|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. marca 2010
Holcim Slovensko očakáva v roku 2010 stabilitu
Podľa lídra na trhu stavebných materiálov a súvisiacich služieb, Holcim Slovensko, súčasná historicky nízka úroveň cien stavebných materiálov a prác, voľné kapacity, skúsenosti s ...
Zdieľať
Foto: VYV
BRATISLAVA 18. marca (WBN/PR) - Podľa lídra na trhu stavebných materiálov a súvisiacich služieb, Holcim Slovensko, súčasná historicky nízka úroveň cien stavebných materiálov a prác, voľné kapacity, skúsenosti s náročnými projektmi z predchádzajúcich rokov a silnejšia orientácia na potreby zákazníkov, vytvárajú priaznivé podmienky na investovanie, a tým aj oživenie stavebnej aktivity. Holcim celkovo očakáva, že rok 2010 bude v porovnaní s rokom 2009 stabilný. Vďaka včasným opatreniam na strane nákladov si v roku 2009 Holcim Slovensko zachoval finančnú stabilitu, a to aj napriek poklesu tržieb. Holcim je preto dobre pripravený byť v roku 2010 stabilným a spoľahlivým partnerom pre zákazníkov, zamestnancov a ďalšie zainteresované skupiny.
V roku 2009 dosiahol Holcim Slovensko tržby z predaja vlastných výrobkov a služieb na úrovni takmer 100 miliónov eur. Ziskovosť v medziročnom porovnaní klesla iba mierne. Predaj cementu klesol v roku 2009 o 36%. Pokles v segmente kameniva bol na úrovni 18% (zrovnateľná báza 2008/2009: 38%) Nižší podiel spoločnosti na veľkých stavbách sa prejavil v 28% poklese predaja transportovaného betónu. Pod celkový pokles sa podpísal okrem ekonomickej krízy aj zvýšený dovoz stavebných materiálov z okolitých krajín spôsobený výraznými menovými rozdielmi najmä v prvej polovici roka 2009.
„Zásadnú optimalizáciu štruktúry našich fixných nákladov sme začali už v roku 2008. Pri znižovaní fixných nákladov sme sa sústredili najmä na znižovanie výdavkov na tretie strany. Vďaka predchádzajúcej optimalizácií a veľmi prísnej disciplíne na strane nákladov v roku 2009 sa nám podarilo ochrániť našu ziskovosť, a to aj napriek 30% poklesu tržieb,“ povedal Alan Šišinački, Country Manager Holcim Slovensko a dodal: „Ťažká situácia na trhu priblížila výrobcov materiálov a stavebné firmy k zákazníkom a ich potrebám. Sústredili sme sa na podporu našich zákazníkov aj pokiaľ ide o znižovanie ich nákladov a zvyšovanie ich konkurencieschopnosti. Príkladom môže byť aplikačné poradenstvo, vďaka ktorému sú naši zákazníci schopní znižovať svoje náklady alebo vývoj produktov (napr. vápencových cementov alebo betónu Steelpact) na základe požiadaviek konkrétnych zákazníkov. V každom prípade sme si ešte intenzívnejšie uvedomili, že náš rast závisí od rastu a konkurencieschopnosti našich zákazníkov.“ Zvýšenú orientáciu na zákazníkov a ich potreby podčiarkuje v prípade Holcim Slovensko aj fakt, že sa novým Country Managerom stal bývalý riaditeľ pre marketing a predaj Holcim Slovensko.
Pokiaľ ide o rok 2010 Holcim Slovensko predpokladá stabilizáciu trhu výroby a predaja stavebných materiálov. „Naša spoločnosť sa k stabilite trhu rozhodla prispieť aj udržaním stabilnej úrovne cien cementu pre rok 2010 v porovnaní s rokom 2009 a rozšírením služieb – najmä aplikačného poradenstva,“ uviedol A. Šišinački.
Kľúčové pre rok 2010 bude podľa slov riaditeľa segmentu transportbetón Holcim Slovensko Patrika Polakoviča pokračovanie v existujúcich infraštruktúrnych projektoch (napr. výstavba ciest R1a D1) a začatie nových úsekov spomínaných projektov. „Veríme, že Slovensko bude aj v tomto roku profitovať napríklad z výstavby dopravnej a ďalšej infraštruktúry alebo zo zlepšenia energetickej efektívnosti budov,“ povedal P. Polakovič. Ako ďalej uviedol možno očakávať opätovné rozbehnutie rezidenčnej výstavby: „Z rozhovorov s našimi zákazníkmi a partnermi vieme, že vo fáze prípravy sa nachádzajú viaceré veľké stavebné projekty, a to nie len v Bratislave. Úroveň cien slovenských stavebných materiálov a prác je v súčasnosti na historicky nízkej úrovni. Stavebné firmy dokončili v roku 2009 väčšinu veľkých projektov, a tým si uvoľnili kapacity. Pri výstavbe náročných projektov za posledných päť rokov získalo slovenské stavebníctvo mimoriadne skúsenosti a know-how. Všetky tieto faktory vytvárajú priaznivé podmienky pre investovanie do novej výstavby už v tomto roku,“ uzavrel P. Polakovič.
Predaj cementu, kameniva a betónu
Holcim prevádzkuje cementáreň v Rohožníku. V roku 2009 predal Holcim Slovensko 993 tisíc ton šedého a bieleho cementu (2008: 1,5 mil. ton).
V roku 2009 Holcim Slovensko dosiahol predaj kameniva zo svojich piatich závodov v Bratislave – Podunajských Biskupiciach, v Rohožníku, vo Veľkých Úľanoch, Novom Meste nad Váhom a Remate pri Prievidzi celkový objem 1,095 mil. ton (2008: 1,3 mil. ton).
Holcim kontroluje tiež sieť 29 betonární na západnom a strednom Slovensku. V roku 2009 tieto betonárne predali 360 tisíc m3 (2008: 499 tisíc m3) čerstvého betónu pre stavbu obytných domov a veľkých stavebných projektov, akými napríklad sú bytový komplex Retro v Bratislave, rýchlostná cesta R1, obchvat Hornej Štubne, či Topoľčian.
Personálna politika a BOZP
Ku koncu roka 2009 zamestnávala spoločnosť Holcim (Slovensko) a.s. 559 zamestnancov (2008: 631). Spoločnosť investovala 499 tisíc eur do vzdelávania a tréningov, čo predstavuje viac ako 890 eur na zamestnanca.
V priebehu roka 2009 došlo v prevádzkach spoločnosti Holcim Slovensko k 5 úrazom, ktoré si vyžiadali práceneschopnosť (v roku 2008: 5).
Trvalo udržateľný rozvoj a spoločenská zodpovednosť
V roku 2009 zverejnil Holcim Slovensko ako prvá spoločnosť v rámci stavebného priemyslu svoju Správu o trvalo udržateľnom rozvoji. V Správe podrobne a otvorene informoval o ekonomických, environmentálnych a spoločenských vplyvoch svojej činnosti v oblasti výroby a predaja šedého a bieleho cementu, kameniva a transportbetónu. Zodpovedný prístup spoločnosti Holcim Slovensko k trvalo udržateľnému rozvoju a spoločenskej zodpovednosti bol v roku 2009 ocenený druhým miestom v Národnej podnikateľskej cene za životné prostredie SR v kategórii manažérstvo.
V roku 2009 dosiahol Holcim Slovensko tržby z predaja vlastných výrobkov a služieb na úrovni takmer 100 miliónov eur. Ziskovosť v medziročnom porovnaní klesla iba mierne. Predaj cementu klesol v roku 2009 o 36%. Pokles v segmente kameniva bol na úrovni 18% (zrovnateľná báza 2008/2009: 38%) Nižší podiel spoločnosti na veľkých stavbách sa prejavil v 28% poklese predaja transportovaného betónu. Pod celkový pokles sa podpísal okrem ekonomickej krízy aj zvýšený dovoz stavebných materiálov z okolitých krajín spôsobený výraznými menovými rozdielmi najmä v prvej polovici roka 2009.
„Zásadnú optimalizáciu štruktúry našich fixných nákladov sme začali už v roku 2008. Pri znižovaní fixných nákladov sme sa sústredili najmä na znižovanie výdavkov na tretie strany. Vďaka predchádzajúcej optimalizácií a veľmi prísnej disciplíne na strane nákladov v roku 2009 sa nám podarilo ochrániť našu ziskovosť, a to aj napriek 30% poklesu tržieb,“ povedal Alan Šišinački, Country Manager Holcim Slovensko a dodal: „Ťažká situácia na trhu priblížila výrobcov materiálov a stavebné firmy k zákazníkom a ich potrebám. Sústredili sme sa na podporu našich zákazníkov aj pokiaľ ide o znižovanie ich nákladov a zvyšovanie ich konkurencieschopnosti. Príkladom môže byť aplikačné poradenstvo, vďaka ktorému sú naši zákazníci schopní znižovať svoje náklady alebo vývoj produktov (napr. vápencových cementov alebo betónu Steelpact) na základe požiadaviek konkrétnych zákazníkov. V každom prípade sme si ešte intenzívnejšie uvedomili, že náš rast závisí od rastu a konkurencieschopnosti našich zákazníkov.“ Zvýšenú orientáciu na zákazníkov a ich potreby podčiarkuje v prípade Holcim Slovensko aj fakt, že sa novým Country Managerom stal bývalý riaditeľ pre marketing a predaj Holcim Slovensko.
