
BRATISLAVA 19. augusta (WBN/PR) - IKEA sa v oblasti jedla vydáva novým smerom. Chceme zlepšiť náš príspevok k lepšiemu každodennému životu širšou ponukou chutného a zdravého jedla, ktoré je zároveň udržateľné a cenovo dostupné. Ľudia sa o jedlo stále viac zaujímajú a chcú mať absolútnu dôveru v to, čo jedia. Zdokonaľujeme celkový zážitok z jedla - za ceny dostupné pre každého ponúkame chutné jedlo, ktoré je zdravé a zároveň vyrobené trvalo udržateľným spôsobom. Pre IKEA je to prirodzený krok, ktorý vychádza z firemnej vízie vytvárať lepší každodenný život pre čo najviac ľudí.
Jedlo zaujíma takmer každého - spája priateľov a rodinu. Ľudia radi skúšajú nové jedlá, ochutnávajú ich a následne svoje skúsenosti zdieľajú na sociálnych sieťach. Množstvo ľudí sa chce stravovať zdravo a mať absolútnu kontrolu nad tým, čo je. Je pre nich veľmi dôležité poznať to, čo sa v ich jedle nachádza. Zaujímajú sa o kalorické hodnoty, ingrediencie, spracovanie potravín a o bezpečnosť jedla.
IKEA mení svoje smerovanie v oblasti stravovania. Posilňujeme sortiment aj pracovné metódy tak, aby sme dokázali reagovať na rastúce nároky v oblasti jedla. Naša ponuka je vyvinutá v súlade s princípmi demokratického dizajnu IKEA: Trvalá udržateľnosť, Forma, Funkcia, Kvalita, Cena. "
Budeme mať oveľa širšiu ponuku potravín, ktoré sú zdravé a spĺňajú podmienky trvalej udržateľnosti", hovorí Michal Horňáček, IKEA Food manažér v IKEA Bratislava.
Počas finančného roka 2016 prebehne aj modernizácia reštaurácií IKEA tak, aby sa v nich zákazníci cítili ako doma. Pri tomto vylepšovaní využijeme naše znalosti z oblasti bytového zariadenia a života doma a nadviažeme aj na švédsku tradíciu.
"
Chceme tiež, aby bola práca v IKEA Food miestom, kde je radosť pracovať! Naši kolegovia sú kľúčovou súčasťou nášho nového smerovania, preto sa budeme neustále snažiť rozvíjať ich znalosti v oblasti zdravého stravovania a trvalej udržateľnosti," dodáva Horňáček.
Novinky v oblasti jedla
Zeleninové guľôčky
Spoločnosť IKEA od apríla tohto roku zahájila predaj zeleninových guľôčok GRÖNSAKSBULLAR. Guľôčky obsahujú iba zeleninu, takže menej zaťažujú životné prostredie (menšia uhlíková stopa). Cena je 3,49 € ( porcia/10 ks) a 4,49 € (porcia/15 ks). Od mája si ich môžu zákazníci zakúpiť aj v Obchodíku so švédskymi špecialitami. Nové zeleninové guľôčky GRÖNSAKSBULLAR sú skvelou alternatívou k veľmi obľúbeným mäsovým guľôčkam, no rovnako sú vhodné aj pre vegánov. Vďaka veľkým kúskom zeleniny majú výrazne bohatú chuť a obsahujú dostatok proteínov, takže môžu byť plnohodnotným hlavným jedlom.
Losos
Losos je výborným a cenovo dostupným zdrojom proteínov, vitamínov a životne dôležitých Omega 3-mastných kyselín. V IKEA sme prijali opatrenie, že všetky morské plody servírované v reštaurácii IKEA a predávané v Obchodíku so švédskymi špecialitami budú pochádzať z fariem s certifikátmi ASC alebo z rybárskych oblastí s certifikátmi MSC, zaručujúcimi vysoké štandardy v oblasti životného prostredia a spoločenskej zodpovednosti. Hlavným cieľom našej úzkej spolupráce s dodávateľmi a organizáciami je zvýšiť štandardy v oblasti potravín a pozdvihnúť trvalú udržateľnosť na základ nášho podnikania.
Ak ide o cukor - menej je viac
Od augusta sú v obchodnom dome IKEA dostupné nápoje s nízkym obsahom cukru a s prírodnými príchuťami. Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) odporúča, aby sme znížili denný príjem cukru na menej ako 10 % celkového príjmu energie. Ďalšie zníženie na menej než 5 %, čo predstavuje približne 25 gramov (6 čajových lyžičiek) denne, by nám iba prospelo. Samozrejme je pred nami ešte dlhá cesta. Zníženie množstva cukru v našich nápojoch a zavedenie švédskych ovocných nápojov s prírodnými ingredienciami je krok správnym smerom.
Mrazený jogurt
V súčasnej dobe sa o mrazenom jogurte najčastejšie rozpráva ako o zdravšej alternatíve zmrzli-ny. Mrazený jogurt je taktiež najrýchlejšie rastúcim produktom v segmente zmrzliny (Euromoni-tor). IKEA predstaví mrazený jogurt ako alternatívu ku klasickej zmrzline. Mrazený jogurt je krémový, bohatý a má prirodzenú jogurtovú chuť. Obsahuje iba prírodné zložky a má nižšiu hladinu tuku a kalórií ako klasická zmrzlina.
"
Aj naďalej budeme predávať výborné jedlo, ktoré ponúka chuť Švédska za dostupné ceny, ale ešte viac sa zameriame na tie aspekty jedla, ktoré sú pre ľudí skutočne dôležité - zdravie a trvalá udržateľnosť. Momentálne sme na začiatku našej cesty, v ktorej máme veľké ambície," hovorí Michael La Cour, manažér IKEA Food Services AB.