|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. mája 2009
Informačná kampaň prechodu na DVB-T bude stáť 1,66 mil. €
Informačná kampaň k prechodu na digitálne (DVB-T) vysielanie by mala stáť 1,66 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), namiesto pôvodne plánovaným 4,15 mil. eur. Vyplýva to z materiálu "Priebežné ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. mája (WEBNOVINY) - Informačná kampaň k prechodu na digitálne (DVB-T) vysielanie by mala stáť 1,66 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), namiesto pôvodne plánovaným 4,15 mil. eur. Vyplýva to z materiálu "Priebežné vyhodnotenie plnenia koncepcie informačnej kampane vo vzťahu k digitalizácii televízneho vysielania", ktorý do medzirezortného pripomienkového konania predložil Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) Ľubomír Vážny. Oproti schválenej koncepcii informačnej kampane sa zmenil aj časový harmonogram informačnej kampane, a to z obdobia piatich na tri roky. "Zmena časového a finančného harmonogramu informačnej kampane nastala vzhľadom na vzniknutú situáciu v procese výberu prevádzkovateľa digitálneho multiplexu," uviedol rezort dopravy v uvedenom dokumente.
Cieľom informačnej kampane je podľa materiálu rezortu dopravy podpora prechodu na DVB-T dosiahnutím primeranej informovanosti cieľovej skupiny v správnom čase a nevyhnutnom rozsahu za účelom plynulého a úspešného prechodu na digitálne vysielanie. Realizovateľom kampane má byť spoločnosť B.M.A., s.r.o., s ktorou rezort dopravy podpísal zmluvu 18. mája tohto roku. Informačná kampaň má byť podľa rezortu celoplošná, vecná, narábať s pravdivými a odbornými informáciami vo vzťahu k digitálnej technológii, musí flexibilne reagovať na reálny vývoj situácie a vzniknuté požiadavky doplnenia informačného deficitu z hľadisku štruktúry cieľovej skupiny a regionálnych špecifík. V súlade so schválenou koncepciou informačnej kampane uzavrelo MDPT zmluvu o spolupráci so Slovenskou televíziou a Asociáciou nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska. "Predmetom zmlúv je úprava práv a povinností pri spolupráci zmluvných strán na príprave informačnej kampane DVB-T a na realizácii informačnej kampane DVB-T v televíznom a rozhlasovom vysielaní," uvádza materiál rezortu dopravy.
Podľa predbežného vyhodnotenia plnenia koncepcie informačnej kampane má časový harmonogram informačnej kampane štyri fázy. Prvou z nich je podpis zmluvy s realizátorom informačnej kampane. Samotná kampaň by mala odštartovať v auguste tohto roku, pričom v rokoch 2009 až 2012 by mali byť zrealizované jej jednotlivé etapy. Ukončenie kampane a záverečnú správu naplánoval rezort dopravy na máj 2012.
Digitálne vysielanie úplne nahradí doterajšie analógové televízne vysielanie najneskôr v roku 2012. DVB-T má vytvoriť priestor pre vznik nových televízií, zvýšenie konkurencie na mediálnom trhu a tým aj tlak na zvýšenie kvality programov televízií. Divákom prinesie, okrem možnosti prijímania viacerých programov, zásadné zvýšenie kvality prijímaného televízneho vysielania v tzv. štúdiovej kvalite, interaktívne ovládanie vysielania samotným divákom, prípadne aj perspektívne poskytovanie služieb mobilnej televízie, internetových služieb a služieb elektronickej verejnej správy. Diváci, ktorí prijímajú analógové vysielanie, si budú musieť po prechode na DVB-T štandard zaobstarať televízor so zabudovaným digitálnym tunerom, alebo set-top-box.
SITA
Cieľom informačnej kampane je podľa materiálu rezortu dopravy podpora prechodu na DVB-T dosiahnutím primeranej informovanosti cieľovej skupiny v správnom čase a nevyhnutnom rozsahu za účelom plynulého a úspešného prechodu na digitálne vysielanie. Realizovateľom kampane má byť spoločnosť B.M.A., s.r.o., s ktorou rezort dopravy podpísal zmluvu 18. mája tohto roku. Informačná kampaň má byť podľa rezortu celoplošná, vecná, narábať s pravdivými a odbornými informáciami vo vzťahu k digitálnej technológii, musí flexibilne reagovať na reálny vývoj situácie a vzniknuté požiadavky doplnenia informačného deficitu z hľadisku štruktúry cieľovej skupiny a regionálnych špecifík. V súlade so schválenou koncepciou informačnej kampane uzavrelo MDPT zmluvu o spolupráci so Slovenskou televíziou a Asociáciou nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska. "Predmetom zmlúv je úprava práv a povinností pri spolupráci zmluvných strán na príprave informačnej kampane DVB-T a na realizácii informačnej kampane DVB-T v televíznom a rozhlasovom vysielaní," uvádza materiál rezortu dopravy.
Podľa predbežného vyhodnotenia plnenia koncepcie informačnej kampane má časový harmonogram informačnej kampane štyri fázy. Prvou z nich je podpis zmluvy s realizátorom informačnej kampane. Samotná kampaň by mala odštartovať v auguste tohto roku, pričom v rokoch 2009 až 2012 by mali byť zrealizované jej jednotlivé etapy. Ukončenie kampane a záverečnú správu naplánoval rezort dopravy na máj 2012.
Digitálne vysielanie úplne nahradí doterajšie analógové televízne vysielanie najneskôr v roku 2012. DVB-T má vytvoriť priestor pre vznik nových televízií, zvýšenie konkurencie na mediálnom trhu a tým aj tlak na zvýšenie kvality programov televízií. Divákom prinesie, okrem možnosti prijímania viacerých programov, zásadné zvýšenie kvality prijímaného televízneho vysielania v tzv. štúdiovej kvalite, interaktívne ovládanie vysielania samotným divákom, prípadne aj perspektívne poskytovanie služieb mobilnej televízie, internetových služieb a služieb elektronickej verejnej správy. Diváci, ktorí prijímajú analógové vysielanie, si budú musieť po prechode na DVB-T štandard zaobstarať televízor so zabudovaným digitálnym tunerom, alebo set-top-box.
SITA