|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. mája 2018
INESS: V novele o cestnej doprave ide ministerstvo správnym smerom
Róbert Chovanculiak, archívna snímka.
Zdieľať
Róbert Chovanculiak, archívna snímka. Foto: Tablet.TV
Bratislava 24. mája (TASR) - Zdá sa, že v novele zákona o cestnej doprave sa Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR vydalo správnym smerom, snaží sa trh liberalizovať. Povedal vo štvrtok Róbert Chovanculiak z Inštitútu ekonomických a spoločenských analýz (INESS) po prezentácii publikácie Vplyv zdieľanej ekonomiky v oblasti prepravy na Slovensku, ktorej prípravu a vydanie spolufinancovala medzinárodná prepravná platforma Uber. Tá niekoľko rokov poskytovala službu zdieľanej dopravy aj v Bratislave.Podľa INESS bude rozhodujúce, ako sa k pripravenej novele postavia poslanci. V súvislosti so zákonom o cestnej premávke Chovanculiak uviedol, že napríklad psychologické testy nemajú pre vodičov platforiem veľký zmysel, pretože nedávajú pridanú hodnotu pre spotrebiteľov.
Podľa vodiča jednej z prepravných platforiem Milana Dvorského v súčasnosti môže byť v Bratislave 3000 vodičov v taxislužbe a 650 poskytuje služby práve cez platformy. Ich počet sa nebude podľa Chovanculiaka vyrovnávať, ale ak budú takéto prepravné služby povolené, počet ich užívateľov bude rásť. V prípade, že by boli naopak zakázané, ich vodiči by si nemohli privyrobiť a zákazníci by nemali k dispozícii služby najmä v dopravnej špičke a nižšie ceny.
Analytik INESS konštatoval, že štát mohol pri problémoch s prepravnými platformami reagovať promptnejšie. Sú na to príklady dobrej praxe zo zahraničia. "Jednoducho, politici si predtým zakrývali oči a čakali, kým situácie dospeje do štádia, že súd musí skončiť Uber alebo Taxify," upozornil s tým, že platformy fungovali v právnom vákuu. Takíto vodiči pritom musia mať nejakú formu podnikania a platia dane, uzavrel.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR