|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. mája 2010
HOLANDSKO: Za pád lietadla môže porucha aj piloti
Tagy: Holandsko Turkish Airlines
Viac ako rok po nehode lietadla spoločnosti Turkish Airlines, ktoré sa v roku 2009 zrútilo v Holandsku, vyšetrovatelia našli príčiny tejto tragickej nehody. Podľa všetkého mali pád ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP
AMSTERDAM 6. mája (WEBNOVINY) - Viac ako rok po nehode lietadla spoločnosti Turkish Airlines, ktoré sa v roku 2009 zrútilo v Holandsku, vyšetrovatelia našli príčiny tejto tragickej nehody. Podľa všetkého mali pád stroja na svedomí dva faktory - technické problémy a chyby pilotov.
Ako zistila vyšetrovacia komisia Holandského bezpečnostného úradu (OVV), porucha výškomeru spôsobila, že autopilot vydal predčasný povel na prerušenie dodávky paliva do motorov. Piloti si tento fakt všimli príliš neskoro aj napriek tomu, že ich o probléme informovali prístroje. Okrem toho že reagovali neskoro, podľa OVV reagovali aj nesprávne. Šéf úradu Pieter van Vollenhoven z nehody obvinil aj spoločnosť Boeing, ktorá ignorovala častý výskyt porúch na výškomeroch svojich lietadiel. Piloti by tiež podľa neho mali častejšie trénovať zvládanie situácií, pri ktorých dochádza k zastaveniu motorov a narušeniu stability lietadla.
Lietadlo podľa vyšetrovateľov pri pristávacom manévri kleslo pod výšku 500 stôp (150 metrov), čo v praxi znamená, že pristávanie sa preruší, ak lietadlo nie je stabilizované. Autopilot však dostal z výškomera informáciu o "pristávacej" výške príliš skoro, znížil prísun paliva do motorov a lietadlo začalo prudko znižovať svoju rýchlosť. Piloti si problém nevšimli a namiesto toho, aby pristávací manéver ukončili, pokračovali v klesaní. Výsledkom bolo, že lietadlo skončilo v poli asi tri kilometre pred letiskovou dráhou a rozlomilo sa na tri časti.
Nehoda z 25. februára si vyžiadala 9 obetí vrátane oboch pilotov a ďalších 120 zranených. Celkovo 235 pasažierov letelo z Istanbulu do Amsterdamu, pričom väčšina z nich pochádzala z Turecka. Medzi obeťami bolo päť Turkov a štyria Američania.
SITA/AP/AFP
Ako zistila vyšetrovacia komisia Holandského bezpečnostného úradu (OVV), porucha výškomeru spôsobila, že autopilot vydal predčasný povel na prerušenie dodávky paliva do motorov. Piloti si tento fakt všimli príliš neskoro aj napriek tomu, že ich o probléme informovali prístroje. Okrem toho že reagovali neskoro, podľa OVV reagovali aj nesprávne. Šéf úradu Pieter van Vollenhoven z nehody obvinil aj spoločnosť Boeing, ktorá ignorovala častý výskyt porúch na výškomeroch svojich lietadiel. Piloti by tiež podľa neho mali častejšie trénovať zvládanie situácií, pri ktorých dochádza k zastaveniu motorov a narušeniu stability lietadla.
Lietadlo podľa vyšetrovateľov pri pristávacom manévri kleslo pod výšku 500 stôp (150 metrov), čo v praxi znamená, že pristávanie sa preruší, ak lietadlo nie je stabilizované. Autopilot však dostal z výškomera informáciu o "pristávacej" výške príliš skoro, znížil prísun paliva do motorov a lietadlo začalo prudko znižovať svoju rýchlosť. Piloti si problém nevšimli a namiesto toho, aby pristávací manéver ukončili, pokračovali v klesaní. Výsledkom bolo, že lietadlo skončilo v poli asi tri kilometre pred letiskovou dráhou a rozlomilo sa na tri časti.
Nehoda z 25. februára si vyžiadala 9 obetí vrátane oboch pilotov a ďalších 120 zranených. Celkovo 235 pasažierov letelo z Istanbulu do Amsterdamu, pričom väčšina z nich pochádzala z Turecka. Medzi obeťami bolo päť Turkov a štyria Američania.
SITA/AP/AFP
Tagy: Holandsko Turkish Airlines