|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
IKEA Group dosiahla vlani čistý zisk 3,3 miliardy eur
IKEA Group dosiahla vo finančnom roku 2014 čistý zisk vo výške 3,3 miliardy eur. Podarilo sa jej zvýšiť podiel takmer na všetkých trhoch, veľmi dobre sa jej darilo v Číne a Severnej Amerike a rastúci ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. januára (WBN/PR) - IKEA Group dosiahla vo finančnom roku 2014 čistý zisk vo výške 3,3 miliardy eur. Podarilo sa jej zvýšiť podiel takmer na všetkých trhoch, veľmi dobre sa jej darilo v Číne a Severnej Amerike a rastúci trend IKEA Group zaznamenala tiež v Európe. Obchodné domy IKEA Group privítalo 716 miliónov návštevníkov a webové stránky IKEA.com zaznamenali viac ako 1,5 miliardy návštev.
"Finančný rok 2014 bol pre IKEA dobrý. Teší ma, že sme zaznamenali nárast vo všetkých predajných kanáloch – v našich obchodných domoch, v novootvorených obchodných domoch a rozvíjajúcom sa e-shope. Dosiahli sme tiež niekoľko významných míľnikov na ceste k energetickej sebestačnosti a zaznamenali sme 58 % zvýšenie predaja výrobkov, ktoré ľuďom pomáhajú žiť doma udržateľnejší život. Trvalá udržateľnosť je neoddeliteľnou súčasťou našej obchodnej stratégie," hovorí Peter Agnefjäll, prezident a CEO IKEA Group.
Celkové tržby v lokálnych menách vzrástli medziročne o 5,9 % na 28,7 miliárd eur. Spoločne s výnosmi z prenájmu v nákupných centrách dosiahli príjmy IKEA Group výšku 29,3 miliárd eur (+2,8 %). IKEA Group zväčšila svoj podiel takmer na všetkých trhoch a vstúpila i na jeden nový – do Chorvátska. Pokiaľ ide o tržby, najväčšími trhmi boli Nemecko, Spojené štáty, Francúzsko, Rusko a Veľká Británia.
"Máme ambiciózne plány na ďalší rast, ale zároveň sme rozhodnutí, že naše pôsobenie musí mať pozitívny vplyv na ľudí a planétu. Veľkosť našej spoločnosti nám dáva jedinečnú príležitosť prispieť k pozitívnej zmene spoločnosti, napríklad tým, že budeme ponúkať úsporné a šetrné svietidlá, ktoré budú pre milióny ľudí atraktívne i dostupné," pokračuje Peter Agnefjäll.
IKEA Group vyrobila obnoviteľnú energiu v množstve zodpovedajúcom 42 % svojej celkovej spotreby. Zároveň sa zaviazala, že do konca roku 2015 investuje do projektov na výrobu obnoviteľnej energie 1,5 miliárd eur. Pôjde hlavne o veterné elektrárne a fotovoltaické panely.
IKEA Group ako poďakovanie všetkým svojim zamestnancom vo finančnom roku 2014 vyčlenila 200 miliónov eur na nový vernostný program Tack! a čiastku určenú na bonusový program One IKEA Bonus navýšila o 98 miliónov eur.
"Kľúčovým faktorom stojacim za našimi skvelými výsledkami je to, že máme dlhodobú víziu a nesnažíme sa maximalizovať krátkodobé zisky. Usilujeme sa o to, aby sme neustále vytvárali lepšie výrobky za nižšie ceny. Chceme tiež zásadným spôsobom investovať do našej budúcnosti,” hovorí Peter Agnefjäll.
O IKEA Group
Víziou IKEA je vytvárať lepší každodenný život pre čo najväčšie množstvo ľudí. Obchodná myšlienka IKEA túto víziu podporuje ponukou širokého sortimentu funkčného bytového zariadenia s dobrým dizajnom za také nízke ceny, aby si ich mohlo kúpiť čo najviac ľudí. V súčasnej dobe pracuje v IKEA Group 147 000 zamestnancov, máme 318 obchodných domov na 28 rôznych trhoch a pôsobíme v 43 krajinách. E-shop teraz funguje na 13 trhoch. Viac ako 40 obchodných domov je prevádzkovaných formou franšízy mimo IKEA Group. Viac informácií nájdete na www.IKEA.com.
"Finančný rok 2014 bol pre IKEA dobrý. Teší ma, že sme zaznamenali nárast vo všetkých predajných kanáloch – v našich obchodných domoch, v novootvorených obchodných domoch a rozvíjajúcom sa e-shope. Dosiahli sme tiež niekoľko významných míľnikov na ceste k energetickej sebestačnosti a zaznamenali sme 58 % zvýšenie predaja výrobkov, ktoré ľuďom pomáhajú žiť doma udržateľnejší život. Trvalá udržateľnosť je neoddeliteľnou súčasťou našej obchodnej stratégie," hovorí Peter Agnefjäll, prezident a CEO IKEA Group.
Celkové tržby v lokálnych menách vzrástli medziročne o 5,9 % na 28,7 miliárd eur. Spoločne s výnosmi z prenájmu v nákupných centrách dosiahli príjmy IKEA Group výšku 29,3 miliárd eur (+2,8 %). IKEA Group zväčšila svoj podiel takmer na všetkých trhoch a vstúpila i na jeden nový – do Chorvátska. Pokiaľ ide o tržby, najväčšími trhmi boli Nemecko, Spojené štáty, Francúzsko, Rusko a Veľká Británia.
"Máme ambiciózne plány na ďalší rast, ale zároveň sme rozhodnutí, že naše pôsobenie musí mať pozitívny vplyv na ľudí a planétu. Veľkosť našej spoločnosti nám dáva jedinečnú príležitosť prispieť k pozitívnej zmene spoločnosti, napríklad tým, že budeme ponúkať úsporné a šetrné svietidlá, ktoré budú pre milióny ľudí atraktívne i dostupné," pokračuje Peter Agnefjäll.
IKEA Group vyrobila obnoviteľnú energiu v množstve zodpovedajúcom 42 % svojej celkovej spotreby. Zároveň sa zaviazala, že do konca roku 2015 investuje do projektov na výrobu obnoviteľnej energie 1,5 miliárd eur. Pôjde hlavne o veterné elektrárne a fotovoltaické panely.
IKEA Group ako poďakovanie všetkým svojim zamestnancom vo finančnom roku 2014 vyčlenila 200 miliónov eur na nový vernostný program Tack! a čiastku určenú na bonusový program One IKEA Bonus navýšila o 98 miliónov eur.
"Kľúčovým faktorom stojacim za našimi skvelými výsledkami je to, že máme dlhodobú víziu a nesnažíme sa maximalizovať krátkodobé zisky. Usilujeme sa o to, aby sme neustále vytvárali lepšie výrobky za nižšie ceny. Chceme tiež zásadným spôsobom investovať do našej budúcnosti,” hovorí Peter Agnefjäll.
O IKEA Group
Víziou IKEA je vytvárať lepší každodenný život pre čo najväčšie množstvo ľudí. Obchodná myšlienka IKEA túto víziu podporuje ponukou širokého sortimentu funkčného bytového zariadenia s dobrým dizajnom za také nízke ceny, aby si ich mohlo kúpiť čo najviac ľudí. V súčasnej dobe pracuje v IKEA Group 147 000 zamestnancov, máme 318 obchodných domov na 28 rôznych trhoch a pôsobíme v 43 krajinách. E-shop teraz funguje na 13 trhoch. Viac ako 40 obchodných domov je prevádzkovaných formou franšízy mimo IKEA Group. Viac informácií nájdete na www.IKEA.com.