Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

13. júla 2012

Inšpektorov znechutili v Tunisku pláže plné výkalov



BRATISLAVA 13. júla (WEBNOVINY) – Inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) sa prezliekli za turistov, v Tunisku našli znečistené pláže plné exkrementov, zvieratá v jedálni či pokazenú klimatizáciu. Inšpekcia ...



Zdieľať
plaz dovolenka more BRATISLAVA 13. júla (WEBNOVINY) – Inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) sa prezliekli za turistov, v Tunisku našli znečistené pláže plné exkrementov, zvieratá v jedálni či pokazenú klimatizáciu.


Inšpekcia prvýkrát kontrolovala dovolenkovú destináciu priamo na mieste - v tuniskej Djerbe.

"Bol neobvyklý počet sťažovateľov, je to situácia, ktorú sme zažili prvýkrát, som tu 16 rokov na inšpekcii a nepamätám si taký prípad," uviedla riaditeľka SOI Nadežda Machútová.

Sťažností na hotel v Djerbe vraj inšpekcia dostala toľko, koľko nedostane za celý rok na všetky destinácie. "Bolo tu okolo 200 sťažovateľov," doplnila.


Inšpektori v utajení

SOI sa tak medializovaný prípad rozhodla preveriť. Dvaja inšpektori si za viac než tisíc eur kúpili dovolenku v Djerbe od jednej z cestovných kancelárií, so sebou si zobrali fotoaparát a kameru.

Po príchode zistili, že už samotný hotel sa volá inak, ako uvádzala zmluva.

Záchody nesplachovali dobre, nefungovala ventilácia, v izbe bola poškodená dlažba. Cestovná kancelária poskytla klamlivé informácie nielen o hoteli, ale aj o pláži.

Inšpektori našli pláž trvale znečistenú od rias, exkrementov tiav a koní, nevyhovujúce ležadlá.


Exkrementy boli aj na ihrisku

"Exkrementy boli aj na detskom ihrisku," priblížila Machútová.

Delegátka cestovnej kancelárie klientom odmietla podpisovať reklamácie. "Klient tak nemal dôkaz o tom, že tu reklamáciu podal," dodala. Hotel, v ktorom inšpektori aj dovolenkujúci bývali, mal byť päťhviezdičkový.

Podľa SOI však spĺňal kritériá maximálne štvorhviezdičkového hotela. Naopak, inšpektori boli spokojní s rozmanitosťou stravy.

"Je toto luxusný rezort pre náročných vhodný pre rodiny s deťmi? Skúste si na túto otázku odpovedať sami," poznamenala šéfka SOI.

Klientom, ktorí si dovolenku kúpili, však SOI podľa Machútovej pomôcť nemôže. "V súčasnosti sledujeme postup vybavovania reklamácií tak, aby bol v súlade so zákonom. Verejnosť musí pochopiť, že verejnoprávna kontrola má svoje limity. SOI nemôže radiť spotrebiteľom, čo majú robiť v rámci ich súkromnoprávneho vzťahu," vysvetlila.

Voči cestovným kanceláriám môže inšpekcia začať správne konanie. Hrozí im odobratie živnostenského oprávnenia alebo pokuta do výšky 66-tisíc eur. "Nikdy cestovné kancelárie nebudú vedieť, či nemajú medzi klientmi inšpektorov," odkázala kanceláriám Machútová na záver.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Papuánski kanibali si pochutnali na polievke z genitálií
<< predchádzajúci článok
Na hraniciach Mexika našli tajný tunel a 40 ton marihuany