Pokiaľ ide o rok 2010 Holcim Slovensko predpokladá stabilizáciu trhu výroby a predaja stavebných materiálov. „Naša spoločnosť sa k stabilite trhu rozhodla prispieť aj udržaním stabilnej úrovne cien cementu pre rok 2010 v porovnaní s rokom 2009 a rozšírením služieb – najmä aplikačného poradenstva,“ uviedol A. Šišinački.
Kľúčové pre rok 2010 bude podľa slov riaditeľa segmentu transportbetón Holcim Slovensko Patrika Polakoviča pokračovanie v existujúcich infraštruktúrnych projektoch (napr. výstavba ciest R1a D1) a začatie nových úsekov spomínaných projektov. „Veríme, že Slovensko bude aj v tomto roku profitovať napríklad z výstavby dopravnej a ďalšej infraštruktúry alebo zo zlepšenia energetickej efektívnosti budov,“ povedal P. Polakovič. Ako ďalej uviedol možno očakávať opätovné rozbehnutie rezidenčnej výstavby: „Z rozhovorov s našimi zákazníkmi a partnermi vieme, že vo fáze prípravy sa nachádzajú viaceré veľké stavebné projekty, a to nie len v Bratislave. Úroveň cien slovenských stavebných materiálov a prác je v súčasnosti na historicky nízkej úrovni. Stavebné firmy dokončili v roku 2009 väčšinu veľkých projektov, a tým si uvoľnili kapacity. Pri výstavbe náročných projektov za posledných päť rokov získalo slovenské stavebníctvo mimoriadne skúsenosti a know-how. Všetky tieto faktory vytvárajú priaznivé podmienky pre investovanie do novej výstavby už v tomto roku,“ uzavrel P. Polakovič.
Predaj cementu, kameniva a betónu
Holcim prevádzkuje cementáreň v Rohožníku. V roku 2009 predal Holcim Slovensko 993 tisíc ton šedého a bieleho cementu (2008: 1,5 mil. ton).
V roku 2009 Holcim Slovensko dosiahol predaj kameniva zo svojich piatich závodov v Bratislave – Podunajských Biskupiciach, v Rohožníku, vo Veľkých Úľanoch, Novom Meste nad Váhom a Remate pri Prievidzi celkový objem 1,095 mil. ton (2008: 1,3 mil. ton).
Holcim kontroluje tiež sieť 29 betonární na západnom a strednom Slovensku. V roku 2009 tieto betonárne predali 360 tisíc m3 (2008: 499 tisíc m3) čerstvého betónu pre stavbu obytných domov a veľkých stavebných projektov, akými napríklad sú bytový komplex Retro v Bratislave, rýchlostná cesta R1, obchvat Hornej Štubne, či Topoľčian.
Personálna politika a BOZP
Ku koncu roka 2009 zamestnávala spoločnosť Holcim (Slovensko) a.s. 559 zamestnancov (2008: 631). Spoločnosť investovala 499 tisíc eur do vzdelávania a tréningov, čo predstavuje viac ako 890 eur na zamestnanca.
V priebehu roka 2009 došlo v prevádzkach spoločnosti Holcim Slovensko k 5 úrazom, ktoré si vyžiadali práceneschopnosť (v roku 2008: 5).
Trvalo udržateľný rozvoj a spoločenská zodpovednosť
V roku 2009 zverejnil Holcim Slovensko ako prvá spoločnosť v rámci stavebného priemyslu svoju Správu o trvalo udržateľnom rozvoji. V Správe podrobne a otvorene informoval o ekonomických, environmentálnych a spoločenských vplyvoch svojej činnosti v oblasti výroby a predaja šedého a bieleho cementu, kameniva a transportbetónu. Zodpovedný prístup spoločnosti Holcim Slovensko k trvalo udržateľnému rozvoju a spoločenskej zodpovednosti bol v roku 2009 ocenený druhým miestom v Národnej podnikateľskej cene za životné prostredie SR v kategórii manažérstvo.