|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. februára 2013
IBM: Hitom bude Steampunk
Podľa analýzy IBM Social Sentiment Index pre rok 2013 bude v tomto roku v móde a dizajne technológií výrazným trendom steampunk, subžáner inšpirovaný Viktoriánskym obdobím v 19. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 4. februára (WBN/PR) - Podľa analýzy IBM Social Sentiment Index pre rok 2013 bude v tomto roku v móde a dizajne technológií výrazným trendom steampunk, subžáner inšpirovaný Viktoriánskym obdobím v 19. storočí.
Podľa najnovších očakávaní najväčšie módne značky, výrobcovia doplnkov a tvorcovia šperkov zahrnú do svojich kolekcií v tomto roku práve prvky steampunku. IBM Social Sentimet Index pri analýze pracoval s informáciami čerpajúcimi z viac ako pol milióna verejne dostupných príspevkov na fórach, blogoch, sociálnych sieťach a spravodajských stránkach na internete. Na základe týchto zdrojov analytické systémy IBM označili steampunk ako trend, ktorý výrazne ovplyvní módu v tomto roku. Nástroje IBM dokážu rozpoznať pri svojej analýze rôzne stupne sentimentu od irónie až po vážny záujem respondentov. Steampunk je ako módny trend na vzostupe už od roku 2009.
Prieskum sociálneho sentimentu IBM môže pomôcť manažérom v maloobchode prispôsobiť svoju ponuku požiadavkám zákazníkov a rýchlo sa zorientovať v najnovších trendoch spotrebiteľov. Prostredníctvom svojej analýzy IBM zistila, že steampunk sa vyvíja v rôznych oblastiach kultúry od literatúry až po výtvarné umenie. Vďaka kombinácii sci-fi a fantasy je steampunk postavený na základoch priemyselného rozmachu v 19. storočí retro-futuristickým štýlom módy ovplyvneným prácami Julea Vernea, Nikola Teslu či H.G. Wellsa.
Pomocou pokročilých analytických nástrojov sa IBM podarilo sledovať postupné rozširovanie steampunku v diskusiách na internete. Za posledné tri roky objem diskusií na internete o steampunku narástol jedenásť násobne. Od roku 2010 módu s prvkami steampunku postupne zaradilo do svojej ponuky viac ako dvadsať amerických obchodných domov a špecializovaných predajcov. IBM predpokladá, že v nasledujúcich dvoch rokoch sa steampunková móda rozšíri zo špecializovaných kolekcií a prenikne do sériovej výroby najväčších módnych tvorcov. IBM sledovaním rozširovania diskusií o steampunku na internete preukázala, ako môžu najmodernejšie technológie v budúcnosti ovplyvniť vývoj v jednotlivých odvetviach priemyslu, ako aj komerčné využitie analytických nástrojov.
Zaujímavé zistenia vyplývajúce z analýzy:
- 33 percent diskusií o steampunku ako módnom trende sa uskutočnilo na stránkach herných portálov
- v roku 2010 dosiahol medziročný nárast diskusií o steampunku až 296 percent
- najviac diskusií o steampunku sa odohráva na Twitteri, je to až šesťnásobne viac ako na Facebooku
- 63 percent diskusií o steampunku ako módnom trende iniciovali účastníci mladší ako 30 rokov
„Maloobchodné siete môžu na základe sociálnych analýz lepšie pochopiť, predvídať a ovplyvniť dopyt spotrebiteľov a odhadnúť, potreba kúpy ktorých produktov sa u nich nachádza na prvých miestach,“ hovorí Trevor Davis, Global IBM Business Services expert pre spotrebný tovar. „Vďaka takýmto analýzam získajú firmy v maloochode potrebný čas na to, aby mohli budúcemu dopytu zákazníkov prispôsobiť svoje zásoby a distribúciu nového tovaru. Táto technológia im zároveň poskytuje možnosť predvídať, aké módne trendy budú v nasledujúcom období priťahovať zákazníkov, a ktoré kolekcie naopak už budú zákazníci považovať za zastaralé,“ dopĺňa Trevor Davis.
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu.
Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.
Podľa najnovších očakávaní najväčšie módne značky, výrobcovia doplnkov a tvorcovia šperkov zahrnú do svojich kolekcií v tomto roku práve prvky steampunku. IBM Social Sentimet Index pri analýze pracoval s informáciami čerpajúcimi z viac ako pol milióna verejne dostupných príspevkov na fórach, blogoch, sociálnych sieťach a spravodajských stránkach na internete. Na základe týchto zdrojov analytické systémy IBM označili steampunk ako trend, ktorý výrazne ovplyvní módu v tomto roku. Nástroje IBM dokážu rozpoznať pri svojej analýze rôzne stupne sentimentu od irónie až po vážny záujem respondentov. Steampunk je ako módny trend na vzostupe už od roku 2009.
Prieskum sociálneho sentimentu IBM môže pomôcť manažérom v maloobchode prispôsobiť svoju ponuku požiadavkám zákazníkov a rýchlo sa zorientovať v najnovších trendoch spotrebiteľov. Prostredníctvom svojej analýzy IBM zistila, že steampunk sa vyvíja v rôznych oblastiach kultúry od literatúry až po výtvarné umenie. Vďaka kombinácii sci-fi a fantasy je steampunk postavený na základoch priemyselného rozmachu v 19. storočí retro-futuristickým štýlom módy ovplyvneným prácami Julea Vernea, Nikola Teslu či H.G. Wellsa.
Pomocou pokročilých analytických nástrojov sa IBM podarilo sledovať postupné rozširovanie steampunku v diskusiách na internete. Za posledné tri roky objem diskusií na internete o steampunku narástol jedenásť násobne. Od roku 2010 módu s prvkami steampunku postupne zaradilo do svojej ponuky viac ako dvadsať amerických obchodných domov a špecializovaných predajcov. IBM predpokladá, že v nasledujúcich dvoch rokoch sa steampunková móda rozšíri zo špecializovaných kolekcií a prenikne do sériovej výroby najväčších módnych tvorcov. IBM sledovaním rozširovania diskusií o steampunku na internete preukázala, ako môžu najmodernejšie technológie v budúcnosti ovplyvniť vývoj v jednotlivých odvetviach priemyslu, ako aj komerčné využitie analytických nástrojov.
Zaujímavé zistenia vyplývajúce z analýzy:
- 33 percent diskusií o steampunku ako módnom trende sa uskutočnilo na stránkach herných portálov
- v roku 2010 dosiahol medziročný nárast diskusií o steampunku až 296 percent
- najviac diskusií o steampunku sa odohráva na Twitteri, je to až šesťnásobne viac ako na Facebooku
- 63 percent diskusií o steampunku ako módnom trende iniciovali účastníci mladší ako 30 rokov
„Maloobchodné siete môžu na základe sociálnych analýz lepšie pochopiť, predvídať a ovplyvniť dopyt spotrebiteľov a odhadnúť, potreba kúpy ktorých produktov sa u nich nachádza na prvých miestach,“ hovorí Trevor Davis, Global IBM Business Services expert pre spotrebný tovar. „Vďaka takýmto analýzam získajú firmy v maloochode potrebný čas na to, aby mohli budúcemu dopytu zákazníkov prispôsobiť svoje zásoby a distribúciu nového tovaru. Táto technológia im zároveň poskytuje možnosť predvídať, aké módne trendy budú v nasledujúcom období priťahovať zákazníkov, a ktoré kolekcie naopak už budú zákazníci považovať za zastaralé,“ dopĺňa Trevor Davis.
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu.
Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.