|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. júla 2013
Internetové banky nezarábajú na poplatkoch, spoliehajú sa na úroky
Záujem Slovákov o bezpoplatkové služby, ktoré ponúkajú internetové banky, postupne rastie. Tieto banky sa snažia nalákať klientov na účet zadarmo či obsluhu prostredníctvom internetu. Na rozdiel od ...
Zdieľať
Bratislava 28. júla (TASR) – Záujem Slovákov o bezpoplatkové služby, ktoré ponúkajú internetové banky, postupne rastie. Tieto banky sa snažia nalákať klientov na účet zadarmo či obsluhu prostredníctvom internetu. Na rozdiel od kamenných bánk nezarábajú na výnosoch z poplatkov, ale žijú najmä z úrokových výnosov.
"Každá banka má minimálne dva zdroje príjmov. Úrokové, ktoré vychádzajú z rozdielu medzi tým, za koľko banka prijíma vklady a za koľko, naopak, poskytuje úvery. Potom sú to poplatky. U nás prakticky poplatky nemáme, preto sme sa naučili efektívne hospodáriť s pôžičkami a vkladmi," tvrdí manažérka komunikácie mBank Ivana Vejvodová.
Rovnaký prístup zvolila aj Zuno Bank. "Príjem získavame prevažne na rozdieloch úrokových sadzieb na vkladoch a aktívach. Je ale dôležité povedať, že banka je postavená na nízkonákladovom modeli fungovania. To znamená, že nespravuje takmer žiadne pobočky. Máme len dve Zuno Zóny v Bratislave a Prahe, čo nám umožňuje znižovať náklady na minimálnu úroveň," približuje PR manažér banky Lukáš Tomis.
Všetky balíčky služieb v ponuke Zuno však úplne bez poplatkov nie sú. Zadarmo ponúka len bežný a sporiaci účet, ako aj poskytnutie úveru. "Ak si chce však klient vybrať z našej ponuky napríklad Účet Plus, Pôžičku Plus alebo platinovú kreditnú kartu, mal by rátať s poplatkami. To isté platí v prípade, ak klient nezaplatí splátku pôžičky načas," vysvetľuje Tomis.
Klienti internetových bánk takisto viac zaplatia za výbery kartou z bankomatu. Internetové banky nemajú vlastné POS terminály. Klienti Zuno napríklad za výber z bankomatu Tatra banky zaplatia 80 centov, v bankomatoch iných bánk stoja výbery dokonca 1,20 eura. Väčšina kamenných bánk má tieto transakcie už zahrnuté v cene svojich balíkov.
Aj napriek tomu však internetové banky vidia svoju najväčšiu výhodu oproti kamenným bankám v tom, že ušetria náklady na obsluhu pobočiek. "Veľké banky, pre ktoré sme nebezpečnou konkurenciou, majú z nášho pohľadu neprimerané náklady, neprehľadnú ponuku produktov a často aj zastarané počítačové systémy. V ich ponuke nemajú klienti často šancu sa sami orientovať," presviedča Vejvodová.
Kamenné banky však internetové banky za veľkú konkurenciu nepovažujú. "Naši klienti vedia, že pri aktívnom využívaní svojho balíka služieb môžu mať u nás jeho vedenie automaticky bez poplatku," tvrdí generálny riaditeľ Tatra banky Igor Vida. Rovnako je presvedčený, že banka dostatočne investuje do inovácií. "Zároveň z našich prieskumov vyplýva, že pobočka bude pre klientov naďalej nevyhnutným miestom kontaktu. Vždy tu totiž budú klienti, ktorí budú preferovať osobný kontakt s bankou, ako aj produkty a služby, kde je potrebná fyzická prítomnosť v pobočke. Pre mnohých klientov je zároveň fyzická existencia pobočky zárukou stability a dôveryhodnosti svojej banky," argumentuje Vida.
Podobný názor má aj hovorca Slovenskej sporiteľne Štefan Frimmer. "Bankoví klienti na Slovensku sú konzervatívni a stále preferujú to, keď môžu mať pobočku banky nablízku. Klienti oceňujú možnosť prísť sa osobne poradiť o financovaní bývania, či o svojej finančnej situácii s profesionálnym bankovým poradcom. Využívajú na to širokú pobočkovú sieť, ktorú internetové banky neposkytujú," dodáva Frimmer s tým, že internetové banky neposkytujú ani možnosť neobmedzene a zadarmo vyberať si peniaze z ich vlastných bankomatov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
"Každá banka má minimálne dva zdroje príjmov. Úrokové, ktoré vychádzajú z rozdielu medzi tým, za koľko banka prijíma vklady a za koľko, naopak, poskytuje úvery. Potom sú to poplatky. U nás prakticky poplatky nemáme, preto sme sa naučili efektívne hospodáriť s pôžičkami a vkladmi," tvrdí manažérka komunikácie mBank Ivana Vejvodová.
Rovnaký prístup zvolila aj Zuno Bank. "Príjem získavame prevažne na rozdieloch úrokových sadzieb na vkladoch a aktívach. Je ale dôležité povedať, že banka je postavená na nízkonákladovom modeli fungovania. To znamená, že nespravuje takmer žiadne pobočky. Máme len dve Zuno Zóny v Bratislave a Prahe, čo nám umožňuje znižovať náklady na minimálnu úroveň," približuje PR manažér banky Lukáš Tomis.
Nie všetky služby sú bez poplatkov
Všetky balíčky služieb v ponuke Zuno však úplne bez poplatkov nie sú. Zadarmo ponúka len bežný a sporiaci účet, ako aj poskytnutie úveru. "Ak si chce však klient vybrať z našej ponuky napríklad Účet Plus, Pôžičku Plus alebo platinovú kreditnú kartu, mal by rátať s poplatkami. To isté platí v prípade, ak klient nezaplatí splátku pôžičky načas," vysvetľuje Tomis.
Klienti internetových bánk takisto viac zaplatia za výbery kartou z bankomatu. Internetové banky nemajú vlastné POS terminály. Klienti Zuno napríklad za výber z bankomatu Tatra banky zaplatia 80 centov, v bankomatoch iných bánk stoja výbery dokonca 1,20 eura. Väčšina kamenných bánk má tieto transakcie už zahrnuté v cene svojich balíkov.
Aj napriek tomu však internetové banky vidia svoju najväčšiu výhodu oproti kamenným bankám v tom, že ušetria náklady na obsluhu pobočiek. "Veľké banky, pre ktoré sme nebezpečnou konkurenciou, majú z nášho pohľadu neprimerané náklady, neprehľadnú ponuku produktov a často aj zastarané počítačové systémy. V ich ponuke nemajú klienti často šancu sa sami orientovať," presviedča Vejvodová.
Kamenné banky však internetové banky za veľkú konkurenciu nepovažujú. "Naši klienti vedia, že pri aktívnom využívaní svojho balíka služieb môžu mať u nás jeho vedenie automaticky bez poplatku," tvrdí generálny riaditeľ Tatra banky Igor Vida. Rovnako je presvedčený, že banka dostatočne investuje do inovácií. "Zároveň z našich prieskumov vyplýva, že pobočka bude pre klientov naďalej nevyhnutným miestom kontaktu. Vždy tu totiž budú klienti, ktorí budú preferovať osobný kontakt s bankou, ako aj produkty a služby, kde je potrebná fyzická prítomnosť v pobočke. Pre mnohých klientov je zároveň fyzická existencia pobočky zárukou stability a dôveryhodnosti svojej banky," argumentuje Vida.
Podobný názor má aj hovorca Slovenskej sporiteľne Štefan Frimmer. "Bankoví klienti na Slovensku sú konzervatívni a stále preferujú to, keď môžu mať pobočku banky nablízku. Klienti oceňujú možnosť prísť sa osobne poradiť o financovaní bývania, či o svojej finančnej situácii s profesionálnym bankovým poradcom. Využívajú na to širokú pobočkovú sieť, ktorú internetové banky neposkytujú," dodáva Frimmer s tým, že internetové banky neposkytujú ani možnosť neobmedzene a zadarmo vyberať si peniaze z ich vlastných bankomatov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR