|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Hollywoodska fikcia sa stala realitou aj vďaka Bosch
Keď v 80-tych rokoch minulého storočia priniesol režisér Glen A. Larson na obrazovky populárny televízny seriál o samostatne sa pohybujúcom a hovoriacom aute KITT (Knight Industries Two Thousand), zrejme ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. januára (WBN/PR) - Keď v 80-tych rokoch minulého storočia priniesol režisér Glen A. Larson na obrazovky populárny televízny seriál o samostatne sa pohybujúcom a hovoriacom aute KITT (Knight Industries Two Thousand), zrejme netušil, že sa jeho vízie o necelých 30 rokov stanú realitou. V súčasnosti sa automatizovaná jazda dostáva čoraz viac do popredia aj vďaka technológiám Bosch, ktoré nám pomáhajú pri stresujúcich alebo zdĺhavých situáciách, akými sú parkovanie či posúvanie vozidiel v dopravnej zápche.
V Las Vegas sa každoročne začiatkom januára koná najväčší veľtrh spotrebnej elektroniky Consumer Electronics Show, ktorý prináša najnovšie technologické riešenia. Medzi svetovými vystavovateľmi sa predstavila aj spoločnosť Bosch, ktorá patrí medzi popredných dodávateľov automobilovej techniky pre automatizovanú jazdu.
Podľa štatistík umrie ročne pri dopravných nehodách viac ako 1,3 milióna ľudí, pričom v 90 percentách prípadov je na vine ľudská chyba. To je jeden z hlavných dôvodov, prečo sa Bosch rozhodol upriamiť svoju pozornosť na výskum automatizovanej jazdy. Vo svojich výskumných centrách v kalifornskom Palo Alto a nemeckom Abstatte zamestnáva viac ako päťtisíc inžinierov, ktorí pracujú na zdokonalení tejto technológie.
Od prediktívneho núdzového brzdenia až po dopravnú zápchu
Najnovšie nemecké štúdie ukázali, že viac ako 72 percent nárazov do zadnej časti vozidla by sa nikdy nestalo, keby boli všetky vozidlá vybavené prediktívnym systémom núdzového brzdenia od Bosch. Rovnako môžeme hovoriť aj o zefektívnení dopravnej situácie a znížení dopravných zápch využitím asistenčných systémov. Spomenuté riešenia umožňujú vodičom prísť do cieľa bezpečne a s minimom stresu. Pri rýchlostiach do 60 kilometrov za hodinu dokážu udržať vozidlo v jazdnom pruhu, zrýchliť či v hustej premávke automaticky zabrzdiť.
Podľa Dr. Hoheisela, člena predstavenstva Bosch by v roku 2016 zvýšený záujem o asistenčné systémy mohol dosiahnuť tržby z predaja v hodnote jednej miliardy eur. Asistenčné systémy sú základné stavebné prvky automatizovanej jazdy, ktorá sa postupne stáva skutočnosťou. Inžinieri z Bosch už dnes vyvíjajú technológie, ktoré by boli natoľko automatizované, že by dokázali zvládnuť bežné situácie na ceste bez zásahu vodiča. Jednou z nich je aj plne automatizovaný autopilot pomocou, ktorého by sa vozidlá samočinne pohybovali po diaľnici od vjazdu k výjazdu.
Senzory Bosch sú oči a uši vozidla
Automatizovaná jazda si vyžaduje, aby všetky časti vozidla fungovali stopercentne. Preto sú neustále pod drobnohľadom senzorov, ktoré kontrolujú ich správny chod. "Senzory sú očami a ušami, ktorými vozidlo sleduje okolité prostredie," hovorí Hoheisel. Údaje zozbierané z radarových, ultrazvukových a videosenzorových snímačov sa spracujú výkonnými počítačmi a programami, ktoré zaistia, že sa automatizované vozidlá budú pohybovať v premávke bezpečne a úsporne.
Ako vozidlá postupne preberajú viac práce, je nutné, aby dôležité bezpečnostné systémy, ako sú brzdy a riadenie, mali zvýšenú ochranu pred stratou kontroly. Keby jeden zo systémov zlyhal, musí jeho záloha zaistiť maximálnu náhradu. Jeden z hlavných bezpečnostných systémov pre brzdy je iBooster (elektromechanický posilňovač brzdovej sústavy). Spolu s ESP a elektronickým programom stability, bol navrhnutý tak, aby vozidlo zabrzdil bez nutného zásahu vodiča.
iBooster: základ automatizovanej jazdy
iBooster od Bosch spĺňa základnú požiadavku pre automatizovanú jazdu. Tento posilňovač bŕzd dokáže nezávisle vytvoriť brzdný tlak až trikrát rýchlejšie ako systém ESP. Vďaka tomu vozidlo zastaví rýchlejšie. Systém prediktívneho núdzového brzdenia dokáže zastaviť či pribrzdiť vozidlo vďaka adaptívnemu tempomatu ACC. Systém iBooster patrí medzi najtichšie posilňovače bŕzd na svete.
Ibooster sa využíva ako kľúčová technológia pre elektromobily a hybridné vozidlá. Na svoj chod nevyžaduje vákuum, ktoré sa inak musí vytvoriť komplikovaným procesom pomocou spaľovacieho motora alebo vákuovým čerpadlom. Vďaka spojeniu s ESP hev (ESP systém vytvorený špeciálne pre elektromobily a hybridné vozidlá) dokáže posilňovač brzdného systému takmer všetku brzdnú energiu premeniť na elektrinu a zvýšiť tak dojazd vozidla. V takmer každej dopravnej zápche možno u hybridného vozidla či elektromobilu využiť iBooster k maximálnej rekuperácii brzdnej energie. Ak je potrebné prudko zabrzdiť, alebo ak generátor nedokáže dodať potrebný brzdný moment, vytvorí iBooster dodatočný tlak klasickým spôsobom pomocou brzdového valca.
Technológie od Bosch na veľtrhu CES v Las Vegas
Počas medzinárodného veľtrhu CES 2015 v Las Vegas predstavila Bosch nielen svoje rozsiahle portfólio produktov v oblasti asistenčných funkcií a brzdových systémov, ale potešila aj návštevníkov a nadšencov unikátnych áut, keď priniesla skutočnú hollywoodsku legendu - repliku KITTa, automobilového partnera Michaela Knighta z akčného seriálu Knight Rider.
V Las Vegas sa každoročne začiatkom januára koná najväčší veľtrh spotrebnej elektroniky Consumer Electronics Show, ktorý prináša najnovšie technologické riešenia. Medzi svetovými vystavovateľmi sa predstavila aj spoločnosť Bosch, ktorá patrí medzi popredných dodávateľov automobilovej techniky pre automatizovanú jazdu.
Podľa štatistík umrie ročne pri dopravných nehodách viac ako 1,3 milióna ľudí, pričom v 90 percentách prípadov je na vine ľudská chyba. To je jeden z hlavných dôvodov, prečo sa Bosch rozhodol upriamiť svoju pozornosť na výskum automatizovanej jazdy. Vo svojich výskumných centrách v kalifornskom Palo Alto a nemeckom Abstatte zamestnáva viac ako päťtisíc inžinierov, ktorí pracujú na zdokonalení tejto technológie.
Od prediktívneho núdzového brzdenia až po dopravnú zápchu
Najnovšie nemecké štúdie ukázali, že viac ako 72 percent nárazov do zadnej časti vozidla by sa nikdy nestalo, keby boli všetky vozidlá vybavené prediktívnym systémom núdzového brzdenia od Bosch. Rovnako môžeme hovoriť aj o zefektívnení dopravnej situácie a znížení dopravných zápch využitím asistenčných systémov. Spomenuté riešenia umožňujú vodičom prísť do cieľa bezpečne a s minimom stresu. Pri rýchlostiach do 60 kilometrov za hodinu dokážu udržať vozidlo v jazdnom pruhu, zrýchliť či v hustej premávke automaticky zabrzdiť.
Podľa Dr. Hoheisela, člena predstavenstva Bosch by v roku 2016 zvýšený záujem o asistenčné systémy mohol dosiahnuť tržby z predaja v hodnote jednej miliardy eur. Asistenčné systémy sú základné stavebné prvky automatizovanej jazdy, ktorá sa postupne stáva skutočnosťou. Inžinieri z Bosch už dnes vyvíjajú technológie, ktoré by boli natoľko automatizované, že by dokázali zvládnuť bežné situácie na ceste bez zásahu vodiča. Jednou z nich je aj plne automatizovaný autopilot pomocou, ktorého by sa vozidlá samočinne pohybovali po diaľnici od vjazdu k výjazdu.
Senzory Bosch sú oči a uši vozidla
Automatizovaná jazda si vyžaduje, aby všetky časti vozidla fungovali stopercentne. Preto sú neustále pod drobnohľadom senzorov, ktoré kontrolujú ich správny chod. "Senzory sú očami a ušami, ktorými vozidlo sleduje okolité prostredie," hovorí Hoheisel. Údaje zozbierané z radarových, ultrazvukových a videosenzorových snímačov sa spracujú výkonnými počítačmi a programami, ktoré zaistia, že sa automatizované vozidlá budú pohybovať v premávke bezpečne a úsporne.
Ako vozidlá postupne preberajú viac práce, je nutné, aby dôležité bezpečnostné systémy, ako sú brzdy a riadenie, mali zvýšenú ochranu pred stratou kontroly. Keby jeden zo systémov zlyhal, musí jeho záloha zaistiť maximálnu náhradu. Jeden z hlavných bezpečnostných systémov pre brzdy je iBooster (elektromechanický posilňovač brzdovej sústavy). Spolu s ESP a elektronickým programom stability, bol navrhnutý tak, aby vozidlo zabrzdil bez nutného zásahu vodiča.
iBooster: základ automatizovanej jazdy
iBooster od Bosch spĺňa základnú požiadavku pre automatizovanú jazdu. Tento posilňovač bŕzd dokáže nezávisle vytvoriť brzdný tlak až trikrát rýchlejšie ako systém ESP. Vďaka tomu vozidlo zastaví rýchlejšie. Systém prediktívneho núdzového brzdenia dokáže zastaviť či pribrzdiť vozidlo vďaka adaptívnemu tempomatu ACC. Systém iBooster patrí medzi najtichšie posilňovače bŕzd na svete.
Ibooster sa využíva ako kľúčová technológia pre elektromobily a hybridné vozidlá. Na svoj chod nevyžaduje vákuum, ktoré sa inak musí vytvoriť komplikovaným procesom pomocou spaľovacieho motora alebo vákuovým čerpadlom. Vďaka spojeniu s ESP hev (ESP systém vytvorený špeciálne pre elektromobily a hybridné vozidlá) dokáže posilňovač brzdného systému takmer všetku brzdnú energiu premeniť na elektrinu a zvýšiť tak dojazd vozidla. V takmer každej dopravnej zápche možno u hybridného vozidla či elektromobilu využiť iBooster k maximálnej rekuperácii brzdnej energie. Ak je potrebné prudko zabrzdiť, alebo ak generátor nedokáže dodať potrebný brzdný moment, vytvorí iBooster dodatočný tlak klasickým spôsobom pomocou brzdového valca.
Technológie od Bosch na veľtrhu CES v Las Vegas
Počas medzinárodného veľtrhu CES 2015 v Las Vegas predstavila Bosch nielen svoje rozsiahle portfólio produktov v oblasti asistenčných funkcií a brzdových systémov, ale potešila aj návštevníkov a nadšencov unikátnych áut, keď priniesla skutočnú hollywoodsku legendu - repliku KITTa, automobilového partnera Michaela Knighta z akčného seriálu Knight Rider.