![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
31. januára 2011
Iniciatíva o doprave je proti prepúšťaniu a rušeniu vlakov
Zamedziť akémukoľvek rušeniu železničných tratí a spojov, prepúšťaniu zamestnancov troch štátnych železničných spoločností a ich privatizácii je zámerom ...
Zdieľať

Koordinátori uvedenej iniciatívy po prvom okrúhlom stole o ozdravnom pláne železničných spoločností, ktorý sa konal na ministerstve dopravy v piatok 28. januára, vyslovili vážne znepokojenie nad tým, že premiérka Iveta Radičová (SDKÚ-DS) a minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) neustúpili od zámeru prepustiť zamestnancov v železničných spoločnostiach a rušiť neefektívne železničné trate a spoje. "Iniciatíva vníma ako čiastkový úspech, že je výsledkom konania okrúhleho stola čiastočné upustenie od pôvodných zámerov týkajúcich sa miery prepúšťania a rušenia vlakových spojení. Zároveň sa však domnieva, že jeho účastníci pri hľadaní riešení situácie v železničných spoločnostiach zotrvali pri chybnej filozofii, ktorá ohrozuje ich radových zamestnancov a dostupnosť železničných služieb pre obyvateľstvo," uvádza sa ďalej v stanovisku Iniciatívy o doprave. Za ďalší čiastkový úspech prvého okrúhleho stola považuje iniciatíva plánované zníženie počtu členov predstavenstiev železničných firiem spolu o sedem.
Iniciatíva o doprave zároveň vyjadruje obavy, že ozdravný plán železníc, ktorý má minister dopravy po dopracovaní predložiť vláde na schválenie do konca februára, bude v istej miere zahŕňať aj opatrenia, proti ktorým protestuje. "Dôvodom na spokojnosť môže byť len predloženie systémových riešení situácie v železničnej doprave," tvrdia koordinátori iniciatívy. Podľa nich je potrebná opätovná integrácia železničných spoločností s predpokladanou úsporou minimálne na ich riadení a na platbách za vzájomne poskytované služby. Železnice by mali pritom prejsť do kompetencií krajov, pri rušení súbežnej železničnej a autobusovej doprave by mali byť uprednostnené vlakové spojenia a autobusové spoje by mali spájať obce priamo so železničnou traťou a nie viesť paralelne vedľa nej.