|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
IKEA Group zaznamenala v roku 2015 solídny nárast v predaji
Vo finančnom roku 2015 dosiahli celkové tržby IKEA Group hodnotu 31,9 miliárd eur. Po zohľadnení kurzových zmien vzrástol predaj o 8,9 %, zatiaľ čo predaj v porovnateľných obchodných domoch ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. septembra (WBN/PR) - Vo finančnom roku 2015 dosiahli celkové tržby IKEA Group hodnotu 31,9 miliárd eur. Po zohľadnení kurzových zmien vzrástol predaj o 8,9 %, zatiaľ čo predaj v porovnateľných obchodných domoch vzrástol o 5,1 %. Celkové tržby vyjadrené v eurách vzrástli o 11,2 %.
"Neustále rastieme takmer na všetkých našich trhoch, preto nás vývoj tržieb počas minulého roka skutočne teší. Naši pracovníci urobili kus skvelej práce, aby mohli našim zákazníkom ponúkať kvalitné výrobky za dostupné ceny v obchodných domoch i prostredníctvom internetového predaja,‟ uviedol Peter Agnefjäll, prezident a výkonný riaditeľ IKEA Group.
Najrýchlejšie rastúcim trhom v rámci IKEA Group je i naďalej Čína, za ňou nasleduje Rusko. Rekordný nárast zaznamenalo Nemecko a rovnako výborne sa darilo aj regiónu Severnej Ameriky. Obchodné domy v krajinách na juhu Európy taktiež dosiahli pozitívny vývoj. Vo všeobecnosti je tento vývoj obrazom solídneho rastu na väčšine trhov, kde IKEA Group pôsobí, vrátane tých s náročnou ekonomickou situáciou.
Predaj najviac vzrástol v porovnateľných obchodných domoch*. Nové obchodné domy v kombinácii s novými digitálnymi riešeniami taktiež významne prispeli k vývoju predaja. Ponuka bytového zariadenia – nielen z oddelenia Spální a Kúpeľní – oslovila mnohých našich zákazníkov. Navyše, počas finančného roka 2015 IKEA Group otvorila 13 nových obchodných domov a tri nové tzv. "Pick-up Points‟ (miesta na vyzdvihnutie tovaru), v Španielsku, Nórsku a vo Fínsku, kde si môžu zákazníci pozrieť vybranú časť sortimentu IKEA a zároveň si vyzdvihnúť svoje objednávky.
"Pri pohľade do budúcnosti vidíme množstvo príležitostí pre náš ďalší rast nielen v obchodných domoch, ale aj v multikanálovom prostredí, ktoré je pre nás novou a vzrušujúcou skúsenosťou. Neustály rast a úspešné výsledky nám poskytujú prostriedky na ďalší rozvoj našich pracovníkov, hodnotového reťazca a, v neposlednom rade, na rozvoj v oblasti trvalej udržateľnosti – tak prispievame k lepšiemu každodennému životu mnohých ľudí,‟ dodal Peter Agnefjäll.
V tomto roku, výrazne kritickom pokiaľ ide o klimatické zmeny, vyčlenila IKEA Group spolu s Nadáciou IKEA Foundation 1 miliardu eur na urýchlenie prechodu na nízkouhlíkovú ekonomiku a zároveň na podporu komunít postihnutých klimatickými zmenami. IKEA Group sa týmto záväzkom posúva bližšie k dosiahnutiu svojho cieľa stať sa energeticky nezávislou spoločnosťou, ktorá bude schopná vyprodukovať viac obnoviteľnej energie, ako sa v skutočnosti spotrebuje v jej prevádzkach.
"Na Slovensku sme v uplynulom finančnom roku pokračovali vo veľmi pozitívnom vývoji. Očakávame medziročný nárast tržieb vo výške 9%. Na Slovensku sa záujem o bytové zariadenie zvyšuje, rastie počet zákazníkov, ktorí vnímajú investíciu do bytového zariadenia a pekného a pohodlného domova ako príležitosť na dlhodobé zlepšenie každodenného života. V uplynulom období sme sa tiež prostredníctvom celkovej ponuky bytových riešení a vývoja výrobkov zamerali na to, aby sme naplnili súčasné predstavy a sny zákazníkov i trendy v oblasti bytového zariadenia," hovorí Marek Feltl, generálny riaditeľ IKEA pre región Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
Hospodárske výsledky vrátane zisku za finančný rok 2015 (september 2014 – august 2015) spoločnosti IKEA Bratislava budú zverejnené v priebehu jesene.
