|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
IBM: Spotrebitelia očakávajú za zdieľanie informácií výhody
Spotrebitelia sú ochotní zdieľať s obchodníkmi osobné informácie, najmä vtedy, ak im maloobchodné reťazce za to dokážu na oplátku ponúknuť lepšiu zákaznícku skúsenosť z nakupovania. BRATISLAVA 5. ...
Zdieľať
Spotrebitelia sú ochotní zdieľať s obchodníkmi osobné informácie, najmä vtedy, ak im maloobchodné reťazce za to dokážu na oplátku ponúknuť lepšiu zákaznícku skúsenosť z nakupovania.
BRATISLAVA 5. februára (WBN/PR) - Nová spotrebiteľská štúdia IBM odhalila, že zákazníci sú síce ochotní zdieľať s maloobchodnými firmami svoje osobné informácie, ale výmenou za to očakávajú výhody. Prieskumu spoločnosti IBM sa zúčastnilo vyše 30 tisíc spotrebiteľov z celého sveta.
V porovnaní s minulým rokom sa počet spotrebiteľov, ktorí sú ochotní zdieľať s predajcami svoju aktuálnu polohu, prostredníctvom GPS navigácií, takmer zdvojnásobil a dosiahol 36 percent. 32 percent spotrebiteľov je ochotných zdieľať s obchodníkmi odkazy na svojich profiloch na sociálnych sieťach. Až 38 percent spotrebiteľov im je ochotných poskytnúť svoje mobilné telefónne číslo pre zasielanie krátkych textových správ o aktuálnej ponuke.
Spotrebitelia sú ochotní zdieľať s obchodníkmi osobné informácie, najmä vtedy, ak im maloobchodné reťazce za to dokážu na oplátku ponúknuť lepšiu zákaznícku skúsenosť z nakupovania. Inými slovami povedané, za zdieľanie informácií očakávajú zákazníci aj vyššiu kvalitu služieb zo strany predajcov. Aj preto je nevyhnutné, aby firmy naďalej pokračovali v širšom používaní Big Data - veľkého objemu dát a analytických nástrojov, ktoré im umožnia získať nové vedomosti o zákazníkoch a ich potrebách.
Podľa výsledkov aktuálnej IBM štúdie sa spotrebitelia delia do štyroch základných skupín, v závislosti od záujmov, využívania sociálnych sietí, lokalizačných služieb a mobilných technológií pri nakupovaní. 19 percent účastníkov prieskumu uviedlo, že v porovnaní s ostatnými zaostávajú pri využívaní najmodernejších technológií pri nakupovaní. 40 percent dopytovaných využíva sociálne siete a mobilné služby pri získavaní informácií o tovare, ktorý si chcú kúpiť, ale nevyužívajú moderné technológie pre samotný nákup. Až 29 percent účastníkov prieskumu využíva najmodernejšie technológie, vrátane mobilných, lokalizačných služieb a sociálnych sietí aj na zber informácií o tovare, ktorý si chcú kúpiť, aj na samotný nákup. A napokon 12 percent dopytovaných spotrebiteľov oslovených v prieskume využíva pri nákupe tovaru všetky dostupné technológie naprieč jednotlivými predajnými kanálmi.
Čo spotrebitelia chcú?
Aj keď väčšina obchodníkov v štúdii označila za svoj hlavný cieľ omnichannel retailing - predaj prostredníctvom mobilných, online, ako aj tradičných obchodných kanálov, vrátane personalizovaného prístupu k zákazníkom – samotní spotrebitelia o takýto viackanálový spôsob predaja nežiadali. Dnešní zákazníci ale očakávajú, že budú môcť využiť technológie vo všetkých oblastiach života, vrátane nakupovania. Štúdia spoločnosti IBM tiež zisťovala, čo považujú zákazníci pri nakupovaní za najdôležitejšie (uvedené v poradí podľa stupňa dôležitosti).
- Stabilné ceny naprieč predajnými kanálmi
- Možnosť dopraviť zákazníkovi objednaný tovar, ktorý práve nie je na sklade domov
- Možnosť sledovania stavu objednávky
- Stabilný sortiment naprieč predajnými kanálmi
- Možnosť vrátiť tovar kúpený online v kamennej predajni
Online nákupy rastú
Spotrebitelia po celom svete stále viac nakupujú online. Až 84 percent respondentov prieskumu vlani uviedlo, že svoj posledný nákup uskutočnili v kamennej predajni. V tomto roku sa ich počet znížil na 72 percent. Prekvapujúco za týmto trendom nemožno hľadať nákupy, pri ktorých si zákazník najskôr tovar prezrie v obchode, a potom uskutoční nákup na internete. V porovnaní s minulým rokom počet online nákupov vychádzajúcich z predchádzajúceho prezretia tovaru v kamennej predajni klesol z 50 na 30 percent. Až 70 percent online nákupov pritom uskutočnili spotrebitelia, ktorí nakupovali priamo na webe.
Viac informácií o prieskume nájdete Tu a Tu.
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu.
Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Martin Murgáč. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.
BRATISLAVA 5. februára (WBN/PR) - Nová spotrebiteľská štúdia IBM odhalila, že zákazníci sú síce ochotní zdieľať s maloobchodnými firmami svoje osobné informácie, ale výmenou za to očakávajú výhody. Prieskumu spoločnosti IBM sa zúčastnilo vyše 30 tisíc spotrebiteľov z celého sveta.
V porovnaní s minulým rokom sa počet spotrebiteľov, ktorí sú ochotní zdieľať s predajcami svoju aktuálnu polohu, prostredníctvom GPS navigácií, takmer zdvojnásobil a dosiahol 36 percent. 32 percent spotrebiteľov je ochotných zdieľať s obchodníkmi odkazy na svojich profiloch na sociálnych sieťach. Až 38 percent spotrebiteľov im je ochotných poskytnúť svoje mobilné telefónne číslo pre zasielanie krátkych textových správ o aktuálnej ponuke.
Spotrebitelia sú ochotní zdieľať s obchodníkmi osobné informácie, najmä vtedy, ak im maloobchodné reťazce za to dokážu na oplátku ponúknuť lepšiu zákaznícku skúsenosť z nakupovania. Inými slovami povedané, za zdieľanie informácií očakávajú zákazníci aj vyššiu kvalitu služieb zo strany predajcov. Aj preto je nevyhnutné, aby firmy naďalej pokračovali v širšom používaní Big Data - veľkého objemu dát a analytických nástrojov, ktoré im umožnia získať nové vedomosti o zákazníkoch a ich potrebách.
Podľa výsledkov aktuálnej IBM štúdie sa spotrebitelia delia do štyroch základných skupín, v závislosti od záujmov, využívania sociálnych sietí, lokalizačných služieb a mobilných technológií pri nakupovaní. 19 percent účastníkov prieskumu uviedlo, že v porovnaní s ostatnými zaostávajú pri využívaní najmodernejších technológií pri nakupovaní. 40 percent dopytovaných využíva sociálne siete a mobilné služby pri získavaní informácií o tovare, ktorý si chcú kúpiť, ale nevyužívajú moderné technológie pre samotný nákup. Až 29 percent účastníkov prieskumu využíva najmodernejšie technológie, vrátane mobilných, lokalizačných služieb a sociálnych sietí aj na zber informácií o tovare, ktorý si chcú kúpiť, aj na samotný nákup. A napokon 12 percent dopytovaných spotrebiteľov oslovených v prieskume využíva pri nákupe tovaru všetky dostupné technológie naprieč jednotlivými predajnými kanálmi.
Čo spotrebitelia chcú?
Aj keď väčšina obchodníkov v štúdii označila za svoj hlavný cieľ omnichannel retailing - predaj prostredníctvom mobilných, online, ako aj tradičných obchodných kanálov, vrátane personalizovaného prístupu k zákazníkom – samotní spotrebitelia o takýto viackanálový spôsob predaja nežiadali. Dnešní zákazníci ale očakávajú, že budú môcť využiť technológie vo všetkých oblastiach života, vrátane nakupovania. Štúdia spoločnosti IBM tiež zisťovala, čo považujú zákazníci pri nakupovaní za najdôležitejšie (uvedené v poradí podľa stupňa dôležitosti).
- Stabilné ceny naprieč predajnými kanálmi
- Možnosť dopraviť zákazníkovi objednaný tovar, ktorý práve nie je na sklade domov
- Možnosť sledovania stavu objednávky
- Stabilný sortiment naprieč predajnými kanálmi
- Možnosť vrátiť tovar kúpený online v kamennej predajni
Online nákupy rastú
Spotrebitelia po celom svete stále viac nakupujú online. Až 84 percent respondentov prieskumu vlani uviedlo, že svoj posledný nákup uskutočnili v kamennej predajni. V tomto roku sa ich počet znížil na 72 percent. Prekvapujúco za týmto trendom nemožno hľadať nákupy, pri ktorých si zákazník najskôr tovar prezrie v obchode, a potom uskutoční nákup na internete. V porovnaní s minulým rokom počet online nákupov vychádzajúcich z predchádzajúceho prezretia tovaru v kamennej predajni klesol z 50 na 30 percent. Až 70 percent online nákupov pritom uskutočnili spotrebitelia, ktorí nakupovali priamo na webe.
Viac informácií o prieskume nájdete Tu a Tu.
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu.
Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Martin Murgáč. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.