|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. mája 2013
Honda sa vracia do F1, bude dodávať motory pre McLaren
Automobilka Honda sa v roku 2015 vráti do kolotoča formuly 1 ako dodávateľ motorov pre britský tím McLaren. Cieľ spolupráce je jasný - nadviazať na úspešné partnerstvo z minulosti a stať sa ...
Zdieľať
TOKIO 16. mája (WEBNOVINY) - Automobilka Honda sa v roku 2015 vráti do kolotoča formuly 1 ako dodávateľ motorov pre britský tím McLaren.
Cieľ spolupráce je jasný - nadviazať na úspešné partnerstvo z minulosti a stať sa lídrom v efjednotke.
"Honda je spoločnosť, ktorá vždy rástla účasťou a víťazstvami na súťažnej scéne," vyhlásil jej prezident Takanobu Ito.
Japonská značka opustila exkluzívnu spoločnosť F1 po sezóne 2008, čím prerušila svoje účinkovania siahajúce až k 60. rokom minulého storočia. Vysvetlila to úspornými opatreniami počas stagnácie odvetvia súvisiacimi s ekonomickou krízou. Tím vtedy kúpil jeho šéf Ross Brawn a v ročníku 2009 s ním získal titul zásluhou Jensona Buttona a dominoval aj v Pohári konštruktérov. Následne doň vstúpila ako väčšinový vlastník nemecká automobilka Mercedes-Benz.
"McLaren a Honda sú na začiatku nového spoločného dobrodružstva. V mene všetkých v McLarene môžem povedať, že sme nadšení z návratu Hondy. Myslím si, že hovorím aj za všetkých, čo milujú efjednotku," povedal šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
Hondu prilákala späť do F1 aj zmena pravidiel, ktorými najprestížnejší motoristický seriál prešiel v snahe ušetriť financie. Technológia sa vďaka nim bude dať jednoduchšie uplatniť v sériovej výrobe.
Honda debutovala v seriáli v roku 1963, prvé účinkovanie trvalo päť rokov. V 80. - 90. rokoch 20. storočia sa predstavila ako dodávateľ motorov v alianciách s Lotusom, McLarenom, Tyrrellom a Williamsom. Táto éra priniesla pre Hondu najväčšie úspechy, šesťkrát získala Pohár konštruktérov a traja jazdci v jej službách sa stali majstrami sveta (trikrát Ayrton Senna, raz Nelson Piquet a Alain Prost). V období rokov 1993 - 1998 utlmila svoje aktivity v F1 a vrátila sa až ako partner BAR Racing v roku 2000. Po prevzatí úplnej kontroly nad BAR v roku 2005 postavila vlastný továrenský tím, ktorý však nedokázal nadviazať na predchádzajúce úspechy.
Cieľ spolupráce je jasný - nadviazať na úspešné partnerstvo z minulosti a stať sa lídrom v efjednotke.
"Honda je spoločnosť, ktorá vždy rástla účasťou a víťazstvami na súťažnej scéne," vyhlásil jej prezident Takanobu Ito.
Japonská značka opustila exkluzívnu spoločnosť F1 po sezóne 2008, čím prerušila svoje účinkovania siahajúce až k 60. rokom minulého storočia. Vysvetlila to úspornými opatreniami počas stagnácie odvetvia súvisiacimi s ekonomickou krízou. Tím vtedy kúpil jeho šéf Ross Brawn a v ročníku 2009 s ním získal titul zásluhou Jensona Buttona a dominoval aj v Pohári konštruktérov. Následne doň vstúpila ako väčšinový vlastník nemecká automobilka Mercedes-Benz.
"McLaren a Honda sú na začiatku nového spoločného dobrodružstva. V mene všetkých v McLarene môžem povedať, že sme nadšení z návratu Hondy. Myslím si, že hovorím aj za všetkých, čo milujú efjednotku," povedal šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
Hondu prilákala späť do F1 aj zmena pravidiel, ktorými najprestížnejší motoristický seriál prešiel v snahe ušetriť financie. Technológia sa vďaka nim bude dať jednoduchšie uplatniť v sériovej výrobe.
Honda debutovala v seriáli v roku 1963, prvé účinkovanie trvalo päť rokov. V 80. - 90. rokoch 20. storočia sa predstavila ako dodávateľ motorov v alianciách s Lotusom, McLarenom, Tyrrellom a Williamsom. Táto éra priniesla pre Hondu najväčšie úspechy, šesťkrát získala Pohár konštruktérov a traja jazdci v jej službách sa stali majstrami sveta (trikrát Ayrton Senna, raz Nelson Piquet a Alain Prost). V období rokov 1993 - 1998 utlmila svoje aktivity v F1 a vrátila sa až ako partner BAR Racing v roku 2000. Po prevzatí úplnej kontroly nad BAR v roku 2005 postavila vlastný továrenský tím, ktorý však nedokázal nadviazať na predchádzajúce úspechy.