si na príjmoch za odvysielanie reklamy polepšili o 5,8 % na 81,2 mil. eur. Ich podiel dosiahol 8,4 %.
Do vonkajšej reklamy zadávatelia investovali 75 mil. eur (podiel 7,8 %), čo bolo o 2,5 % menej než rok predtým. "Pozitívny vývoj zaznamenáva aj kinoreklama a aj keď jej podiel v reklamnom mediamixe nie je výrazný (0,4 %), je dôkazom záujmu zadávateľov o tento komunikačný kanál," uvádza TNS Slovakia. Potvrdzuje to aj 33,4-percentný rast výdavkov v tejto oblasti na 4,2 mil. eur.
V roku 2012 televízie odvysielali 4 780 hodín reklamy, čím sa objem predaného mediálneho priestoru zvýšil o 18,3 %. Rádiá podľa zistení TNS Slovakia odvysielali približne rovnaký objem reklamného času ako v roku 2011 (1 978 hodín). V tlači sa počet inzertných strán znížil o necelých 5 % na 49 318 tisíc.
Najviac peňazí, konkrétne 42,4 mil. eur vlani za reklamu zaplatil telekomunikačný operátor Slovak Telekom. S výdavkami vo výške 38,2 mil. eur ho nasledoval jeho konkurent Orange Slovensko. Telefónica Slovakia obsadila s 18 miliónmi piatu priečku. Medzi trojicu operátorov sa na tretie a štvrté miesto dostali rivali z chemického priemyslu Henkel (20,6 mil. eur) a Unilever (20,1 mil. eur).
Tak ako minulý rok, pozíciu v prvej desiatke si udržali aj spoločnosti Lidl, Slovenská sporiteľňa, Škoda Auto Slovensko a Nestlé. Ich výdavky sa pohybovali v intervale od 13,4 do 16,2 mil. eur. "Nováčikom v rebríčku TOP 10 je Poštová banka, ktorá medziročne zvýšila výdavky do reklamy o 60 percent," uvádza TNS Slovakia. Na desiatej priečke nahradila spoločnosť L'Oréal.