Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

08. júna 2014

Internetové banky prijímajú viac klientov, kamenné banky to odmietajú



Internetová banka Zuno zaznamenáva príchod nových klientov z kamenných bank. Podľa banky totiž ľudia postupne zisťujú výhody online bankovníctva, akými sú ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TERAZ.sk/Andrej Galica
Bratislava 9. júna (TASR) - Internetová banka Zuno zaznamenáva príchod nových klientov z kamenných bank. Podľa banky totiž ľudia postupne zisťujú výhody online bankovníctva, akými sú najmä rýchle konanie, či nízke alebo nulové poplatky. "Najčastejšie k nám prichádzajú zo Slovenskej sporiteľne, tvoria takmer 25 % z nových klientov, okolo 20 % tvoria bývalí majitelia účtu vo VÚB banke. Ďalších približne 15 % sú bývalí klienti ČSOB banky," povedal pre TASR hovorca Zuno Bank Lukáš Tomis.


Podľa jeho slov ľudia nie sú ochotní platiť kamenným bankám 7 až 10 eur za služby, ktoré online banka dokáže poskytnúť zadarmo. Taktiež uviedol, že ôsmi z desiatich klientov sa sťažujú až na 50-% zvýšenie poplatkov v niektorých bankách za základné balíky služieb v priebehu posledného polroka. "To ich prinútilo, aby sa zamysleli, či chcú aj naďalej míňať v priemere až 90 eur ročne na zbytočné poplatky. Už nechcú študovať dlhé zmluvy, vypisovať obsiahle žiadosti, či čakať na pobočkách," dopĺňa Tomis s tým, že cieľom banky na rok 2014 je osloviť prinajmenšom 60.000 nových zákazníkov.

Kamenné banky odliv klientov neevidujú

Kamenné banky však tvrdia, že výrazný odchod klientov nespozorovali. "Nezaznamenali sme odliv klientov, naopak, naše produkty sa tešia obľube a rastúcemu záujmu," uviedla hovorkyňa ČSOB banky Zuzana Eliášová.

Stratu klientov nezaznamenala ani VÚB banka. Ako priblížil riaditeľ produktového manažmentu Jozef Čapek, za prvých päť mesiacov tohto roka sa odchodovosť klientov z banky znížila z 6,4 % na 6 % medziročne. "Navyše sme zaznamenali výrazné zníženie odchodu našich klientov v období refixácie sadzby na hypotékach, čo bol v minulosti jeden z dôvodov, prečo klienti odchádzali z našej banky," doplnil Čapek.

Slovenská sporiteľňa zase uviedla, že banka si udržiava dlhodobo najviac klientov. "Viac ako štvrtinu všetkých účtov v bankách majú Slováci v Slovenskej sporiteľni. V tomto roku sme otvorili vyše 33.000 účtov, teda v priemere každej 6,5 minúty otvárame novy účet," povedal hovorca banky Štefan Frimmer.

Kamenné banky však majú skúsenosti aj s tým, že klienti si okrem účtu v ich kamennej pobočke otvárajú účty zároveň aj v online bankách. Na druhej strane, občania pred definitívnym odchodom z kamennej banky zvažujú aj výhody, ktoré im prináša. Napríklad ľudia, ktorí si na svoj bežný účet nechávajú posielať príjem, banka ho v rámci vernostného systému môže odmeniť tým, že mu ponúkne výhodnejšie podmienky pri hypotéke.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Ozbrojené sily zachránili v Stredozemnom mori 130 migrantov
<< predchádzajúci článok
Fico je najviac i najmenej prínosný politik, tvrdí prieskum