Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Ide to aj bez emisii, Lidl s ekologickou logistikou



IDE TO AJ BEZ EMISII, LIDL S EKOLOGICKOU LOGISTIKOU



Zdieľať
IDE TO AJ BEZ EMISII, LIDL S EKOLOGICKOU LOGISTIKOU Foto: LIDL
Bratislava 19. júla (OTS) - Do flotily vozidiel zásobujúcich tovarom predajne Lidl Slovenská republika začali pribúdať ekologické kamióny s kombinovaným pohonom CNG/LNG. Ide o plynový pohon, ktorý nevytvára takmer žiadne emisie. Diskontný reťazec aj tak ďalším krokom potvrdzuje, že mu záleží na ochrane životného prostredia.


Denne zavážame naše predajne čerstvým tovarom. Trasy kamiónov sa pritom snažíme plánovať čo najefektívnejšie, naplno ich vyťažovať a využívať ich aj na spätnú logistiku z predajní na centrálne sklady. Všetky tieto opatrenia robíme s cieľom znižovať náš dopad na životné prostredie,“ uviedol Miroslav Růžička, konateľ spoločnosti Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť predaja a logistiky, a dodal: „Ako moderná spoločnosť, ktorej skutočne záleží na životnom prostredí sa neustále snažíme hľadať zelené riešenia. Najnovšie sme preto začali využívať vozidlá, ktoré neprodukujú takmer žiadne emisie.“ Ekologické kamióny budú prednostne zavážať tovarom predajne v husto obývaných zónach.

Na jednu nádrž plynu CNG zvládne kamión bez problémov 400 kilometrov. Keď sa k tomu navyše pridá kvapalné LNG, dojazd sa predĺži až na 1200 kilometrov. Okrem neznečisťovania ovzdušia sú zelené kamióny aj výrazne menej hlučné. Lidl bude postupne počet ekologických kamiónov zvyšovať.

Diskontný reťazec sa dlhodobo snaží znižovať vlastnú uhlíkovú stopu. Vo všetkých budovách patriacich spoločnosti Lidl Slovenská republika sa využíva výhradne energia z obnoviteľných zdrojov, z produkcie vodných elektrární. Sedem predajní má na strechách inštalované fotovoltaické panely na výrobu elektrickej energie priamo zo slnečného žiarenia. V priebehu minulých rokov sa takýmto spôsobom podarilo vyrobiť 137 350 kWh, čo v prepočte znamená viac ako 40 ton emisii CO2, ktoré neboli vypustené do ovzdušia. Lidl taktiež vymenil vo všetkých svojich predajniach staré osvetlenie za LED technológie, orientuje sa na energeticky efektívne spotrebiče, má jedno z najekologickejších logistických centier v Európe a úspešne implementoval systém energetického manažérstva podľa normy ISO 50001. Lidl tiež vo svojich nových predajniach inštaluje tepelné čerpadlá využívajúce energiu z okolitého prostredia a namiesto syntetických chladí používa prírodné, ktoré majú nižšiu hodnotu indexu Globálneho Potenciálu Otepľovania (GWP). Aj vďaka tomu obstál diskont ako jedna z prvých firiem na Slovensku v environmentálnom audite organizácie ENVI-PAK a získal certifikát pre zodpovedné organizácie.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
USA sankcionovali vodcu Hizballáhu podozrivého z útoku 1994
<< predchádzajúci článok
Facebook sa proti dvojmiliónovej pokute od Nemecka plánuje odvolať