|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Berlín 22. apríla (TASR) - Predaj piva v Nemecku sa minulý rok zvýšil a ešte výraznejší rast v porovnaní s objemom piva dosiahli tržby. Prispel k tomu fakt, že väčšina výrobcov zvýšila ceny svojich produktov. Ukázala to v pondelok zverejnená štúdia spoločnosti pre prieskum trhu Nielsen, na ktorú sa odvolala agentúra DPA.Podľa štúdie sa v Nemecku predalo v roku 2018 celkovo 6,1 miliardy litrov piva a pivných miešaných nápojov. Oproti predchádzajúcemu roku to znamená rast o 2,9 %. Prispelo k tomu najmä suché a horúce leto.
Tržby vzrástli až o 7 % na približne 8 miliárd eur. Dôvodom je, že takmer všetky známe značky išli s cenou nahor. Nemci tak za pivo a miešané nápoje minuli vlani v obchodoch zhruba 100 eur na obyvateľa. Stále väčšiu popularitu si pritom podľa firmy Nielsen získavajú nealkoholické pivá a miešané pivné nápoje.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR