|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
IKEA vydala novú správu o hraní – IKEA Play report
IKEA Play Report - nová Správa IKEA o hraní poukázala na to, že podľa mnohých ľudí z celého sveta sa v súčasnosti podceňuje význam hry v našich životoch a kladie dôraz na ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. novembra 2017 (WBN/PR) - IKEA Play Report – nová Správa IKEA o hraní poukázala na to, že podľa mnohých ľudí z celého sveta sa v súčasnosti podceňuje význam hry v našich životoch a kladie dôraz na „dôležitejšie‟ veci. Stimulácia prostredníctvom hry je pritom nevyhnutnou súčasťou vývoja detského mozgu a emočnej stability.
IKEA sa už roky zaujíma o to, akú úlohu v našom živote zohráva hra. V roku 2009 sme položili rôzne otázky o vývine detí a hraní 10 000 rodičom a deťom v 25 krajinách. V prieskume sme pokračovali v roku 2014 a kládli rovnaké otázky ďalším 30 000 rodičom a deťom, no tentoraz sme do prieskumu zahrnuli aj tínedžerov a ich pohľad na život v domácnosti.
V roku 2017 sme svet hier skúmali ďalej a zisťovali, nakoľko je hranie pre deti i dospelých dôležité. Cieľom Správy IKEA o hraní 2017 bolo zistiť, akú úlohu zohráva hra pre lepší každodenný život detí i dospelých, prípadne akú by mohla zohrávať. Skúmali sme tiež dôležitosť hrania v rôznom kontexte (napr. v domácnosti, mimo nej alebo v práci) a s rôznymi ľuďmi (napr. s rodinou, priateľmi či kolegami).
Prieskumu sa zúčastnilo 300 obyvateľov Číny, Nemecka a USA. Doplnený bol návštevami domácností, 7-mesačným prieskumom v rámci online komunity a workshopmi s vývojármi výrobkov IKEA aj so spotrebiteľmi. Cieľom bolo zistiť postoje a správanie ľudí v súvislosti s hraním.
Počas štúdie vytvorili jej účastníci definíciu hrania: „Hranie a hravosť je bezstarostná aktivita, ktorá človeku prináša uspokojenie a vyvoláva v ňom spontánnosť.‟
Štúdia v rozmanitej skupine ľudí vo veku od 2 do 90 rokov pomohla identifikovať päť univerzálnych faktorov, ktoré nás motivujú k hrám – spojiť sa, vyjadriť sa, preskúmať, oddýchnuť si alebo uniknúť, a rovnako poukázala aj na ich neodmysliteľné mentálne a emocionálne výhody. Odhalila tiež faktory, ktoré nám bránia v hraní, ako je napríklad názor, že hry sú skôr len pre deti a nie pre radosť všetkých, či presvedčenie, že hravosť je spoločensky nevhodná.
Postoje a príbehy jednotlivých ľudí poukázali aj na objavujúce sa trendy v súvislosti s hraním:
Zdroj: Webnoviny.sk - style="text-decoration: underline">IKEA vydala novú správu o hraní – IKEA Play report © SITA Všetky práva vyhradené.
Poznatky Správy IKEA o hraní 2017
IKEA sa už roky zaujíma o to, akú úlohu v našom živote zohráva hra. V roku 2009 sme položili rôzne otázky o vývine detí a hraní 10 000 rodičom a deťom v 25 krajinách. V prieskume sme pokračovali v roku 2014 a kládli rovnaké otázky ďalším 30 000 rodičom a deťom, no tentoraz sme do prieskumu zahrnuli aj tínedžerov a ich pohľad na život v domácnosti.
V roku 2017 sme svet hier skúmali ďalej a zisťovali, nakoľko je hranie pre deti i dospelých dôležité. Cieľom Správy IKEA o hraní 2017 bolo zistiť, akú úlohu zohráva hra pre lepší každodenný život detí i dospelých, prípadne akú by mohla zohrávať. Skúmali sme tiež dôležitosť hrania v rôznom kontexte (napr. v domácnosti, mimo nej alebo v práci) a s rôznymi ľuďmi (napr. s rodinou, priateľmi či kolegami).
Prieskumu sa zúčastnilo 300 obyvateľov Číny, Nemecka a USA. Doplnený bol návštevami domácností, 7-mesačným prieskumom v rámci online komunity a workshopmi s vývojármi výrobkov IKEA aj so spotrebiteľmi. Cieľom bolo zistiť postoje a správanie ľudí v súvislosti s hraním.
Počas štúdie vytvorili jej účastníci definíciu hrania: „Hranie a hravosť je bezstarostná aktivita, ktorá človeku prináša uspokojenie a vyvoláva v ňom spontánnosť.‟
Štúdia v rozmanitej skupine ľudí vo veku od 2 do 90 rokov pomohla identifikovať päť univerzálnych faktorov, ktoré nás motivujú k hrám – spojiť sa, vyjadriť sa, preskúmať, oddýchnuť si alebo uniknúť, a rovnako poukázala aj na ich neodmysliteľné mentálne a emocionálne výhody. Odhalila tiež faktory, ktoré nám bránia v hraní, ako je napríklad názor, že hry sú skôr len pre deti a nie pre radosť všetkých, či presvedčenie, že hravosť je spoločensky nevhodná.
Postoje a príbehy jednotlivých ľudí poukázali aj na objavujúce sa trendy v súvislosti s hraním:
- Návrat k retro hrám: Čím viac prenikajú do všetkého nové technológie, tým viac sa ľudia začínajú búriť a prikláňajú sa späť k nostalgických hrám svojho detstva. Túžia po jednoduchosti pri hraní – od starých stolových hier až po hru Game Boy.
- Hry zapájajúce viac zmyslov: Narastá potreba viac sa do hry ponoriť a získať intenzívnejší zážitok, ktorý zasiahne viacero zmyslov súčasne.
- Hry odstraňujúce hranice: Ako sa život zrýchľuje, hry čoraz viac preniknú do všetkých jeho stránok. Ľudia sa budú hrať aj na miestach, na ktorých sa to bežne neočakáva, ako napríklad na pracovisku alebo v telocvični.
Zdroj: Webnoviny.sk - style="text-decoration: underline">IKEA vydala novú správu o hraní – IKEA Play report © SITA Všetky práva vyhradené.