|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 20.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Dagmara
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. augusta 2006
Hyundai očakáva rast predaja na americkom trhu
Juhokórejská automobilka Hyundai Motor má potenciál na zvýšenie svojho trhového podielu v Amerike. Ako uviedol viceprezident divízie Hyundai Motor America John Krafcik, na základe prieskumu ...
Zdieľať
TRAVERSE CITY 11. augusta (WEBNOVINY) - Juhokórejská automobilka Hyundai Motor má potenciál na zvýšenie svojho trhového podielu v Amerike. Ako uviedol viceprezident divízie Hyundai Motor America John Krafcik, na základe prieskumu nezávislých marketingových agentúr Allison-Fisher a CNW Marketing Research sa podiel ľudí zvažujúcich kúpu auta značky Hyundai v USA zvýšil na 23 % z úrovne 11 % zaznamenanej v roku 2003. "Nevieme o žiadnej inej značke na automobilovom trhu, o ktorú by záujem vzrástol takým výrazným tempom," vyhlásil Krafcik. Dodal, že tieto výsledky vytvárajú istý predpoklad budúceho nárastu predaja.
Američania vo vekovej skupine medzi 16. a 24. rokom života, ktorá je z hľadiska automobilového trhu veľmi dôležitá, dokonca uvažujú nad kúpou vozidla značky Hyundai častejšie, ako nad kúpou väčšej konkurenčnej značky Toyota, dodal Krafcik. Podiel Hyundai na americkom trhu predstavoval ku koncu roka 3 %. V tomto roku sa predaj vozidiel firmy v USA zvýšil zatiaľ o 5 %, čo je tretí najrýchlejší rast, po japonských automobilkách Toyota Motor a Honda Motor.
Na americkom trhu pokračuje nárast podielu zahraničných výrobcov na úkor domácich automobiliek, hlavným dôvodom je nižšia spotreba pohonných hmôt. V júni celkový trhový podiel troch hlavných amerických výrobcov na trhu v USA poklesol na 56 % z úrovne 62 % zaznamenanej vlani. Naopak podiel Toyoty, ktorá je najúspešnejšou japonskou značkou na americkom trhu, vzrástol medziročne z 12 % na 15 %.
Automobilka Hyundai a jej dcérska spoločnosť Kia Motors sa v súčasnosti spamätávajú zo škandálu okolo vytvorenia tajného fondu na podplácanie lobistov a verejných činiteľov. Škandál spôsobil, že Kia odložila na neurčito začiatok výstavby svojej novej továrne v USA. Hyundai navyše odložil začiatok výstavby závodu v českých Nošoviciach. Na druhej strane by aféra nemala ohroziť projekt slovenského závodu Kia Motor pri Žiline, ktorý začiatkom mája začal skúšobnú prevádzku. Investícia automobilky Kia do slovenského závodu, v ktorom v súčasnosti pracuje približne dvetisíc zamestnancov, predstavuje celkovo jednu miliardu eur.
(1 EUR = 37,418 SKK)
SITA, Reuters,AP