|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. januára 2014
Hyundai a Kia očakávajú spomalenie rastu predaja
Juhokórejské automobilky Hyundai Motor a jej dcéra Kia Motors, ktoré sú najväčšími výrobcami áut v krajine, očakávajú spomalenie rastu predaja v nasledujúcich ôsmich rokoch. ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Soul 2. januára (TASR) - Juhokórejské automobilky Hyundai Motor a jej dcéra Kia Motors, ktoré sú najväčšími výrobcami áut v krajine, očakávajú spomalenie rastu predaja v nasledujúcich ôsmich rokoch. Dôvodom je posilnenie kórejskej meny won, ktoré škodí exportu z krajiny a zároveň oslabenie japonského jenu, ktoré pomáha konkurenčným japonským automobilkám. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.Šéf oboch kórejských firiem Čchung Mong Koo odhaduje, že spoločný odbyt Hyundai a Kia sa tento rok zvýši o 4,1 % na 7,86 milióna vozidiel. To bude najmenší nárast predaja od roku 2006 a slabší výsledok ako 8 miliónov predaných áut, ktoré firmám predpovedali analytici.
Čchung zároveň uviedol, že automobilky sa sústredia na investície do zlepšenia bezpečnosti svojich vozidiel a do nových technológií, aby obstáli v čoraz tvrdšej konkurencii v čase, keď globálna ekonomika rastie len mierne.
Hyundai koncom decembra oznámil, že šéf jej severoamerickej divízie John Krafcik končí vo funkcii. Krafcik mal totiž kontrakt len do konca minulého roka a vedenie firmy mu ho neobnovilo. Od 1. januára ho tak na čele severoamerickej divízie vystriedal David Zuchowski, viceprezident zodpovedný za odbyt v USA.
Predaj modelov oboch juhokórejských automobiliek na americkom trhu v uplynulých šiestich mesiacoch klesol v reakcii na posilnenie kórejského wonu oproti doláru o 7,9 % a firmy stratili časť podielu na americkom trhu.
Presnejšie, odbyt vozidiel z produkcie Hyundai v USA za prvých 11 mesiacov 2013 vzrástol o 2,2 %, zatiaľ čo predaj modelov Kia sa v období január-november 2013 znížil na 501.548 kusov z 518.421 áut v rovnakom období predchádzajúceho roka 2012.
V Číne však obe firmy slávia úspech. Odbyt modelov Hyundai na najväčšom automobilovom trhu na svete za prvých 11 mesiacov minulého roka vzrástol o 24 % na 931.330 áut. To znamená, že je na najlepšej ceste splniť svoj cieľ, ktorým je 970.000 predaných áut v Číne v roku 2013. A Kia dokonca už v novembri splnila celoročný cieľ, keďže za 11 mesiacov predala v Číne 526.525 vozidiel, pričom jej plán bol 500.000 predaných áut.
Za celý minulý rok si modely oboch kórejských automobiliek kúpilo 7,56 milióna zákazníkov na celom svete, čo predstavuje medziročný nárast o 6,2 %. Podarilo sa im tak prekonať cieľovú hranicu, ktorou bol predaj 7,41 milióna áut v roku 2013.
V tomto roku plánuje Hyundai predať 4,9 milióna vozidiel a Kia 2,96 milióna áut.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR