|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. júla 2016
Inštitút žiada serióznu analýzu vplyvov zavedenia vlakov zadarmo
Daňoví poplatníci by mali podľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) vedieť, akou sumou sa skladajú na sociálne opatrenia v doprave. Inštitút preto vyzýva ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Bratislava 27. júla (TASR) - Daňoví poplatníci by mali podľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) vedieť, akou sumou sa skladajú na sociálne opatrenia v doprave. Inštitút preto vyzýva ministerstvo dopravy, aby zverejnilo serióznu analýzu vplyvov zavedenia vlakov zadarmo pre študentov a dôchodcov. A to vrátane kalkulačného vzorca a vyčíslenia všetkých položiek s vplyvom na zavedenie tohto opatrenia. Ministerstvo dopravy totiž nedávno vyčíslilo, že zavedenie bezplatnej dopravy pre študentov a dôchodcov stálo viac ako 14 miliónov eur. Minister Roman Brecely (nominant #Siete) tak chce toto opatrenie ponechať.
Podľa predsedu správnej rady IDH Ondreja Mateja to však nie je pravda. "Ministerstvo totiž podľa nášho odhadu vyčíslilo sumou viac ako 14 miliónov eur len náklady, ktoré sú výpadkom tržieb štátneho dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK)," argumentoval Matej.
Na archávnej snímke stewardka spoločnosti Regiojet usádza cestujúcich do autobusu pri príležitosti otvorenia novej autobusovej linky Banská Bystrica - Nitra - Bratislava. Banská Bystrica, 2. februára 2015 Foto: TASR/Branislav Račko
Táto suma podľa neho neobsahuje ďalšie náklady, napríklad peniaze, ktoré sa uhradili za bezplatnú prepravu spoločnosti RegioJet a tiež zvýšené náklady na prenájom vozňov a zvýšenie prepravnej kapacity a aj ďalšie náklady súvisiace s prevádzkou vyššej kapacity. "V žiadnom prípade preto nemôžeme hovoriť, že týchto viac ako 14 miliónov, je konečný účet za bezplatnú prepravu," dodal Matej.
Otázny je podľa neho aj argument ministerstva o tom, že po zavedení vlakov zadarmo stúpol záujem o vlakovú dopravu. "Je však tento záujem motivovaný potrebou alebo len faktom, že ak je to doprava zadarmo, cestujú aj tí, ktorí to v skutočnosti nepotrebujú?" kládol otázky Matej.
V analýze vplyvov zavedenia vlakov zadarmo by preto mala byť podľa neho vyjadrená aj skutočná potreba cestovať oproti nárastu cestujúcich na železnici.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR