|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. apríla 2016
Hodnotenia zákazníkov vytlačia nekvalitných poskytovateľov služieb
Zdieľaná ekonomika prináša väčšie konkurenčné prostredie medzi poskytovateľmi služieb, ktoré zväčša vedie k znižovaniu cien, čo je výhodou pre spotrebiteľa. Poukázala ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Bratislava 10. apríla (TASR) – Zdieľaná ekonomika prináša väčšie konkurenčné prostredie medzi poskytovateľmi služieb, ktoré zväčša vedie k znižovaniu cien, čo je výhodou pre spotrebiteľa. Poukázala na to projektová koordinátorka Inštitútu hospodárskej politiky (IHP) Jana Gasperová. Hodnotenia zákazníkov podľa nej najlepšie preukážu nekvalitných poskytovateľov služieb a vytlačia ich z trhu."Ďalším prínosom zdieľanej ekonomiky je, že odkrýva potenciál využitia úplne nevyužitých výrobných faktorov. Na Slovensku napríklad vznikol portál, prostredníctvom ktorého je možné objednať si služby do výšky 250 eur. Takto napríklad viete zhodnotiť váš voľný čas, je to priestor, kde sa koncentruje nielen ponuka rôznych služieb, ale aj dopyt po nich. Výhodou je, že je tu tretia strana, ktorá dohliada na bezpečnosť a kvalitu služieb," opísala pre TASR.
Pre zdravý rozvoj zdieľanej ekonomiky je podľa Gasperovej potrebné predovšetkým priaznivé legislatívne prostredie. "Vzhľadom na zvýšené požiadavky na bezpečnosť softvérových riešení pri tomto type podnikania je potrebná úprava legislatívy tak, aby zabezpečovala nielen zdravú konkurenciu na trhu týchto služieb, ale zároveň ochranu a výhodnejšie podmienky pre spotrebiteľov týchto služieb," domnieva sa.
Zároveň považuje za dôležité, aby boli konkurenti schopní vyrovnať sa s príchodom nového hráča na trh, ktorý ponúka nižšie ceny rovnakých statkov. "Cieľom pre spotrebiteľa je získanie služby za čo najnižšiu cenu v optimálnej kvalite a v prípade, že konvenčný poskytovateľ nie je pri súčasnom dopyte schopný zabezpečiť svoje služby v očakávanej cene a kvalite, je na zvážení samotného poskytovateľa, či bude aj naďalej poskytovať takéto služby. Hodnotenia zákazníkov najlepšie preukážu nekvalitných poskytovateľov služieb, a teda vytlačia ich z trhu," povedala Gasperová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR