|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. januára 2012
Hnutie 99% tají financovanie kampane
Osemnásť priorít so symbolickým názvom 9+9 priorít pre Slovensko predstavilo hnutie 99 % - občiansky hlas. Kto konkrétne akou čiastkou prispel na mediálnu kampaň, sa však ani po ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. januára (WEBNOVINY) – Osemnásť priorít so symbolickým názvom 9+9 priorít pre Slovensko predstavilo hnutie 99 % - občiansky hlas.
Kto konkrétne akou čiastkou prispel na mediálnu kampaň, sa však ani po dnešnej tlačovej konferencii novinári nedozvedeli. “Ide zatiaľ o informačnú kampaň a jej náklady rastú každý deň, takže uvádzať každý deň informáciu, ktorá by bola inovovaná, by asi každého unavovalo,” povedala na dnešnej tlačovej konferencii kandidátka za 99 % - občiansky hlas Alena Dušatková.
Podľa Pavla Pavlíka zatiaľ nejde o kampaň strany, ale o občiansku iniciatívu, preto kandidáti nemajú prehľad, koľko do nej investovalo občianske združenie Občan v akcii.
Ako uviedla Dušatková, celkové náklady budú vedieť vyčísliť až po skončení predvolebnej kampane, ktorá sa končí dňom volieb. Prezradila, že časť sponzorov sa nachádza medzi prvou dvadsiatkou na kandidačnej listine. Ak sa dostanú do parlamentu, bude vraj ľahké kontrolovať ich aktivity.
Na konci novembra vyčíslila iniciatíva úvodnú časť informačnej kampane na 100-tisíc eur. K jej spolufinancovaniu sa priznal aj podnikateľ Ivan Weiss, ktorý sa v minulosti spájal so stranou SDĽ.
“Iste, že každá politická strana by bola najradšej, keby sa dala kampaň financovať z predaja ruží alebo karafiátov. Asi to nie je možné,” konštatoval Peter Vačok. Dodal, že niektorí sponzori chcú a niektorí nechcú byť menovaní, preto sami určia, kedy zverejnia svoje mená.
Iniciatíva sľubuje lepší každodenný život pre 99 percent občanov. K osemnástim prioritám hnutia patrí rast minimálnej mzdy, rovnaké platové ohodnotenie pre ženy aj mužov, spravodlivejší daňový a odvodový systém, vznik nových pracovných miest aj mimo Bratislavského kraja, plnohodnotnú zdravotnú starostlivosť pre všetkých, rovnosť pred zákonom, dôstojné dôchodky či lacnejšie školské pomôcky.
„Budeme sa snažiť prijať také zákony, aby na Slovensku už nevládli gorily a politici a ich mecenáši prestali rozkrádať krajinu,“ poznamenal kandidát Peter Mikletič.
Hnutie 99 % - občiansky hlas sa pôvodne zviditeľnilo občianskou výzvou, pod ktorú sa podpísali nezamestnaný Ján Sido, knihovníčka Monika Albertiová, zástupca riaditeľa banky Peter Cibula, neurochirurg Milan Mrázik, riaditeľ medzinárodného baletného súboru Mário Radačovský a mnohí ďalší.
Na konci novembra oznámila iniciatíva ambíciu kandidovať v predčasných marcových parlamentných voľbách. Kampaň financujú prostredníctvom občianskeho združenia Občan v akcii.
Podľa slov predstaviteľov hnutia dary prijímajú výlučne od fyzických osôb. Na kandidačnej listine figuruje 111 ľudí, ktorí sa iniciatíve prihlásili sami, alebo ich navrhli ich známi.
Kto konkrétne akou čiastkou prispel na mediálnu kampaň, sa však ani po dnešnej tlačovej konferencii novinári nedozvedeli. “Ide zatiaľ o informačnú kampaň a jej náklady rastú každý deň, takže uvádzať každý deň informáciu, ktorá by bola inovovaná, by asi každého unavovalo,” povedala na dnešnej tlačovej konferencii kandidátka za 99 % - občiansky hlas Alena Dušatková.
Podľa Pavla Pavlíka zatiaľ nejde o kampaň strany, ale o občiansku iniciatívu, preto kandidáti nemajú prehľad, koľko do nej investovalo občianske združenie Občan v akcii.
Ako uviedla Dušatková, celkové náklady budú vedieť vyčísliť až po skončení predvolebnej kampane, ktorá sa končí dňom volieb. Prezradila, že časť sponzorov sa nachádza medzi prvou dvadsiatkou na kandidačnej listine. Ak sa dostanú do parlamentu, bude vraj ľahké kontrolovať ich aktivity.
Na konci novembra vyčíslila iniciatíva úvodnú časť informačnej kampane na 100-tisíc eur. K jej spolufinancovaniu sa priznal aj podnikateľ Ivan Weiss, ktorý sa v minulosti spájal so stranou SDĽ.
“Iste, že každá politická strana by bola najradšej, keby sa dala kampaň financovať z predaja ruží alebo karafiátov. Asi to nie je možné,” konštatoval Peter Vačok. Dodal, že niektorí sponzori chcú a niektorí nechcú byť menovaní, preto sami určia, kedy zverejnia svoje mená.
Iniciatíva sľubuje lepší každodenný život pre 99 percent občanov. K osemnástim prioritám hnutia patrí rast minimálnej mzdy, rovnaké platové ohodnotenie pre ženy aj mužov, spravodlivejší daňový a odvodový systém, vznik nových pracovných miest aj mimo Bratislavského kraja, plnohodnotnú zdravotnú starostlivosť pre všetkých, rovnosť pred zákonom, dôstojné dôchodky či lacnejšie školské pomôcky.
„Budeme sa snažiť prijať také zákony, aby na Slovensku už nevládli gorily a politici a ich mecenáši prestali rozkrádať krajinu,“ poznamenal kandidát Peter Mikletič.
Hnutie 99 % - občiansky hlas sa pôvodne zviditeľnilo občianskou výzvou, pod ktorú sa podpísali nezamestnaný Ján Sido, knihovníčka Monika Albertiová, zástupca riaditeľa banky Peter Cibula, neurochirurg Milan Mrázik, riaditeľ medzinárodného baletného súboru Mário Radačovský a mnohí ďalší.
Na konci novembra oznámila iniciatíva ambíciu kandidovať v predčasných marcových parlamentných voľbách. Kampaň financujú prostredníctvom občianskeho združenia Občan v akcii.
Podľa slov predstaviteľov hnutia dary prijímajú výlučne od fyzických osôb. Na kandidačnej listine figuruje 111 ľudí, ktorí sa iniciatíve prihlásili sami, alebo ich navrhli ich známi.
Súvisiace články:
Stranu 99% povedie do volieb manažérka, advokát a exnovinár (12. 12. 2011)
Eduard Chmelár a Juraj Mesík odišli z kandidátky 99 % (9. 12. 2011)
Hnutie 99 percent zaregistrovali ako politickú stranu (8. 12. 2011)
Aktivista Chmelár sa upísal na kandidátku hnutia 99 percent (2. 12. 2011)
Iniciatíva 99 percent smeruje do volieb (29. 11. 2011)
Kampaň 99% platí päť ľudí, vrátane nezamestnaného človeka (17. 11. 2011)
Subjekt 99% rozdával za podpisy pivo a kávu (14. 11. 2011)