![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Streda 5.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Fridrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

Švédsky nábytkový gigant preto upúšťa od svojho zvyku plánovať päť až desať rokov dopredu a stanovil si nový trojročný prístup, aby udržal krok s rýchlo sa transformujúcou spoločnosťou.
Táto stratégia pomôže IKEA udržať krok s urbanizáciou a so svetom, v ktorom ľudia žijú v malých priestoroch, majú "tenké peňaženky" a málo času, vyhlásil výkonný riaditeľ Jesper Brodin. Výskumy spoločnosti ukazujú, že do roku 2030 bude približne 60 % svetovej populácie žiť vo veľkých mestách. To je dvojnásobne viac ako v súčasnosti.
IKEA preto prechádza na trojročné obchodné ciele a zároveň čiastočne zmení aj prístup k zákazníkom.
Spoločnosť je uprostred transformácie. Umiestňuje viac obchodov v mestských centrách, aby dokázala lepšie osloviť zákazníkov. Otvorila tiež viac ako tucet malých showroomov, aby bola bližšie ku klientom v danej lokalite a mohla lepšie vyhovieť ich potrebám.
Brodin uviedol, že stratégiou spoločnosti je osloviť ľudí priamo v ich obývacej izbe prostredníctvom on-line ponuky a zlepšením služieb spojených s dodaním tovaru domov. Veľké sklady zostanú, ale pribudnú "ďalšie priority".
"Musíme premýšľať o tom, kde budeme otvárať naše veľké sklady a tiež o množstve investícií v mestských centrách, a potom ich rozšíriť do miest, krajín, na všetky trhy," povedal.
Zdôraznil však, že IKEA sa vo všeobecnosti nevzdá "posadnutosti" svojho zakladateľa Ingvara Kamprada, ktorý v januári zomrel, nízkymi nákladmi.
Podľa Brodina má spoločnosť finančný plán na to všetko, vrátane investícií do nižších cien produktov. Dodal, že práve tie boli pre švédsku firmu vždy prioritou.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR