|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. decembra 2012
Hobit: Neočakávaná cesta v špeciálnom HFR 3D formáte
Tagy: Hobit Peter Jackson
Filmová distribučná spoločnosť Continental film prináša, dňa 13. decembra 2012, do slovenských kín prvú časť trilógie Hobit, režiséra Petra Jacksona, v troch verziach so slovenskými titulkami. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. decembra (WBN/PR) - Filmová distribučná spoločnosť Continental film prináša, dňa 13. decembra 2012, do slovenských kín prvú časť trilógie Hobit, režiséra Petra Jacksona, v troch verziach so slovenskými titulkami. Diváci si ju budú mať možnosť vychutnať v 2D, 3D a v špeciálnom HFR 3D (natáčané 48 snímkov za sekundu, namiesto „klasických“ 24 snímkov za sekundu) formáte.
Peter Jackson o natáčaní Hobita v HFR 3D
OTÁZKA: Prečo ste natočili trilógiu filmov Hobit s použitím vyššej snímkovej frekvencie (HFR)?
PETER JACKSON: Žijeme v digitálnom veku, ktorý rapídne napreduje. Stále sa vyvíjajúce technológie zlepšujú a obohacujú zážitok z kina. Natáčanie celovečerných filmov vo vyššej snímkovej frekvencii sa stalo realizovateľné iba v poslednom roku či dvoch, a zároveň žijeme v dobe rastu obľúbenosti domácich kín. Začal som natáčať Hobita v HFR, pretože som chcel, aby diváci prežili, ako úžasne strhujúci dokáže byť filmový zážitok.
OTÁZKA: Aká je história snímkovej frekvencie a prečo si myslíte, že nadišiel čas na jej zvýšenie v kinách?
PETER JACKSON: Nemé filmy boli natáčané niekde medzi 16 až 18 snímkami za sekundu (fps) na ručných kamerách. Keď v roku 1927 prišla možnosť zvuku, musela vzniknúť v rámci priemyslu dohoda na motorom poháňanú, konštantnú rýchlosť záberov. 35mm film bol veľmi drahý, takže chceli čo najnižší počet snímkov za sekundu. Avšak skorá technológia záznamu zvuku nahrávala zvukovú stopu zároveň s obrazom na 35mm film a potrebovala určitú minimálnu rýchlosť na dosiahnutie vernosti reprodukcie zvuku. Dohodlo sa na 24 snímkoch za sekundu, ktoré sa stali štandardom na 80 rokov. Po celom svete si kiná nainštalovali mechanické premietačky schopné premietať iba 24 fps. Bolo to komerčné rozhodnutie - najlacnejšia rýchlosť poskytujúca základnu kvalitu - ale produkujúca pohybové artefakty, ako napríklad rozmazaný pohyb, blikanie či trhaný obraz.
Teraz v digitálnej dobe nemáme žiadny dôvod zostávať pri 24 fps. V 1927 sme to nezvládli perfektne. Vedecké experimenty ukazujú, že ľudské oko prestáva rozoznávať jednotlivé obrázky pri cca 55 fps. Takže snímaním pri 48 fps získame oveľa lepšiu ilúziu reálneho života. Znížením rozmazania pohybu objektov sa zvýši ostrosť a dodá sa filmu vzhľad filmov natáčaných na 65mm formáte, či IMAXe. Jedna z najväčších výhod je to, že Vaše oko vidí dvojnásobok záberov každú sekundu, dávajúc filmu nádhernú pohlcujúcu atmosféru. Dojem z 3D filmu sa stáva jemnejším a zásadne znižuje záťaž očí. Väčšina problémov pri sledovaní 3D filmov vzniká z toho, že každé oko spracúvava príliš veľa blikania, trhania a rozmazaného pohybu. Ale toto všetko v HFR 3D zmizne.
OTÁZKA: Potom, ako ste si to vyskúšali, aký je Váš názor na natáčanie s HFR technológiou?
PETER JACKSON: Myslím si, že HFR je ohromné. Ako filmár, chcem spraviť svoje filmy s pohlcujúcou atmosférou. Chcem vytiahnuť divákov zo sedadiel a vtiahnuť ich do dobrodružstva. Tento zážitok chcem ponúknuť divákom bez ohľadu na to, aký formát si zvolia v kine. Aj keď osobne preferujem sledovanie filmu Hobit: Neočakávaná cesta v HFR 3D verzii, uisťujem Vás, že pri každom formáte budete mať neuveriteľný a strhujúci zážitok.
HFR 3D je „odlišné“ - nepríde Vám to ako filmy na ktoré ste zvyknutí, asi v tom zmysle ako prvé CDčka nezneli rovnako ako vinylové platne. Žijeme v dobe, keď kiná súperia s iPadmi a domácimi kinami. Myslím si, že je zásadné, aby filmári uplatnili súčasnú technológiu na vylepšenie strhujúceho a veľkolepého zážitku, ktoré by kiná mali poskytnúť. Nastala vzrušujúca doba na chodenie do kina.
(Z oficiálnej stránky Petra Jacksona na Facebooku preložili Lucia "Nenwen" Marková a Stanislav "Morgoth" Buštor.)
Hobit v HFR 3D na Slovensku 3D
Momentálne prebiehaju v trinástich slovenských digitálnych kinách testy upgradov a hardwaru, aby sa mohlo spustit HFR 3D premietanie. Keď všetko dobre dopadne, HFR 3D verziu si diváci budú môcť pozrieť v kinách:
CINEMAX Prešov, CINEMAX Košice, CINEMAX Poprad, CINEMAX Banská Bystrica, CINEMAX Nitra, CINEMAX Žilina, CINEMAX Trnava, CINEMAX Trenčín, CINEMAX Skalica, CINEMAX Dunajská Streda, Kino Moskva Martin, Panoramatické Kino Partizánske, Kino APOLLO Lučenec.
Hobit: Neočakávaná cesta
HOBIT: NEOČAKÁVANÁ CESTA 3D – info o filme
Premiéra: 13. december 2012
Originálny názov: „The Hobbit: An Unexpected Journey“
Krajina pôvodu: USA, Nový Zéland
Rok výroby: 2012
Žáner: Dobrodružný/Fantasy
Dĺžka: 169 min.
Jazyková verzia: slovenské titulky
Odporúčaná prístupnosť: 12
Formát: DCP 2D, DCP 3D, DCP 3D HFR
Zvuk: SR/SR-D/SDDS/DTS
Réžia: Peter Jackson
Hudba: Howard Shore
Hrajú: Martin Freeman, Stephen Hunter, Peter Hambleton, Eric Vespe, Ian McKellen, James Nesbitt, Jeffrey Thomas, John Callen, Graham McTavish, Mark Hadlow, Richard Armitage, Orlando Bloom, Cate Blanchett, Elijah Wood, Andy Serkis, Hugo Weaving, Christopher Lee, Lee Pace, Dean O'Gorman, Aidan Turner, Ian Holm, Evangeline Lilly, Adam Brown …
Peter Jackson o natáčaní Hobita v HFR 3D
OTÁZKA: Prečo ste natočili trilógiu filmov Hobit s použitím vyššej snímkovej frekvencie (HFR)?
PETER JACKSON: Žijeme v digitálnom veku, ktorý rapídne napreduje. Stále sa vyvíjajúce technológie zlepšujú a obohacujú zážitok z kina. Natáčanie celovečerných filmov vo vyššej snímkovej frekvencii sa stalo realizovateľné iba v poslednom roku či dvoch, a zároveň žijeme v dobe rastu obľúbenosti domácich kín. Začal som natáčať Hobita v HFR, pretože som chcel, aby diváci prežili, ako úžasne strhujúci dokáže byť filmový zážitok.
OTÁZKA: Aká je história snímkovej frekvencie a prečo si myslíte, že nadišiel čas na jej zvýšenie v kinách?
PETER JACKSON: Nemé filmy boli natáčané niekde medzi 16 až 18 snímkami za sekundu (fps) na ručných kamerách. Keď v roku 1927 prišla možnosť zvuku, musela vzniknúť v rámci priemyslu dohoda na motorom poháňanú, konštantnú rýchlosť záberov. 35mm film bol veľmi drahý, takže chceli čo najnižší počet snímkov za sekundu. Avšak skorá technológia záznamu zvuku nahrávala zvukovú stopu zároveň s obrazom na 35mm film a potrebovala určitú minimálnu rýchlosť na dosiahnutie vernosti reprodukcie zvuku. Dohodlo sa na 24 snímkoch za sekundu, ktoré sa stali štandardom na 80 rokov. Po celom svete si kiná nainštalovali mechanické premietačky schopné premietať iba 24 fps. Bolo to komerčné rozhodnutie - najlacnejšia rýchlosť poskytujúca základnu kvalitu - ale produkujúca pohybové artefakty, ako napríklad rozmazaný pohyb, blikanie či trhaný obraz.
Teraz v digitálnej dobe nemáme žiadny dôvod zostávať pri 24 fps. V 1927 sme to nezvládli perfektne. Vedecké experimenty ukazujú, že ľudské oko prestáva rozoznávať jednotlivé obrázky pri cca 55 fps. Takže snímaním pri 48 fps získame oveľa lepšiu ilúziu reálneho života. Znížením rozmazania pohybu objektov sa zvýši ostrosť a dodá sa filmu vzhľad filmov natáčaných na 65mm formáte, či IMAXe. Jedna z najväčších výhod je to, že Vaše oko vidí dvojnásobok záberov každú sekundu, dávajúc filmu nádhernú pohlcujúcu atmosféru. Dojem z 3D filmu sa stáva jemnejším a zásadne znižuje záťaž očí. Väčšina problémov pri sledovaní 3D filmov vzniká z toho, že každé oko spracúvava príliš veľa blikania, trhania a rozmazaného pohybu. Ale toto všetko v HFR 3D zmizne.
OTÁZKA: Potom, ako ste si to vyskúšali, aký je Váš názor na natáčanie s HFR technológiou?
PETER JACKSON: Myslím si, že HFR je ohromné. Ako filmár, chcem spraviť svoje filmy s pohlcujúcou atmosférou. Chcem vytiahnuť divákov zo sedadiel a vtiahnuť ich do dobrodružstva. Tento zážitok chcem ponúknuť divákom bez ohľadu na to, aký formát si zvolia v kine. Aj keď osobne preferujem sledovanie filmu Hobit: Neočakávaná cesta v HFR 3D verzii, uisťujem Vás, že pri každom formáte budete mať neuveriteľný a strhujúci zážitok.
HFR 3D je „odlišné“ - nepríde Vám to ako filmy na ktoré ste zvyknutí, asi v tom zmysle ako prvé CDčka nezneli rovnako ako vinylové platne. Žijeme v dobe, keď kiná súperia s iPadmi a domácimi kinami. Myslím si, že je zásadné, aby filmári uplatnili súčasnú technológiu na vylepšenie strhujúceho a veľkolepého zážitku, ktoré by kiná mali poskytnúť. Nastala vzrušujúca doba na chodenie do kina.
(Z oficiálnej stránky Petra Jacksona na Facebooku preložili Lucia "Nenwen" Marková a Stanislav "Morgoth" Buštor.)
Hobit v HFR 3D na Slovensku 3D
Momentálne prebiehaju v trinástich slovenských digitálnych kinách testy upgradov a hardwaru, aby sa mohlo spustit HFR 3D premietanie. Keď všetko dobre dopadne, HFR 3D verziu si diváci budú môcť pozrieť v kinách:
CINEMAX Prešov, CINEMAX Košice, CINEMAX Poprad, CINEMAX Banská Bystrica, CINEMAX Nitra, CINEMAX Žilina, CINEMAX Trnava, CINEMAX Trenčín, CINEMAX Skalica, CINEMAX Dunajská Streda, Kino Moskva Martin, Panoramatické Kino Partizánske, Kino APOLLO Lučenec.
Hobit: Neočakávaná cesta
HOBIT: NEOČAKÁVANÁ CESTA 3D – info o filme
Premiéra: 13. december 2012
Originálny názov: „The Hobbit: An Unexpected Journey“
Krajina pôvodu: USA, Nový Zéland
Rok výroby: 2012
Žáner: Dobrodružný/Fantasy
Dĺžka: 169 min.
Jazyková verzia: slovenské titulky
Odporúčaná prístupnosť: 12
Formát: DCP 2D, DCP 3D, DCP 3D HFR
Zvuk: SR/SR-D/SDDS/DTS
Réžia: Peter Jackson
Hudba: Howard Shore
Hrajú: Martin Freeman, Stephen Hunter, Peter Hambleton, Eric Vespe, Ian McKellen, James Nesbitt, Jeffrey Thomas, John Callen, Graham McTavish, Mark Hadlow, Richard Armitage, Orlando Bloom, Cate Blanchett, Elijah Wood, Andy Serkis, Hugo Weaving, Christopher Lee, Lee Pace, Dean O'Gorman, Aidan Turner, Ian Holm, Evangeline Lilly, Adam Brown …
Tagy: Hobit Peter Jackson