|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. novembra 2017
Investície do automobilových startupov dosiahli historický rekord
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Düsseldorf 18. novembra (TASR) - Investície automobilového priemyslu do startupov a technologických firiem prudko narastajú. V roku 2016 išlo do nových firiem v oblasti autonómnej jazdy, elektrickej mobility, konektivity a zdieľania vozidiel historicky najvyššia suma 31 miliárd USD (26,34 miliardy eur).Podľa štúdie konzultačnej spoločnosti McKinsey, ktorá analyzovala vyše 1000 transakcií v automobilovom priemysle od roka 2010, celkovo ide o 111 miliárd USD. Z celkovej sumy investovali automobilky a ich dodávatelia do startupov len 6 %. S veľkým odstupom vedú súkromné investičné fondy a firmy z oblasti rizikového kapitálu (spolu 50 %). Nasledujú výrobcovia hardvéru (25 %) a softvéru (19 %).
Hoci investície do tradičného výskumu a vývoja sú stále vysoké, automobilky majú problémy nájsť modely spolupráce so startupmi. Automobilky v roku 2016 investovali do výskumu a vývoja zhruba 77 miliárd USD a dodávatelia 34 miliárd USD.
Stúpla aj priemerná investičná suma. Kým v roku 2010 bolo investovaných 4,5 milióna USD na jeden startup, v roku 2016 išlo o 15,8 milióna USD. Najviac (36,5 miliardy USD) získali firmy, ktoré ponúkajú riešenia v oblasti zdieľania vozidiel. Nasledujú poskytovatelia technológií pre autonómne vozidlá (24,1 miliardy USD) a výrobcovia multimédií (15,4 miliardy USD).
Z geografického hľadiska vedú USA, kde od roka 2010 získalo takmer 500 startupov viac než 56 miliárd USD. V Číne dostali mladé firmy celkovo 24 miliárd USD, v Izraeli 18 miliárd USD, Singapure 4 miliardy USD a v Indii 2 miliardy USD. Naproti tomu nemecké startupy získali len 1,1 miliardy USD.
Pre ďalšiu analýzu oslovil McKinsey vyše 3000 motoristov v Nemecku, USA a Číne. Z výskumu vyplynulo, že 47 % zákazníkov by nemalo strach zveriť svoju rodinu autonómnemu vozidlu. Takmer 70 % respondentov by zmenilo značku pre lepšie sieťové pripojenie, čo je dvojnásobne viac než pred dvomi rokmi. Pri nasledujúcej kúpe nového auta 23 % zváži elektromobil a dve tretiny budú v nadchádzajúcich dvoch rokoch viac využívať nové služby, napríklad zdieľanie vozidiel.
(1 EUR = 1,1771 USD)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR