|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. júla 2012
Inšpektorov znechutili v Tunisku pláže plné výkalov
BRATISLAVA 13. júla (WEBNOVINY) – Inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) sa prezliekli za turistov, v Tunisku našli znečistené pláže plné exkrementov, zvieratá v jedálni či pokazenú klimatizáciu. Inšpekcia ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. júla (WEBNOVINY) – Inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) sa prezliekli za turistov, v Tunisku našli znečistené pláže plné exkrementov, zvieratá v jedálni či pokazenú klimatizáciu.
Inšpekcia prvýkrát kontrolovala dovolenkovú destináciu priamo na mieste - v tuniskej Djerbe.
"Bol neobvyklý počet sťažovateľov, je to situácia, ktorú sme zažili prvýkrát, som tu 16 rokov na inšpekcii a nepamätám si taký prípad," uviedla riaditeľka SOI Nadežda Machútová.
Sťažností na hotel v Djerbe vraj inšpekcia dostala toľko, koľko nedostane za celý rok na všetky destinácie. "Bolo tu okolo 200 sťažovateľov," doplnila.
Inšpektori v utajení
SOI sa tak medializovaný prípad rozhodla preveriť. Dvaja inšpektori si za viac než tisíc eur kúpili dovolenku v Djerbe od jednej z cestovných kancelárií, so sebou si zobrali fotoaparát a kameru.
Po príchode zistili, že už samotný hotel sa volá inak, ako uvádzala zmluva.
Záchody nesplachovali dobre, nefungovala ventilácia, v izbe bola poškodená dlažba. Cestovná kancelária poskytla klamlivé informácie nielen o hoteli, ale aj o pláži.
Inšpektori našli pláž trvale znečistenú od rias, exkrementov tiav a koní, nevyhovujúce ležadlá.
Exkrementy boli aj na ihrisku
"Exkrementy boli aj na detskom ihrisku," priblížila Machútová.
Delegátka cestovnej kancelárie klientom odmietla podpisovať reklamácie. "Klient tak nemal dôkaz o tom, že tu reklamáciu podal," dodala. Hotel, v ktorom inšpektori aj dovolenkujúci bývali, mal byť päťhviezdičkový.
Podľa SOI však spĺňal kritériá maximálne štvorhviezdičkového hotela. Naopak, inšpektori boli spokojní s rozmanitosťou stravy.
"Je toto luxusný rezort pre náročných vhodný pre rodiny s deťmi? Skúste si na túto otázku odpovedať sami," poznamenala šéfka SOI.
Klientom, ktorí si dovolenku kúpili, však SOI podľa Machútovej pomôcť nemôže. "V súčasnosti sledujeme postup vybavovania reklamácií tak, aby bol v súlade so zákonom. Verejnosť musí pochopiť, že verejnoprávna kontrola má svoje limity. SOI nemôže radiť spotrebiteľom, čo majú robiť v rámci ich súkromnoprávneho vzťahu," vysvetlila.
Voči cestovným kanceláriám môže inšpekcia začať správne konanie. Hrozí im odobratie živnostenského oprávnenia alebo pokuta do výšky 66-tisíc eur. "Nikdy cestovné kancelárie nebudú vedieť, či nemajú medzi klientmi inšpektorov," odkázala kanceláriám Machútová na záver.
Inšpekcia prvýkrát kontrolovala dovolenkovú destináciu priamo na mieste - v tuniskej Djerbe.
"Bol neobvyklý počet sťažovateľov, je to situácia, ktorú sme zažili prvýkrát, som tu 16 rokov na inšpekcii a nepamätám si taký prípad," uviedla riaditeľka SOI Nadežda Machútová.
Sťažností na hotel v Djerbe vraj inšpekcia dostala toľko, koľko nedostane za celý rok na všetky destinácie. "Bolo tu okolo 200 sťažovateľov," doplnila.
Inšpektori v utajení
SOI sa tak medializovaný prípad rozhodla preveriť. Dvaja inšpektori si za viac než tisíc eur kúpili dovolenku v Djerbe od jednej z cestovných kancelárií, so sebou si zobrali fotoaparát a kameru.
Po príchode zistili, že už samotný hotel sa volá inak, ako uvádzala zmluva.
Záchody nesplachovali dobre, nefungovala ventilácia, v izbe bola poškodená dlažba. Cestovná kancelária poskytla klamlivé informácie nielen o hoteli, ale aj o pláži.
Inšpektori našli pláž trvale znečistenú od rias, exkrementov tiav a koní, nevyhovujúce ležadlá.
Exkrementy boli aj na ihrisku
"Exkrementy boli aj na detskom ihrisku," priblížila Machútová.
Delegátka cestovnej kancelárie klientom odmietla podpisovať reklamácie. "Klient tak nemal dôkaz o tom, že tu reklamáciu podal," dodala. Hotel, v ktorom inšpektori aj dovolenkujúci bývali, mal byť päťhviezdičkový.
Podľa SOI však spĺňal kritériá maximálne štvorhviezdičkového hotela. Naopak, inšpektori boli spokojní s rozmanitosťou stravy.
"Je toto luxusný rezort pre náročných vhodný pre rodiny s deťmi? Skúste si na túto otázku odpovedať sami," poznamenala šéfka SOI.
Klientom, ktorí si dovolenku kúpili, však SOI podľa Machútovej pomôcť nemôže. "V súčasnosti sledujeme postup vybavovania reklamácií tak, aby bol v súlade so zákonom. Verejnosť musí pochopiť, že verejnoprávna kontrola má svoje limity. SOI nemôže radiť spotrebiteľom, čo majú robiť v rámci ich súkromnoprávneho vzťahu," vysvetlila.
Voči cestovným kanceláriám môže inšpekcia začať správne konanie. Hrozí im odobratie živnostenského oprávnenia alebo pokuta do výšky 66-tisíc eur. "Nikdy cestovné kancelárie nebudú vedieť, či nemajú medzi klientmi inšpektorov," odkázala kanceláriám Machútová na záver.