|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. októbra 2012
Hydinárov trápia vysoké prirážky v obchodoch
Obchodné reťazce majú podľa Únie hydinárov Slovenska (ÚHS) neprimerané obchodné prirážky, čím udržiavajú ceny hydinových výrobkov na vysokej úrovni. Ako na štvrtkovej tlačovej ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. októbra (WEBNOVINY) - Obchodné reťazce majú podľa Únie hydinárov Slovenska (ÚHS) neprimerané obchodné prirážky, čím udržiavajú ceny hydinových výrobkov na vysokej úrovni.
Ako na štvrtkovej tlačovej konferencii informoval prezident ÚHS Daniel Molnár, od roku 2006 až po súčasnosť sa prirážky reťazcov zvýšili o vyše 15 percentuálnych bodov zo 4,3 % na takmer 20 %.
Chovatelia hydiny však podľa Molnára predávajú svoju produkciu s takmer nulovou pri najlepšom jednopercentnou prirážkou.
Čím ďalej, tým viac sa tak podľa Molnára roztvárajú nožnice medzi výrobcami, spracovateľmi a obchodníkmi, keďže chovatelia a spracovatelia dosahujú straty, zatiaľ čo reťazce dosahujú zisky. Hydinári nie sú spokojní ani s podielom slovenských výrobkov na pultoch obchodov.
Upozorňujú, že výrobkov od domácich producentov v obchodoch stále ubúda. Podľa vlastného prieskumu, ktorý uskutočnila Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK), reťazce ponúkajú 47% až 67 % tovarov od slovenských výrobcov.
Zahraničné obchodné reťazce majú podľa Petra Benčúrika, člena predstavenstva SPPK, vyššiu tendenciu uprednostňovať aj zahraničné tovary. Benčúrik podotkol, že v tejto oblasti veľa záleží aj na preferenciách zákazníkov, ktorí svojim nákupným správaním dokážu reťazce ovplyvniť. V prvom rade sa však musí podľa neho prejaviť vôľa obchodníkov podporiť domácich výrobcov.
Ako na štvrtkovej tlačovej konferencii informoval prezident ÚHS Daniel Molnár, od roku 2006 až po súčasnosť sa prirážky reťazcov zvýšili o vyše 15 percentuálnych bodov zo 4,3 % na takmer 20 %.
Chovatelia hydiny však podľa Molnára predávajú svoju produkciu s takmer nulovou pri najlepšom jednopercentnou prirážkou.
Čím ďalej, tým viac sa tak podľa Molnára roztvárajú nožnice medzi výrobcami, spracovateľmi a obchodníkmi, keďže chovatelia a spracovatelia dosahujú straty, zatiaľ čo reťazce dosahujú zisky. Hydinári nie sú spokojní ani s podielom slovenských výrobkov na pultoch obchodov.
Upozorňujú, že výrobkov od domácich producentov v obchodoch stále ubúda. Podľa vlastného prieskumu, ktorý uskutočnila Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK), reťazce ponúkajú 47% až 67 % tovarov od slovenských výrobcov.
Zahraničné obchodné reťazce majú podľa Petra Benčúrika, člena predstavenstva SPPK, vyššiu tendenciu uprednostňovať aj zahraničné tovary. Benčúrik podotkol, že v tejto oblasti veľa záleží aj na preferenciách zákazníkov, ktorí svojim nákupným správaním dokážu reťazce ovplyvniť. V prvom rade sa však musí podľa neho prejaviť vôľa obchodníkov podporiť domácich výrobcov.