Úplné znenie výročnej správy IKEA Group s podrobnými výsledkami za celý rok spolu so správou o trvalej udržateľnosti bude zverejnené v decembri 2015.
Poznámka:
FY15 = Finančný rok 2015 zahŕňa obdobie od 1. septembra 2014 do 31. augusta 2015.
*Porovnateľné obchodné domy = obchodné domy, ktoré boli v prevádzke za celé obdobie finančných rokov 2014 a 2015
"Neustále rastieme takmer na všetkých našich trhoch, preto nás vývoj tržieb počas minulého roka skutočne teší. Naši pracovníci urobili kus skvelej práce, aby mohli našim zákazníkom ponúkať kvalitné výrobky za dostupné ceny v obchodných domoch i prostredníctvom internetového predaja,‟ uviedol Peter Agnefjäll, prezident a výkonný riaditeľ IKEA Group.
Najrýchlejšie rastúcim trhom v rámci IKEA Group je i naďalej Čína, za ňou nasleduje Rusko. Rekordný nárast zaznamenalo Nemecko a rovnako výborne sa darilo aj regiónu Severnej Ameriky. Obchodné domy v krajinách na juhu Európy taktiež dosiahli pozitívny vývoj. Vo všeobecnosti je tento vývoj obrazom solídneho rastu na väčšine trhov, kde IKEA Group pôsobí, vrátane tých s náročnou ekonomickou situáciou.
Predaj najviac vzrástol v porovnateľných obchodných domoch*. Nové obchodné domy v kombinácii s novými digitálnymi riešeniami taktiež významne prispeli k vývoju predaja. Ponuka bytového zariadenia – nielen z oddelenia Spální a Kúpeľní – oslovila mnohých našich zákazníkov. Navyše, počas finančného roka 2015 IKEA Group otvorila 13 nových obchodných domov a tri nové tzv. "Pick-up Points‟ (miesta na vyzdvihnutie tovaru), v Španielsku, Nórsku a vo Fínsku, kde si môžu zákazníci pozrieť vybranú časť sortimentu IKEA a zároveň si vyzdvihnúť svoje objednávky.
"Pri pohľade do budúcnosti vidíme množstvo príležitostí pre náš ďalší rast nielen v obchodných domoch, ale aj v multikanálovom prostredí, ktoré je pre nás novou a vzrušujúcou skúsenosťou. Neustály rast a úspešné výsledky nám poskytujú prostriedky na ďalší rozvoj našich pracovníkov, hodnotového reťazca a, v neposlednom rade, na rozvoj v oblasti trvalej udržateľnosti – tak prispievame k lepšiemu každodennému životu mnohých ľudí,‟ dodal Peter Agnefjäll.
V tomto roku, výrazne kritickom pokiaľ ide o klimatické zmeny, vyčlenila IKEA Group spolu s Nadáciou IKEA Foundation 1 miliardu eur na urýchlenie prechodu na nízkouhlíkovú ekonomiku a zároveň na podporu komunít postihnutých klimatickými zmenami. IKEA Group sa týmto záväzkom posúva bližšie k dosiahnutiu svojho cieľa stať sa energeticky nezávislou spoločnosťou, ktorá bude schopná vyprodukovať viac obnoviteľnej energie, ako sa v skutočnosti spotrebuje v jej prevádzkach.
"Na Slovensku sme v uplynulom finančnom roku pokračovali vo veľmi pozitívnom vývoji. Očakávame medziročný nárast tržieb vo výške 9%. Na Slovensku sa záujem o bytové zariadenie zvyšuje, rastie počet zákazníkov, ktorí vnímajú investíciu do bytového zariadenia a pekného a pohodlného domova ako príležitosť na dlhodobé zlepšenie každodenného života. V uplynulom období sme sa tiež prostredníctvom celkovej ponuky bytových riešení a vývoja výrobkov zamerali na to, aby sme naplnili súčasné predstavy a sny zákazníkov i trendy v oblasti bytového zariadenia," hovorí Marek Feltl, generálny riaditeľ IKEA pre región Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
Hospodárske výsledky vrátane zisku za finančný rok 2015 (september 2014 – august 2015) spoločnosti IKEA Bratislava budú zverejnené v priebehu jesene.
Úplné znenie výročnej správy IKEA Group s podrobnými výsledkami za celý rok spolu so správou o trvalej udržateľnosti bude zverejnené v decembri 2015.
Poznámka:
FY15 = Finančný rok 2015 zahŕňa obdobie od 1. septembra 2014 do 31. augusta 2015.
*Porovnateľné obchodné domy = obchodné domy, ktoré boli v prevádzke za celé obdobie finančných rokov 2014 a 2015