|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. mája 2013
Honda v blízkej dobe plánuje návrat do kolotoča formuly 1
Automobilka Honda by mala v krátkom čase oznámiť návrat do formuly 1 v roku 2015 ako dodávateľ motorov pre britský tím McLaren. Informuje o tom zdroj blízky japonskej spoločnosti. Prezident ...
Zdieľať
TOKIO 15. mája (WEBNOVINY) - Automobilka Honda by mala v krátkom čase oznámiť návrat do formuly 1 v roku 2015 ako dodávateľ motorov pre britský tím McLaren. Informuje o tom zdroj blízky japonskej spoločnosti.
Prezident spomenutej spoločnsoti Takanobu Ito by sa mal vyjadriť k téme niekedy počas tohto týždňa.
"Honda oficiálne nepoprela tieto správy. Prosím, pripravte sa na oznámenie," uvádza spomenutý zdroj, ktorý požiadal o anonymitu.
Značka opustila exkluzívnu spoločnosť F1 po sezóne 2008, čím prerušila svoje účinkovania siahajúce až k 60. rokom minulého storočia. Vysvetlila to úspornými opatreniami počas stagnácie odvetvia súvisiacimi s ekonomickou krízou. Tím vtedy kúpil jeho šéf Ross Brawn a v ročníku 2009 s ním získal titul zásluhou Jensona Buttona a dominoval aj v Pohári konštruktérov. Následne doň vstúpila ako väčšinový vlastník nemecká automobilka Mercedes-Benz.
Potenciálnemu návratu Hondy do kolotoča F1 pomohla aj zmena pravidiel, ktorými najprestížnejší motoristický seriál prešiel v snahe ušetriť financie. Technológia sa vďaka nim bude dať jednoduchšie uplatniť v sériovej výrobe. Ak sa návrat Hondy stane skutočnosťou, mohla by sa obnoviť spolupráca s McLarenom, ktorá vyústila v majstrovské ťaženie Ayrtona Sennu a Alaina Prosta v rokoch 1988 až 1991.
Honda debutovala v seriáli v roku 1963, prvé účinkovanie trvalo päť rokov. V 80. - 90. rokoch 20. storočia sa predstavila ako dodávateľ motorov v alianciách s Lotusom, McLarenom, Tyrrellom a Williamsom. Táto éra priniesla pre Hondu najväčšie úspechy, šesťkrát získala Pohár konštruktérov a traja jazdci v jej službách sa stali majstrami sveta (trikrát Ayrton Senna, raz Nelson Piquet a Alain Prost). V období rokov 1993 - 1998 utlmila svoje aktivity v F1 a vrátila sa až ako partner BAR Racing v roku 2000. Po prevzatí úplnej kontroly nad BAR v roku 2005 postavila vlastný továrenský tím, ktorý však nedokázal nadviazať na predchádzajúce úspechy.
Prezident spomenutej spoločnsoti Takanobu Ito by sa mal vyjadriť k téme niekedy počas tohto týždňa.
"Honda oficiálne nepoprela tieto správy. Prosím, pripravte sa na oznámenie," uvádza spomenutý zdroj, ktorý požiadal o anonymitu.
Značka opustila exkluzívnu spoločnosť F1 po sezóne 2008, čím prerušila svoje účinkovania siahajúce až k 60. rokom minulého storočia. Vysvetlila to úspornými opatreniami počas stagnácie odvetvia súvisiacimi s ekonomickou krízou. Tím vtedy kúpil jeho šéf Ross Brawn a v ročníku 2009 s ním získal titul zásluhou Jensona Buttona a dominoval aj v Pohári konštruktérov. Následne doň vstúpila ako väčšinový vlastník nemecká automobilka Mercedes-Benz.
Potenciálnemu návratu Hondy do kolotoča F1 pomohla aj zmena pravidiel, ktorými najprestížnejší motoristický seriál prešiel v snahe ušetriť financie. Technológia sa vďaka nim bude dať jednoduchšie uplatniť v sériovej výrobe. Ak sa návrat Hondy stane skutočnosťou, mohla by sa obnoviť spolupráca s McLarenom, ktorá vyústila v majstrovské ťaženie Ayrtona Sennu a Alaina Prosta v rokoch 1988 až 1991.
Honda debutovala v seriáli v roku 1963, prvé účinkovanie trvalo päť rokov. V 80. - 90. rokoch 20. storočia sa predstavila ako dodávateľ motorov v alianciách s Lotusom, McLarenom, Tyrrellom a Williamsom. Táto éra priniesla pre Hondu najväčšie úspechy, šesťkrát získala Pohár konštruktérov a traja jazdci v jej službách sa stali majstrami sveta (trikrát Ayrton Senna, raz Nelson Piquet a Alain Prost). V období rokov 1993 - 1998 utlmila svoje aktivity v F1 a vrátila sa až ako partner BAR Racing v roku 2000. Po prevzatí úplnej kontroly nad BAR v roku 2005 postavila vlastný továrenský tím, ktorý však nedokázal nadviazať na predchádzajúce úspechy.