|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. septembra 2013
Honda chce chrániť chodcov, zrážkam zabránia mobily
Bezpečnosť na cestách sa opäť zvýši. Aspoň taký má plán automobilka Honda, ktorá chce zachraňovať najmä životy chodcov prostredníctvom mobilných telefónov. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 16. septembra (WEBNOVINY) - Bezpečnosť na cestách sa opäť zvýši.
Aspoň taký má plán automobilka Honda, ktorá chce zachraňovať najmä životy chodcov prostredníctvom mobilných telefónov.
„Žiaľbohu, a niekedy je to aj chvalabohu, že žiaľbohu,“ systémy na prevenciu zrážok s čímkoľvek vznikajú ako na bežiacom páse. Väčšina automobiliek navzájom nespolupracuje a teda každá svoj systém ťahá vlastným smerom. Škoda.
Vodič chodca vidieť nemusí. No jeho GPS poloha neklame a systém ho zaznamená.
Nápad Hondy však v žiadnom prípade nie je zlý. Na sledovanie pohybu nie sú potrebné nákladné stereokamery, senzory a radary. Každý smartfón má GPS a teda dokáže aj pomerne presne zaznamenať svoju polohu.
Honda na tomto základe aktuálne vyvíja nový systém. V2P (Vehicle to Pedestrian) bude predchádzať zrážkam vozidiel s chodcami a V2M (Vehicle to Motorcycle) sa postará o motocyklistov.
Má to však jedno ale. Smartfón musí byť vybavený technológiou Dedicated Short Range Communications (DSRC). Ide o podobný systém komunikácie ako Car-to-Car alebo Car-to-X.
Bezpečnosti by prospel jeden systém, na ktorom by výrobcovia pracovali spoločne. V opačnom prípade ide len o čiastkové riešenia, ktoré neochránia všetkých. Na druhej strane, nápad Hondy má potenciál na úspech.
Systém dokáže vyhodnotiť polohu a rýchlosť predmetu. Navyše dokáže vypočítať aj predpokladanú dráhu chodca alebo motocyklistu. Vodič však musí mať svoj smartfón vybavený spomínanou technológiou pripojený priamo k autu. Jedine v tom prípade ho pri hroziacej kolízii systém zvukovo aj vizuálne upozorní. Varovanie samozrejme prostredníctvom mobilného telefónu dostane aj chodec.
Systém nie je strážny anjel a teda nebude zázračný liek pre nepozorných chodcov, motocyklistov a vodičov. Jeho využitie však môže byť prínosné najmä v noci, prípadne za zníženej viditeľnosti. V súčasnosti však ide ešte len o experimentálny projekt. Honda ho zatiaľ testuje v 8 vozidlách. Predpokladom jeho úspechu je jeho masové rozšírenie. S tým však určite nebude súhlasiť napríklad Mercedes, ktorý vyvíja vlastný systém založený na úplne odlišnom princípe (wi-fi).
Autor: topspeed.sk
Aspoň taký má plán automobilka Honda, ktorá chce zachraňovať najmä životy chodcov prostredníctvom mobilných telefónov.
„Žiaľbohu, a niekedy je to aj chvalabohu, že žiaľbohu,“ systémy na prevenciu zrážok s čímkoľvek vznikajú ako na bežiacom páse. Väčšina automobiliek navzájom nespolupracuje a teda každá svoj systém ťahá vlastným smerom. Škoda.
Vodič chodca vidieť nemusí. No jeho GPS poloha neklame a systém ho zaznamená.
Nápad Hondy však v žiadnom prípade nie je zlý. Na sledovanie pohybu nie sú potrebné nákladné stereokamery, senzory a radary. Každý smartfón má GPS a teda dokáže aj pomerne presne zaznamenať svoju polohu.
Honda na tomto základe aktuálne vyvíja nový systém. V2P (Vehicle to Pedestrian) bude predchádzať zrážkam vozidiel s chodcami a V2M (Vehicle to Motorcycle) sa postará o motocyklistov.
Má to však jedno ale. Smartfón musí byť vybavený technológiou Dedicated Short Range Communications (DSRC). Ide o podobný systém komunikácie ako Car-to-Car alebo Car-to-X.
Bezpečnosti by prospel jeden systém, na ktorom by výrobcovia pracovali spoločne. V opačnom prípade ide len o čiastkové riešenia, ktoré neochránia všetkých. Na druhej strane, nápad Hondy má potenciál na úspech.
Systém dokáže vyhodnotiť polohu a rýchlosť predmetu. Navyše dokáže vypočítať aj predpokladanú dráhu chodca alebo motocyklistu. Vodič však musí mať svoj smartfón vybavený spomínanou technológiou pripojený priamo k autu. Jedine v tom prípade ho pri hroziacej kolízii systém zvukovo aj vizuálne upozorní. Varovanie samozrejme prostredníctvom mobilného telefónu dostane aj chodec.
Systém nie je strážny anjel a teda nebude zázračný liek pre nepozorných chodcov, motocyklistov a vodičov. Jeho využitie však môže byť prínosné najmä v noci, prípadne za zníženej viditeľnosti. V súčasnosti však ide ešte len o experimentálny projekt. Honda ho zatiaľ testuje v 8 vozidlách. Predpokladom jeho úspechu je jeho masové rozšírenie. S tým však určite nebude súhlasiť napríklad Mercedes, ktorý vyvíja vlastný systém založený na úplne odlišnom princípe (wi-fi).
Autor: topspeed.sk