|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. marca 2013
Hodnotenie vysokých škôl musí byť náročné, tvrdí minister
Budúcoročná akreditácia vysokých škôl musí byť podľa ministra školstva Dušana Čaploviča náročnejšia ako akreditácia v roku 2008. Najlepšie školy by mali dostávať aj viac ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. marca (WEBNOVINY) - Budúcoročná akreditácia vysokých škôl musí byť podľa ministra školstva Dušana Čaploviča náročnejšia ako akreditácia v roku 2008. Najlepšie školy by mali dostávať aj viac peňazí.
"Naša cesta musí naozaj smerovať k nadpriemeru. Najlepší to musia pocítiť aj v lepšom financovaní, inak budeme prešľapovať stále na mieste. Slabí sa budú viezť a kvalitní budú frustrovaní," povedal minister na dnešnom slávnostnom podujatí k 20. výročiu založenia Slovenskej rektorskej konferencie.
Pripomenul, že akreditácia musí byť náročnejšia, pretože svet napreduje, často nám aj ubieha. Hodnotenie musí byť zamerané na kvalitu a efektivitu.
Podľa premiéra Roberta Fica treba zastaviť nahrádzanie kvality kvantitou vo vysokoškolskom vzdelávaní. "Je zlou vizitkou, ak je verejne známe, že úroveň a kvalita vysokoškolského vzdelávania sa rôzni nielen medzi jednotlivými vysokými školami, ale aj medzi fakultami alebo pracoviskami jednej vysokej školy," vyhlásil premiér na stretnutí rektorov.
Zamestnávatelia podľa neho upozorňujú, že vysokoškolské vzdelávanie je postavené príliš akademicky a na úkor profesijného vzdelávania zameraného na získanie vedomostí a zručností priamo využiteľných v hospodárskej praxi, priemysle a službách.
Slovenská rektorská konferencia dnes zmietla zo stola nové návrhy prísnejších kritérií komplexnej akreditácie. Niektoré z nich sú podľa nich retroaktívne, či v rozpore s vysokoškolským zákonom. Rektori odporúčajú ministrovi školstva, aby tento návrh kritérií vrátil Akreditačnej komisii na prepracovanie.
Podľa nich je chybou, že kritériá komplexnej akreditácie sú nastavené iba na vedeckú produktivitu. Komplexná akreditácia vôbec nereflektuje vzdelávanie a zabezpečenie, respektíve zlepšovanie kvality, myslia si rektori.
Minister Čaplovič sa nestotožňuje s dôvodom o údajnej retroaktivite. "Retroaktivitu skloňujú tí, čo sa boja akejkoľvek akreditácie a chcú zahrať prísne, ale spravodlivé kritériá do postavenia mimo hry," zareagoval.
"Naša cesta musí naozaj smerovať k nadpriemeru. Najlepší to musia pocítiť aj v lepšom financovaní, inak budeme prešľapovať stále na mieste. Slabí sa budú viezť a kvalitní budú frustrovaní," povedal minister na dnešnom slávnostnom podujatí k 20. výročiu založenia Slovenskej rektorskej konferencie.
Pripomenul, že akreditácia musí byť náročnejšia, pretože svet napreduje, často nám aj ubieha. Hodnotenie musí byť zamerané na kvalitu a efektivitu.
Podľa premiéra Roberta Fica treba zastaviť nahrádzanie kvality kvantitou vo vysokoškolskom vzdelávaní. "Je zlou vizitkou, ak je verejne známe, že úroveň a kvalita vysokoškolského vzdelávania sa rôzni nielen medzi jednotlivými vysokými školami, ale aj medzi fakultami alebo pracoviskami jednej vysokej školy," vyhlásil premiér na stretnutí rektorov.
Zamestnávatelia podľa neho upozorňujú, že vysokoškolské vzdelávanie je postavené príliš akademicky a na úkor profesijného vzdelávania zameraného na získanie vedomostí a zručností priamo využiteľných v hospodárskej praxi, priemysle a službách.
Slovenská rektorská konferencia dnes zmietla zo stola nové návrhy prísnejších kritérií komplexnej akreditácie. Niektoré z nich sú podľa nich retroaktívne, či v rozpore s vysokoškolským zákonom. Rektori odporúčajú ministrovi školstva, aby tento návrh kritérií vrátil Akreditačnej komisii na prepracovanie.
Podľa nich je chybou, že kritériá komplexnej akreditácie sú nastavené iba na vedeckú produktivitu. Komplexná akreditácia vôbec nereflektuje vzdelávanie a zabezpečenie, respektíve zlepšovanie kvality, myslia si rektori.
Minister Čaplovič sa nestotožňuje s dôvodom o údajnej retroaktivite. "Retroaktivitu skloňujú tí, čo sa boja akejkoľvek akreditácie a chcú zahrať prísne, ale spravodlivé kritériá do postavenia mimo hry," zareagoval.